Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-02-23 13:31:30 följande:
    Här sätter de inte igång förän i v 39 (dvs från 38+0) om det inte är fara för barnet och det är det ju inte (även om det känns så för mig), därför blir det inte tidigare...

Psykolog kan nog vara bra, även om det är jobbigt också. För min del handlar det väldigt mycket om att bearbeta tidigare händelser i livet, och jag blir väldigt trött av besöken.. Men det får det ändå vara värt.
    När är du i v.39?

Ja jag ska höra efter om jag kan få prata med någon för jag har ju mycket i bagaget med denna graviditet, oro, en pappa som önskar livett ur barnet/att gör abort osv.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 13:32:00 följande:
    Gud ja han var tidig men ahn var aldrig en bebis allt gick jävla fort fram..
    Nu har jag min bebis iaf ..

Jo haha babbla kan dom här hemma med men fan inga öron ploppar har man

Har du skrivit upp allt ?
    Ja din förlosssning var snabb känner igen detta hmm har du varit med här innan ?
    Kände en som var här med i tråden som var lika snabb som din på bb
    Du aknske har bytt namn bara ?
    *Förvirrad*
    Jo jag har inte skrivit upp allt men har väldigt bra minne, har allt i huvudet väldigt mycket. Har tex inte haft en kalender sedan 2009 utan hålle rtider och så i huvudet ha ha.

Jag har inte skrivit här innan jag plussade den 12 februari i år.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 13:34:54 följande:
    Allmän förskola är numera från hösten det år de fyller 3 år!
    Oj då det är nåt nytt det visste jag inte om. Ja då blir det väl FP då fram tills den tar slut och sedan vårdnadsbidrag då till barnet fyller 3 år och sedan allmän förskola då. Det är min dröm, men som sagt får se.

När gjorde dom om detta med allmän förskola från 3 års ålder? För när mitt barn skulle börja så var det fortfarande 4 år har jag för mig och det var 2009.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-02-23 13:36:41 följande:
    Ja, det är tänkt så men håller på att ta in lite offerter nu på att få hjälp med det. Man blir ju inte mindre direkt och att ligga dubbelvikt på golvet och lägga golv är ju snart ingen höjdare :)
    Resonerar likadant som du. Byggdamm och bebis går inte riktigt ihop. Hoppas du får ordning på det innan oktober i alla fall!
    Jo det hoppas jag verkligen. Jag vill ha allt sånt klart innan bebis kommer, helst innan sommaren för annars så kommer ju inget igång förrän september då alla haft semester. Dom är ju inte snabba direkt. tar ju inte så lång tid att måla tak här i en 2:a och tapeter tar ju inte kång tid att sätta upp för 2 vana tapetserar som sysslar med sånt dagarna i ända. Sedan har jag blivit lovad total renovering av toa och det skulle ta 6-8 veckor och det vill jag ha helt klart innan bebis och innan jag är så stor så jag inte orkar med.

Det känns som dom bara drar fram på det hela tiden ch att man ligger på lägsta prioritet för när jag frågade i höstas så sa dom att ja 4 mån från inflytts datum så ska det vara fixat och nu har det gått ett halvår sedan inflyttningen snart och det är inte ens på gång . Hjälper inte hur mycket jag ringer och frågar får antingen 1: Inget svar. 2: Omkringkopplad eller 3 Någon konstig svar om bla bla bla nån ohörbar sörja som inte är deras fel och de väntar på svar från förvaltaren och förvaltern är ju för fan dom jag har i luren.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 13:44:36 följande:
    10 mars. Skrattande
    Det är ju snart Så du kanske bli igångsatt den dagen eller dagen efter då? Det är många som har BF i tråden snart, ska bli så spännande.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-23 13:48:34 följande:
    Vi har också ett litet hus... bebis får nog bo med oss till en början.. så fixar vi plats sen...=)
    Jag bor också trng så bebis och jag får knö ihop oss i det lilla sovrummet, kommer ändå vilja ha bebis nära mig första tiden.

Har ni märkt att jag är mer positiv idag och tror på att jag ska få en bebis?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 13:53:01 följande:
    Låter väl jättebra med först FP, sedan VB och så förskola vid 3. Kanske gör vi också så...

Jag tror det var från 2010?
    Jo så vill jag helst ha det, men det är inte jag som styr så vi får se, men det är min dröm.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-23 14:08:36 följande:
    det är nytt för i år.jag trodde det var 4 år. men min dotter får gå gratis nu och hon är 3½
    Längtan efter liten är stor

Ja det måste vara nytt för jag kände inte till det.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-23 14:11:37 följande:
    Heja Telgebo!!
    Tack, idag är jag positiv, får se hur länge det håller i sig

jag är inte så cool som det lkanske verkar men oro kanske är onödigt då jag ändå inte kan påverka utgången, får jag MA igen så får jag ju det oavsett om jag är positiv eller negativ, men jag kan lova er att jag kommer vara ett nervvrak ju närmare VUL jag kommer. =m 2 veckor har jag förhoppningsvis sett en levande liten bebis med tickande hjärta. Åhhh vad jag hoppas på att allt är bra.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 14:12:50 följande:
    Ja det är tanken... Men det hänger ju också på att livmodertappen är åtminstone lite mogen, för att det ska fungera med igångsättning...
    Ja det förstår jag, de gör ju bishops score och det är inkluderad livmodertappen. Vi får hoppas att den är mjuk och utvidgad och att den har börjat utplånas då det är dags för bedömning. Är du öppen 1,5-2 cm så kan dom sätta BARD-katater på dig annars vid mindre gel som mjukar upp den.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma