Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-09-27 19:23:46 följande:
    Vad konstigt vårt forum ser ut...eller är det bara konstigt på min dator???

GRATTIS MALLANIS!!!! ÄLKOMMEN HIT GUMMAN!!!!!

EGO:
    I morgon ska jag till BM för mina sammandragningar. Ska lämna urinprov så ska hon kolla så att jag inte har UVI. Om hon kan/får ta prov från tappen ska jag fråga henne om hon kan ta ett därifrån också, just för att jag vet att jag ju är bärare av GBS.

Magen idag har kännts lite bättre mot i fredags, så heögens vila har hjälpt. Det i sig är ju bra, men om det är vila som gäller för mig så blir det ju knasigt med plugget. Ska se hur den här veckan blir. Tycker inte att dagen idag har varit så anstängande...men sammandragningar fick jag och mina ben är alldeles svullna. Ska ta upp det med BM i morgon med.

Ni andra....har ni svullna ben? Jag har aldrig fått det såhär tidigt (v21) utan endast mot slutet...

*kram*
    Hej på er.

Ser konstigt ut på min dator med. :/  Hoppas det går bra imorgon vännen!

Jag är precis hemkommen efter ännu en 4 timmars vända på akuten. Och då hade dessutom mina läkare på jobb redan skrivit remiss samt, utfört och svarat på ultraljud på mina njurar. Där såg de att jag har vidgade njurbäcken +urinledare. Fick recepet på spasmofen som är ett morfinprep som löser kramp. Om inte det hjälper och smärtan försvinner tills på torsdag fredag så ska jag in igen och då blir det troligtvis att lägga in en jj-kateter som är en slang som läggs in under narkos som går mellan njuren och urinblåsan för att avlasta. Inte så kul att bli opererad under sin graviditet men men vad ska man göra? Är iaf sjukskriven tills den 10 oktober. Känns inte heller kul att tvingas ta så starka mediciner :/
  • rontgensyrran

Nu ser det konstigt nog helt okej ut på forumet igen. Skumt det där.

Tack. Verkar som suppen verkat nu och känner ingen smärta. Och bebisen sparkar. Troligvis sten eller bebisen eller livmodern som trycker på urinledaren. Är rätt vanligt under graviditet men tyvärr är det graderat lite olika. Mitt är rätt ordentligt vidgat det är därför de vill göra nåt åt det. Om det är en sten så hoppas de att jag ska kunna kissa ut den genom detta kramp-smärtstillande supparna. Inte nog med det, så har jag under mina underbara timmar på akuten åkt på en rejäl förkylning. Sitter just nu och snorar, snyter mig och är hes med halsont, men däremot smärtfri i övrigt iaf :P

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-27 21:22:48 följande:
    Tråkigt att du mår som du gör rontgensyrran men samtidigt skönt att få höra vad som är fel, vad man kan göra för att få det åtgärdat!

Krya på dig!
    Tack vännen. En fördel är att jag kan följa dig nästan per timme nu och hålla mig uppdaterad när du är på väg in :D hahahahaa...du
  • rontgensyrran
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 21:25:42 följande:
    Tack vännen. En fördel är att jag kan följa dig nästan per timme nu och hålla mig uppdaterad när du är på väg in :D hahahahaa...du
    ännu en gång skickaes meddelandet iväg innan jag hann skriva klart.

du får se till att ge mig lite spänning i min tråkiga hemmavardag så jag piggar på mig lite ;P En mabaja bebsi hade inte vart helt fel
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-09-27 21:11:05 följande:
    smärtfri är i alla fall något

Ta lite nässprej och drick en kopp varmt tee med honung i och bädda ner dig ordentligt...det skulle jag göra. Och inte för att det låter lockade att kissa ut en sten, men av alternativen är det väl det bättre som jag förstår det som...så då håller jag tummarna för det.

*kram och krya på dig gumman*
    Tack vännen. Mannen håller på att fixa en kopp te till mig nu. sen blir det sängen och njuta av att jag förhoppningsvis kan sova på rygg nu igen inatt. Nu när medicinen hjälpt med smärtan

Kramar
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-09-28 08:46:25 följande:
    Pancakes- Japp nu ska vi vara glada =) symptomen kommer säkert tids nog och då önskar vi att vi inte hade dem ;) Jag var som sagt väldigt orolig när jag plussade sist och var helt förstörd så nu ska jag försöka att hoppas på att denna gången ska det gå bra! Påminn mig om detta ;)
    Jag hade grav test hemma som mäter Hcg så det var dem jag använde. Har du bokat tid hos BM ska du ta några tidiga VUL? Mitt BF är nu på 5 aug jag lade in på nytt efter det datum då jag troligen hade äl. Så nu är du ännu några dagar före mig pc. ;)

När jag var inne hos läkaren sist med senaste mf så lovade han mig regelbundna VUL. När gjorde ni andra VUL?
    5 augusti??? Det kan väl inte stämma? Isf hade du väl inte plussat än på några månader, eller är det jag som tänker fel. Är visserligen lite yrvaken :P
  • rontgensyrran
    toksnippa skrev 2010-09-28 16:10:07 följande:
    Nu är sammandragningarna igång igen, rejält! Har ont ända bak i ryggen och illamåendet kommer o går. Magen är helt öm. Blir ryggläge resten av dagen och ringa bm imorgon o höra vad hon säger, ger det inte med sig får vi ringa förlossningen och åka in för koll. Usch...
    Usch då! De får ju boka en läkartid till dig så de kan göra ett VUL så att du inte är på väg att öppna dig eller tappen förkortats eller något. Låter inte bra iaf. HUr var det hade du någon UVI eller nåt sånt?
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-09-29 09:16:46 följande:
    Hurra, jag har lite ömma bröst idag till och från Glad Det gör inte ont direkt men det liksom "känns" nånting. Hur har ni andra haft?
    Min bröstömhet har kommit och gått under hela graviditeten, ibland enbart i höger , sen enbart i v änster. För att vara öm mot armhålan, för att sedan vara öm runt bröstvårtan, för att inte ömma alls.
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-09-29 09:25:51 följande:
    Hehe, jag med! Mår alldeles för bra. Men tänk på att vi är extremt tidigt ute. Många känner inte symtom ännu. Det skulle ju lika gärna kunnat vara så att vi inte ens plussat än och inte visste nåt. Men även om det inte kommer några symtom om några veckor så behöver det ju inte betyda att nåt är fel.

En helt annan fråga... hur har ni andra gjort med resor? Jag bokade ju en resa till Mexico förra månaden när jag var deppig över att mensen kom igen. Vi kommer åka när jag är i vecka 12. Bor på lyxhotell med all inclusive så jag tror inte maten är någon större fara. Skulle ni tyckt att det var läskigt att åka? Jag menar, folk föder ju barn i Mexico också så det kan väl inte vara livsfarligt att åka dit som gravid?
    Jag var i Thailand under min förra graviditet. Gick rätt bra, anledningen att jag enbart säger rätt bra. Det var att jag mådde illa som faan på kvällarna. Det var tidigare i min graviditet typ i v 6-7 någonting. Och man är ju lite begränsad då. Vågade ex inte gå på helkroppsmassage, åka vattenskoter, bada bubbelpool och sånt. sen fick man inte åka på vissa utflykter som gravid med vissa båtar som skumpade mycket. Jag älskar normalt sätt thaimat, men efter typ 2-3 dagar in på resan blev jag ju grymt illamående och fick avsmak på thaimat och ville bara äta svensk husmanskost. Så du kan tänka hur tråkig jag var, dessutom på vår smekmånad ;P

Men är du i v 12 då så mår du förhoppningsvis bättre och känner dig piggare. Tänk bara på att ta med dig läkemedel som du kan tänkas behöva hemifrån :)
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-09-29 09:37:53 följande:
    Näe jag vet pancakes, nu ska vi vara glada ;) (mantra, mantra mantra- Vi är glada och (jätte) gravida ;) )

Jag hade nog åkt men sett till att jag åt mat som var genomstekt och hade passat mig extra från saker som inte varit upphettade och lite försiktigt med sallad!

Vet ni föresten hur det är sagt med flyg- hur länge får man flyga när man är gravid?
    Däremot när du flyger. Använd stödstrumpor! Och sitt helst inte med benen i kors och ta små promenader i korridoren och lite benjympa i stolen :) Speciellt vid längre flygresor.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma