Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 15:06:52 följande:
    Haha okej  ja det finns 2 st kändisar i denna tråd Odd och lilla jag FINNS det mer ??
    Var med i en tidning när jag var gravid men säger inte vilken ha ha
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 15:09:38 följande:
    Yes du och jag är ROSA- freaks. Härligt!!!! Älskar den rosa färgen. Har alltid gjort. Men det är nog för att den faktiskt inte fanns när jag var liten. Till flickor fanns det bara rött och orange (urk)...så nu ska vi ta igen för fulla muggar.

älskar också rosa
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 15:09:38 följande:
    Yes du och jag är ROSA- freaks. Härligt!!!! Älskar den rosa färgen. Har alltid gjort. Men det är nog för att den faktiskt inte fanns när jag var liten. Till flickor fanns det bara rött och orange (urk)...så nu ska vi ta igen för fulla muggar.

älskar också rosa
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-23 15:25:28 följande:
    Åh, kul idé 2barnsmamma.  Fler som vill avslöja sig? Vet att vi bestämde tid och datum i förra tråden då vi visade foton på oss själva, alltid kul att få veta lite mer.Jag är Karin och jag är 31 (hm.... 32 imorgon)

grattis i förskott på födelsedagen
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 15:34:41 följande:
    Ska bli så skönt att få ta ut den tjejiga sidan nu....*längtar* Nu har det varit skjutvapen, Bionicle, bilar, allmänt förstöra saker i 8 år. Haha! jag kan bygga ihop vilken Star War lego grej som helst. Kan de flesta Xbox spel...Indiana Jones, batman, Spiderman, legos Star Wars...

Nu kanske det kommer blåsa andra vindar... . Rosa, dockor, pyssel,rita modellera, sy och framför allt lugna lekar. Men man vet ju aldrig....blir hon en tuff tjej så har hon en mamma som kan tuffa lekar också .

Hur ska du göra Pancakes? Vill du ha reda på könet vart det lider? KRAM
    Ha ha vänta tills din lilla tjej blir tonåring "Du fattar ju ingeting morsan" Du skämme rut mig, vet du hur jädra ute det här är mamma och pang med dörren.

Ha ha, så var jag och min mamma har en hel hel drös med tjejer i ungefär samma ålder så det var ständig huvudvärk för vår mamma
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo

Måste fråga er: kan man ha halsbränna så tidigt som v.5? Känne ribland att det ömmar i halsen när jag sväljer och ibland så svider det bara. Visst tusan är det halsbränna?
    Tänkte kanske testa novulacol för att se om det är halsbränna för ger det sig så borde det ju röra sig om det annars är det ju nåt annat.

Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-02-23 15:46:11 följande:
    Hittar du den så ge mig en länk...jag jar fortfarande inte sett den

*kram min vän*
    Håll extra kol vid 10-21 ikväll då kommer säkert traillen på fyran
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-23 15:47:08 följande:
    telgebo, det är nog för tidigt med halsbränna som är kopplat till graviditet i alla fall!
    Ja det är det kanske, vad tusan kan det då vara? Svider som tusan i halsen nu och jag har haft mycket sura uppstötningar sedan jag plussade.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 15:47:39 följande:
    Ja herregud vad jag och mamma höll på att tjaffsa när jag var så där 17 år. Glömmer aldrig....kommer du ihåg den videon med Whitney Huston? Hon hade ett lavendelfärgat fodral...tror det var I wanna dance with somebody-videon. Jag sydde själv en sån fast röd. Hon förbjöd mig att gå ut med den. Självklart gjorde jag ju det ändå.

men kommer så väl ihåg den meningen hon sa:
    -" Du är ingen artist som sak stå på scen. Detta är ju bara scenkläder. Alla kan ju inte gå omkring och visa upp sig  som Madonna". Haha!

Tyckte då hon var så efter, som inte fattade att det var Whitney Houston.....
    Ha ha, jag skrattar så jag gråter

Min mamma sa "Ta på dig mössa nu innan det går för det är så kallt. Jag sa "men mamma ska jag skämma ut mig i hela skolan eller, ingeeeeen på hela skolan har mössa i sjuan mamma" "Det bryr jkjag mig inte om hur andra föräldrar gör med sina barn men du ska ha mössa och täckbyxor"

Jag stack iväg så men så fort jag kom runt hörnan åkte de av ich ner i skolväskan och sen att jag frös var ju ju skit amma, måste ju vara cool liksom ba
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-02-23 15:49:16 följande:
    Skönt att höra att man lär sig! Har en känsla av att det är en pojke på g. Men vi vet inte, har bestämt oss för att inte ta reda på det faktiskt. Skulle gärna göra en variant av varje. Den här gången - inte ta reda på det. Nästa barn - ta reda på det. Så får man veta hur det känns.

Ja, tonårstjejer är nog inte att leka med. Om man får generalisera lite så är småkillar i fem-sexårsåldern rätt intensiva och jobbiga men tonårstjejer är hundra gånger värre än tonårskillar. Och så kan det säkert vara tvärtom.
    Ja mina barns pappa var lugnet själv som tonåring har hans mamma sagt men som barn oj oj oj han var sjövild och ständigt stamkund på akuten.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma