Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Sugar: Det låter ju som att det kan ha att göra med att du gick så långt! Annars har jag ingen aning!

Muffe: Ta det lugnt och vila! Det är svårt att inte bli orolig när man börjar blöda givetvis men just nu tror jag att det bästa är att hålla det under uppsikt. Jag säger som sugarrush att om det fortsätter så åk in så du får veta vad det beror på. Jag fick ju mitt mf vecka 6+1 och jag blödde verkligen mycket under några timmar men sen upphörde det helt, och fyra dagar senare kom en större blödning som varade i 3-4 dagar. Det var liksom ingen tvekan om att det var ett missfall även fast det var ett så tidigt mf. Men det var ju färskt och du får ju brunt, så jag tycker att du bara ska ta det lugnt och se vad som händer. Flytningar är ju vanliga under graviditeten! Min syster blödde massor under vecka 12 men bebisen mådde alldeles utmärkt! Så man vet ju aldrig vad kroppen håller på med men du kan ju ringa till sjukvårdsupplysningen och höra vad dom säger. Det kan ju mycket väl vara en sån blödning som kommer i samband med den tid du skulle haft mens, jag fick ju lite brunt på BIM+1 eller 2, nåt sånt.

KRAM!!!

• Dag och natt

Nu ligger jag här och bölar igen... haha! Det är nog bra att min sambo inte är hemma och ser mig hålla på så här. Cool

• Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-08-29 14:39:58 följande:
    Pratade just med min syrra som har barn (hon vet inte om att jag är gravid) och hon sade att hon fick foglossning i vecka 8!
    Tänk om det var därför jag hade så ont inatt...*funderar*
    Oj kan man få det så tidigt då tror du? Hoppas att det inte var det, verkar inte vara så skönt. Rynkar på näsan
  • Dag och natt

Vad kul att läsa att några av er bor nära Sthlm, jag bor i Sundbyberg! Vi letar faktiskt hus men det går himla trögt. Så nu tittar vi lite halvt på lägenheter också så att vi åtminstone hinner få det större innan den lilla förhoppningsvis vill titta ut. 

Tittar just nu på Polarpriset, och funderar - kronprinsessan Viktoria har inte en så åtsittande klänning idag och på alla bilder höll hon blombuketten för magen... Visst är det lite roligt att spekulera i om det bor en liten i hennes mage nu? Skrattande 

• Dag och natt

Grattis Sofy, Längtan och Happiness till era fina VUL! Underbara nyheter må jag säga Glad
    Och tänk Odd att det är dags för RUL, det känns som en riktig milstolpe bara det! Min milstolpe just nu är att klara mig till inskrivningen om 27 långa dagar...

Ja ni skriver verkligen MASSOR och jag hinner inte heller med att kommentera allt men jag tänker alltid på er mina vänner!

Sugarrush: Vilken skithög till ex men det är väl också därför han är just ett ex. Flört När tvisten väl kommer till domstolen så kommer domaren försöka få er att komma överens, det kommer din advokat att gå igenom med dig, men det kan vara bra att vara medveten om att det är det normala förfarandet. Och det finns ofta fördelar med att komma överens än att det kommer så långt som till en dom. Ni får möjlighet att gräva stridsyxan så att säga och sen är det bara att skita i honom. GladDet brukar också vara en större sannolikhet att han betalar dig om ni frivilligt har kommit överens om ett belopp än att han får en dom på sig. Om du har några frågor på hjärtat så hjälper jag dig gärna, har arbetat som jurist ett par år på domstol.

MCT: Du skulle bara våga lämna den här tråden, då får du mig efter dig med blåslampa och det vill du inte! Cool
    Nej jag tycker verkligen seriöst att du ska sluta oroa dig över testerna!! DU ÄR GRAVID, basta! Du kan inte göra något åt eller påverka om något är fel, men det du KAN göra är att glädjas idag över att du äntligen är gravid igen och vara lycklig över det! Tills annat är bevisat! Eller hur?! Och du - du låter väldigt gravid! Gravid Skrattande KRAM!

Ok nu minns jag verkligen inte vad mer ni har skrivit i tråden så då går jag över på lite ego här...
    Jag vaknade i morse av att jag hade ont precis bredvid svanskotan. Detta har tilltagit under dagen och gör som mest ont när jag sitter ned och när jag reser mig upp och går lite. Berättade det för min sambo som genast googlade upp besvären och fick fram många sökresultat på att det kunde vara början på foglossning!! Men herregud ska det börja redan nu alltså?! Känns ju så där måste jag säga.Obestämd

• Dag och natt

färnevik: Håller tummarna stenhårt för att det går bra imorgon, du ska se att det gör det! Glad Jag tror att du känner av värk för att du är orolig och tänker extra mycket på hur det känns, men du ska se att allt ser toppen ut imorgon! Glad

Sofy: Ja men visst, samma som du! Jag får se hur det känns framöver och se om det bara är nåt tillfälligt eller inte. Har läst lite om tidiga foglossningar men jag ska söka lite mer på det men det verkar ju som andra också har börjat känna av det i samma vecka. Får ju hoppas att det gör nåt uppehåll i så fall så man inte behöver gå med det hela graviditeten...

• Dag och natt

Sugarrush: Ja du verkar ha ett solklart mål iaf. Flört Hoppas att han skärper sig innan det behöver gå så långt!

Nu sitter jag här och bölar igen till Extreme Home Makover där en man är döende i cancer.. buhuuu... 

• Dag och natt

Sofy: Ja vi bor i Sumpan! Haha ja men vad roligt det vore att ses på förlossningen, det är ju verkligen inte helt omöjligt Glad 

Idag är jag hemma sjuuuuk, halsont och snuva... Hoppas att den lilla inte lider av det... Vill bara att den ska ha perfekta förutsättningar för att fortsätta gro där inne! Nalle
    Men då har jag kanske en liten möjlighet att hinna med att läsa vad ni skriver här inne i alla fall för en gångs skull Flört

• Dag och natt

I morgon är det samma dag som när jag fick missfall förra gången, 6+1, det är svårt att inte bli lite orolig.
    Jag vet ju att det kan komma när som helst men det vore skönt att passera den dagen utan några komplikationer - jag vill aldrig ha dom igen så klart!

Har ni känt problem när ni t.ex. reser er ur soffan, att det krampar till långt där nere i magen så att det tar några sekunder innan man kan börja räta ut sig utan att det gör ont? Känner det även när jag står böjd och ska räta mig upp, eller legat böjd med benen och ska räta ut mig. Verkar som det har att göra med ligamenten?

• Dag och natt

Mabaja: Åååh vad spännande! Tänk att du har kommit så långt! Varför vill du inte att bebben ska komma på bf? Glad

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma