Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-02-23 14:19:54 följande:
    Bra Telgebo. Det är helt ok att vara orolig och ledsen, så länge det inte går ut över andra i tråden. Nu kör vi full fart framåt tycker jag.
    Kram på dig!!
    Jag försöker tänka positiva tankar även fast jag inte har några symtom på graviditet idag annars än dom sbaga jag haft sedan i söndags, fryser och små ömma bröst.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-23 14:20:25 följande:
    Ni har ju skrivit massor!

Ang. Laban och barba-familjen och allt annat: Min personliga favorit (som ingen nämnt) är smurfarna!

Idag va jag och handlade med min syster... fick så ont i ryggslutet och blev så illamående att jag tror att detta är sista dagen jag är gravid... tror att mf är precis runt knuten, tyvärr. Men vad ska man göra? Det är bara att ta det och börja om på nytt igen isf.
    Jag tänkte nyss på dig vännen hur det är och så.

Vet inte vad jag ska skriva till dig för att trösta. Jag hoppas ju såklart att du har fel och allt ser bra ut på nästa VUL. Jag håller mina tummar för dig ska du veta.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 14:21:21 följande:
    Ja precis, jag menade bara att det nog kom 2010 och inte i år, iom att hennes barn gick gratis redan i höstas...

Här betalar vi maten för barnen som har allmän förskola, typ 250kr/månad eller ngt sådant... Vet inte om det är så överallt men bara här?
    Jag betalar inte för maten för mitt barn på förskolan, iofs inte 3 år fyllda än.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 14:23:20 följande:
    De har sagt att jag måste få minst 3-4 poäng för att de ska kunna använda "ballong" eller gel som förbehandling. Har jag mellan 0 och 2 p kan de inte göra ngt alls... men ag borde inte ha så lite med tanke på att jag är omföderska och har en hel del förvärkar, men man kan ju inte veta säkert...
    Nej man kan inte veta. Jag kom in i v.35 med värkar och var 2 cm öppen och blev stoppad men dom trodde att det inte skulle gå att stoppa utan födas inom 1 dag men dagarna gick och blev till veckor, 3 veckor senare så kom jag in och då var det stormvärkar och trodde jag skulle vara öppen massor med tanke på hur ont jag hade. var öppen 3 vm och dom jublade men jag var besviken på att det bara hade öppnat sig 1 cm med alla dellsa förvärkar jag kömpat med sedan v.35.
    Men sedan gick det fort öpnnade mig till 5 cm och sedan 30 min senare fullt öppen och BM hann ju inte med så hon fick hålla emot och kalla på förstärkning. Då hade barnets pappa sagt att jag krystar till undersköterskan men blev inte tagen på allvar utan fick orden, det är låååångt kvar.

BM kom in och och helt plötsligt sa hon "Du ska inte krysta redan vännen, det är alldeles för tidigt, jag ska göra en undersökning på dig. Paff lyfter hon på filten och bebisens huvud skymtar i slidöppningen. Ha ha tala om att hon fick rätt så brått att ta på sig förkläda och handskar och akka på förstärkning. Ha ha
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-23 14:23:52 följande:
    Förklara för mig som är ny på det här. Vad är det för förskolor ni pratar om, och vad är skillnaden? Jag vet ingenting om sånt där...
    Jag pratar om allmän förskola 15 timmar/v som alla barn i Sverige har rätt till. Det är väl en förberedelse till skolvärlden så småningom.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 14:26:46 följande:
    allmän förskola, 15h?
    Allmän kommunal 40 timmar då barnet bor hos pappa som förvärvsarbetar 75% och bråkar med mig och inte vill att jag lägger mig i hur han delar upp tiderna på förskolan för vårt barn.

Går kortare dagar 1 dag i veckan då jag har barnet.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-23 14:31:57 följande:
    Vi betalar inte heller för någon mat på förskolan (eller dagis som jag gärna vill säga). Även gratis 15 timmar i veckan.

Tack telgebo,jag hoppas ju också att det är bra därinne.

Jag känner mig så skyldig för jag är inte ledsen, visst vill jag ha barnet, men är det inte meningen så är det inte meningen. Det är väldigt ovanligt för att vara jag... blir ju ledsen för minsta motgång, men vi har haft så många motgångar i vårt förhållande och med ekonomin och ett mf sen innan. Tillslut orkar man inte ha några känslor.
    Jag har också haft motgångar ändå sedan 2008, massa samarbetsproblem med mitt barns pappa och nu ska jag nog samma öde till mötes med pappa 2 osm dock verkar vara en ren idiot som är villig att göra vad som helst bara jag gör abort som jag absolut inte tänker göra.
    Förutom det så har mitt barn varit väldigt mycket sjuk, jag har själv mått psykiskt dåligt, dålig ekonomi, mycket ensam, kämapt med att bli gravid på egen hand och så pang bom gravid och så hinne rman knappt förstå det förään man får MA och jag mådde verkligen skit det kändes som att har allting gått åt helvete så är det väl klart som fan att jag ska inte få må bra och känna gädje för nånting, jag är inte ens värd att få barn.

Sedan blir jag bara paff gravid på naturlig väg igen och det vid ett one night stand. Vad var oddsen för det liksom?

Jag hoppas så att allt är bra med din lilla. Och du fast jag til och från är så extremt orolig så kan jag inte gråta. Kg har gråtit 1 gång sedan jag plussade tror jag och då var det iofs pga oro, menjag tänker nu att även om jag gråter nonstop och är orolig som bara den så påverkar ju inte det utgången. Får jag MA så får jag det oavsett om haf gåter eloch mr skit eller skrattar och mår bra. Kanske låter känslokallt i andras öron men jag försöker tänka så just nu för att orka med, men under ytan ligger oron och komme rnog pysa ut när som helst.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:37:03 följande:
    Fina odd! Då såg jag dig i trailern, äntligen är det snart dags att få se serien, som vi har väntat på nyfiket! Tycker det är så himla modigt gjort av dig! Glad 

Vad jag saknar er! Jag skriver mest i en ängeltråd nu men läser ibland vad ni skriver. Hoppas ni mår bra allihopa. Själv har jag åkt på influensa två gånger på mindre än tre veckor varav den senaste var rejält jobbig med hög feber. Men nu är jag på bättringsvägen. Tyvärr hade jag nog ÄL någon av dagarna när jag hade 40 grader så det var inte direkt läge att ha sex just då. Men jag lovar att jag kommer skrika högt av glädje så ni hör det på långa vägar nästa gång jag blir gravid!

Har jag förresten skrivit något till er om att vi fått svar från obduktionen för några veckor sen? Wilma hade näringsbrist, dvs svälte - varför vet vi ännu inte, moderkakan har inte analyserats ännu och vävnadsprover från organen är inte klara. Hon var ju jätteliten... vägde ca 183 gram och när jag sökte på nätet så borde hon i min vecka åtminstone ha vägt 600 gram har jag för mig. Hjärtats högra förmak var dessutom kraftigt förstorat. Läkaren sa att hon hade en annalkande hjärtsvikt och han trodde inte att hon skulle ha överlevt 40 veckor i magen. Kändes skönt att höra ändå, med detta besked så kändes det som rätt beslut vi tog. Men de hittade inga fel på njurarna, inte heller matstrupen som de först trott... Sen hittade de lite skönsmässiga missbildningar, hudveck, linjer osv. Så det var helt enkelt inte tid för mammas lilla hjärta den här gången. Hjärta

Nu blev jag så himla trött så nu måste jag gå och vila lite! Sköt om er alla söthjärtan! KRAM!

Vad ledsen jag blir när jag läser det du skriver, en mammas värsta madröm. Villken vecka var du i?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-23 14:50:45 följande:
    Men ont i ryggslutet kan väl iaf inte vara något bra?
    Jag har haft jättemycket ont i ryggen sedan jag plussade, både långt ner i ryggen, i svanken och mellan skulderbladen.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:59:09 följande:
    V 22-23 när vi väl avbröt graviditeten. Fick veta att graviditeten inte var frisk på RUL. Ja du det var och är en mardröm... men på nåt underligt sätt orkar man gå vidare. Viljan till att skapa ett nytt liv är starkt!
    Vilken mardröm, tycker så synd om dig/er som räkar ut för detta obegripliga livsöde. Vet inte vad jagska skriva, mina ord känns som så små i jämförelse.

Hoppas du snart blir gravid och då ska det bara gå bra.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma