Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-09-08 14:09:55 följande:
    ok tjejer, ska försöka att inte klaga förrän fredag efter lunch. Jag känner ju på mig att något inte är som det ska.
    Men om jag börjar blöda får jag skriva här va?
    KLART du får skriva! Det är det vi är här för, att stötta och muntra upp. Skriv av dig så mycket du vill!
    *Kram*
  • sugarrush

Muffe, nu sticker det i min mage också. I livmodertrakten.

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 15:12:49 följande:
    Bra sugar!

Har du mensvärk också?
    Nej men jag hade lite molvärk imorse. Igår kväll ganska stark molvärk, men långt ifrån sådan stark mensvärk som jag har när jag har mens (jag tar ju superstarka receptbelagda tabletter när jag har mens)
  • sugarrush
    Happiness skrev 2010-09-08 18:46:48 följande:
    Japp då var det klart då...THE KUBE-TEST. Samma BM som jag hade förra gången. Då gav hon upp och skickade in mig till spec.läkaren, men denna gången slapp vi det. Skönt!
    Nuffrorna blev:

Trisomi 21 (Down): 1:1756
    Trisomi 13 och 18 1:20 000
    CRL: 7,6= 13+2
    Nackmåttet: 2,1
    Variabeln 1: 88 (min åldersrisk 39 Down)
    hCG:76 mmol (tror jag enheten är)
    PAPP-a: 2,41 mmol (tror jag det var)

Vad säger ni? Och nu vill jag verkligen höra, var helt ärliga. Hade ni gått vidare med FVP? Då ska man väga in att FVP har 1:100 MF och KUB kan 10 av 100 vara fel. Frågade honsom gjorde uträknigen om den där en-procentaren av FVP. Omdet kunde bero på läkaren skicklighet med nålen eller en ovan läkare...men nej. På vissa kvinnor startar förlossningen när man tar hål på hinnorna. Precis som när man ska föda i princip.
    Det ser ju jättebra ut. VIlka siffror! Härligt!
  • sugarrush

Lycka till Sofy! Men jag är säker på att det inte är ngn fara. Kram!

• sugarrush

Godmorgon mina favorittjejer!
    Imorse använde jag mitt sista CB digital som jag hade liggandes hemma... Det var väl lika bra att bli av med skiten tänkte jag, numera hyser jag ju ett stort hat mot CB digital eftersom det oroar en massa folk i onödan då veckoindikatorn så ofta visar fel. Men vet ni, efter bara en minut kom resultatet "gravid 3+" upp i rutan. Det var ju skönt ändå och jag pustade ut, det visar ju att hormonet stiger!
    Men nu tänker jag ALDRIG mer i mitt liv köpa CB digital. Detta j-a skit-test alltså....!

• sugarrush

Stackare Muffe! Det låter inget skoj.
    Har du testat postafen? Jag vet många som har hjälpts av det..

• sugarrush

Grattis Sofy! Vad härligt att se räkan! Blir så himla glad för din skull!

Muffe: Oroa dig inte. Du mår ju superilla, säger du själv! Det är ett tecken på att du är gravid. Om du är orolig finns ju akuten att vända sig till, kanske är läge om du fortsätter må dåligt...?

Färnevik: Låter helt logiskt att bebisen lever om navelsträngen hörs tycker jag, fast jag är inte så insatt. Tycker det verkar lite läskigt med angelsounds, för de kan ju oroa helt i onödan...

*kram på er alla tjejer*

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-10 08:13:41 följande:
    Ha så skoj på resan nu Sugarrush, du åker väl idag? Hoppas du klarar dig från illamående på resan.

Jag har knappt sovit inatt, varit på toa 3 ggr och när jag väl gick upp mådde jag illa, trots att jag knaprade i min kex i sängen..
    Skulle sätta mig och få i mig lite vatten och EN jordgubbe, och då spydde jag... sen kom allt upp som kunde och jag fortsatte spy tills jag hade ont i käkarna...

Nu sitter jag på jobbet, och mår illa Blä!
    Åh fy fan för att må så dåligt. Tycker enormt synd om dig!
    Men tänk såhär, ditt illamående är ett BRA tecken, du är super-gravid! Härda ut några veckor till, sedan släpper det förmodligen.

Tack för lyckönskningen. Japp, jag åker om två timmar, och jag har lite resfeber. Känner mig lite illamående, så jag har preparerat mig med postafen (som bonus blir jag även lite dåsig av dem, så jag kan sova på flyget). 8,5 timmar på flyg är ju rätt mastigt... men det ska nog gå bra!

Jag kommer kika in på FL då och då, för att se allas framsteg och glada nyheter, och förhoppningsvis lite nya plus i tråden! Tänker på er!
    *KRAM*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma