Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-09-08 09:06:43 följande:
    Fan va skönt med symtom för dig, grattis!!!!

Om de ser att det är missfall på gång, kan man göra så det kommer ut fortare då eller får man bara vänta??
    Jag vet inte, men jag skulle tippa på att man får vänta ett litet tag. För ibland har de ju faktiskt fel. Det finns ju de som fått höra att det är MF på gång, men när de gått på återbesök har hjärtat slagit och det var inget fel alls på fostret.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 09:48:51 följande:
    Åhhh nu vet jag inte vad jag ska göra. Sjukhuset ringde upp och jag sa att jag gärna väntar två veckor och kanske gör privat, eftersom jag absolut helst inte kan åka på fredag med tanke på jobbet. Men hon propsade på att om läkaren sagt att jag ska tillbaka, så ska jag det, till samma hemska läkare..... Hoppas pojkvännen kan följa med så kanske läkaren blir trevligare denna gång...

Så nu har jag en tid halv tio på fredag, 5 mil bort... Vad säger man till jobbet? Det finns egentligen ingen som jobbar den dagen som kan ta mina arbetsuppgifter...
    Ska jag säga att jag ska på cellprov till min kvinnliga chef så får de tro vad de vill? Eller säga att jag har problem med magen som hon "vet" om?

Eller vad??? jobbigt!
    Säg att du ska på cellprov 5 mil bort. Då kommer ju tiden verka rimlig, som du ska vara borta från jobbet.
    Om du snackar lite med kollegorna om cellprovet och att du är lite nervös och att du tycker det är obehagligt så kommer nog alla att tro dig.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 10:21:51 följande:
    Om jag ska till läkaren på fredag är jag i 6+4, då kanske de inte ens ser hjärta eller foster... så måste jag dit ytterligare en gång? Känns som man kanske kunde få vänta två veckor innan man kommr dit igen, varför är de så ivriga?
    Kanske, kanske inte. De kan se ett hjärta om du har tur. Men vill du absolut inte gå kan de ju inte tvinga dig!
  • sugarrush

Muffe, i Tyskland gör de ultraljud varannan vecka, eller en gång i månaden (minns inte vilket)! Det är standard!
    Barnen kommer ut fullt friska ändå.

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 11:48:22 följande:
    Nu har jag målat upp ett skräcksenairo här:

Tänk om jag gör VUL på fredag, läkaren säger att det är för liten hinnsäck och vill skrapa mig... får man vägra det? Haha, konstiga tankar!

Jag är rädd! Tror dessutom inte att sambon är ledig på fredag så jag får åka själv till den där gubben
    Klart du får vägra. Du har alltid sista ordet när det gäller din egen vård.
  • sugarrush

Jag har svag mensvärk till som tätt. Stickningar hade jag i början, vecka 4 och 5.

• sugarrush

Åhåhå ÄNTLIGEN var det dags för dagens koffeinfria kaffe! Har faktiskt börjat gilla det. I början drack jag koffeinfritt kaffe bara för att lura folk att jag fortfarande drack kaffe (så de inte skulle tro att jag var gravid) men nu har jag börjat tycka det är gott! Mums! I latteform - yabadabadoo!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 12:51:21 följande:
    Gott!!

Jag sitter och är ledsen och tycker allt är orättvist.

Har värk, som mensvärk, och har bruna flytningar igen.... nu börjar jag inse att det inte ser ljust ut.
    Va? nej vad ledsen jag blir.
    Håll hoppet uppe gumman, även om det är svårt. Kram
  • sugarrush

Muffe, vänta och se innan du tar ut sorgen i förskott. Det kan ju vara så att det inte är någon fara alls.
    stor kram!

• sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-09-08 12:51:04 följande:

Idag blir det besök hos bm! Är näst sista inbokade. Har inte varit där på ett tag så ska bli spännande att få se mina värden. Blodtryck och hb framförallt eftersom det är de jag haft lite strul med. Har fått ta om mitt blodtryck ett par gånger, men som tur är så är det ju övertrycket som är högt för mig... Sen hb är spännande med eftersom det varit ganska dåligt men ökat på sig av sig själv. Sist uppe på hela 119!!! Så har inte käkat nå järntabletter på 1.5 månad. Så nu ska det bli riktigt spännande!

Sen ska det även bli kul att se hur jag ligger på sf-kurvan och höra hjärtslagen!

Åh vad kul! Du måste uppdatera oss!
    Måste bara säga att du har en så otroligt fin mage i magbildstråden... en riktig dröm-kula!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma