Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Suck... jag har rätt ont i magen emellanåt och även i svanken... Hur ska man veta att det bara är växtvärk när man inte vet hur det ska kännas egentligen? Det känns som det kramar åt. Får väl se vad man vaknar upp till imorgon...

• Dag och natt

Godmorgon tjejer. 
    Hur är det med Muffe idag? Hänt något mer?
    Här har det inte hänt nåt mer, inga flytningar längre, inte så ont heller. Är jätteförkyld och hemma fortfarande så det blir ännu en slapp dag i soffan.

Är det nån som har nåt tips på nässpray som man får ta som gravid? Läste på apotekets hemsida att Renässans etc kunde man ta som gravid, jag har aldrig använt det så jag vet inte om det är bra.

• Dag och natt

Men det låter ju ändå bättre än igår Muffe, jag håller verkligen alla tummar för att det ska gå bra för dig! {#emotions_dlg.flower}

• Dag och natt

Sofy: Hur går det med ditt illamående nu? Jag ligger här på soffan och känner mig rätt yrslig men det går aldrig så långt att jag spyr, vilket i sig skulle kännas lite befriande... 

• Dag och natt

Ja jag försöker äta lite smått jag med så det ska gå över... Känns som det tar längre och längre tid innan jag blir ok igen. Är jätteförkyld så det tar all energi, vore skönt om det kunde gå över nu. Glad Symtomen kommer och går, jag känner inget i magen eller svanken nu men är lite öm om brösten! 

Och nu är det ju strax helg, hade ju varit skönt att vara frisk då men jag tror inte jag orkar göra så mycket nu. 
    Läste på din sida att du vill bli ambulanssyrra, hur långt har du kvar?  

• Dag och natt

Sofy: Usch vad drygt att vara förkyld så länge! Men vad roligt med utbildningen, du har verkligen mycket roligt och spännande att se fram emot. Glad Minns att min mor har berättat att när jag var på väg att födas så var det första gången som ambulanspersonalen var med om nån som skulle födas så de tyckte det var jättespännande. Jag ploppade väl ut typ en kvart efter de kom fram till sjukhuset, tog ju förmodligen ca en timme hemifrån-sjukhuset. De hade kommit in sen och tittat vad de blev för nåt! Så gulligt. Glad

• Dag och natt

Haha ja såååå måste det ju vara så klart! Glad

Du får ju se massor om du gör praktik på ambulansen, vad häftigt! Men du tycker inte att det är otäckt med allt som det kan innebära att man får se? Jag tycker det är så strongt att man klarar av att hantera sånt där när det är olyckor och sånt... 

• Dag och natt

Och jag som brukar vara förkyld rätt länge i normala fall! Jag anar bara vart det här ska sluta Glad

• Dag och natt

MCT: Haha ja jag säger detsamma som sugarrush, vad skönt att höra att du är så positiv!! Och det är självklart att du är här snart igen! Jag passar på att blåsa lite graviditetshormoner på dig för just nu verkar jag ha massor av dem.. har sååå svårt att äta men är hungrig....!
    KRAM Solig 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma