Odetta skrev 2011-02-23 15:58:53 följande:
Telgebo:
Halsbränna känns nerifrån magsäcken som en sur uppstötning som gör att det vattnas i munnen på en....brukar inte göra ont när man svälger *håller tummarna att du inte blir förkyld*
Förresten, om du föder 2 dagar innan ditt BF...dvs den 22/10 så kan jag lova att det blir underbara barn som föds den dagen. Min mellantös är född då nämligen
*kram*
Vet inte vad det kan. Jag trodde jag var på väg att bli sjuk, men inget än och sedan kommer och går detta hela tiden. Nu har jag inte känt av att jag haft ont när jag sväljer i några dagar och så åt jag nyss och efter det så satte det igång att svida i halsen trost att jag åt mat som jag inte fått svid av förr.
Jag hade mycket halsbränna när jag väntade barn 2007/08 och var storkonsiment av novulacol men det började först runt v.20 nånstans, det var rent hemskt vilken halsbränna jag hade och så fick jag höra till leda att ju mer halsbränna desto mer hår på bebis och det var rätt rejäl kalufs som kom ut som bidde en fin skepparkrans nån vecka senare
22 oktober...hmm ska försöka pricka in det datumet då så får jag fira min 37 års dag på BB
Föder jag som innan så föder jag 13 dagar före BF alltså den 11 oktober. Men enligt Fl så är jag faktiskt beräknad den 22 oktober men inte enligt tempsidan och den går jag med på än FL gravidkalender.
Får se vilket BF jag får på det stora UL också, kommer säkert ändras.
När jag var gravid senast så flyttades jag en massa trots att jag visste Äl dag och då barnet blev till (då vi hade sex) och fick inte ihop det alls och jag hade enligt mina beräkningar räknat ut när BF borde va och det stämde med 2 dafgars marginal, det blev 2 dagar innan. Lång näsa till min BM som avfärdade mitt sätt att räkna med att så gör man inte , jo sa jag man måste ju se på ens cykel sa jag bestämt och se så rätt jag hade.