Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-23 15:50:25 följande:
    Håll extra kol vid 10-21 ikväll då kommer säkert traillen på fyran
    Men hallå mitt tangenstbord är too muck, mellan 19-21 ska det ju stå.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-02-23 15:56:57 följande:
    Men hallå mitt tangenstbord är too muck, mellan 19-21 ska det ju stå.
    Verkligen too much, vad fan hatar mina slarvfel.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-02-23 15:56:07 följande:
    Ja mina barns pappa var lugnet själv som tonåring har hans mamma sagt men som barn oj oj oj han var sjövild och ständigt stamkund på akuten.
    slarvfel igen, gahh MITT barns pappa.

varför kan jag bara inte skriva korrekt för? Graviditetssymtom måntro
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 15:58:38 följande:
    Färnevik: jag hittade faktsikt några kläder från 1970 som jag tänkte försöka ta på Sofia. Mycket var ju gult och orange..de har jag tagit bort... men man vet aldrig de kanske kommer på ändå. Sen hittade jag lite storbloomig grönt och blått inte dumt alls. Sen var en som var turkos med rosa blommor (det enda plagget med rosa ) Tycker det är häftigt att Sofia ska ha på sig mammas kläder . Nu har det ju gått så lång tid emelllan oss (blir ju en gammal mamma) så modet som var då har kommit tillbaka....
    2008 då jag fick barn var ju retro poppis och mycket 70-tals färger kom ju tillbaks. jag som tyckte det var asfult innan älskade det plötsligt och pappan till barnet sa "jaha ska du klä vårt barn så som vi såg ut själva som små?" Min mamma har nog kvar allt sedan jag var liten så då behöver du ju inte handla på några år" men hallå det är ju inte samma sak

Jag hade stor passion att shoppa bebiskläder då och tycker fortfarande det är jättekul men nu är det ju storlek 98 då men snart får jag förhoppningsvis handla smått i storlek 50 igen.

Måste bara säga, igår så kollade jag in senaste numret av Föräldrar&barn och guuuud vilka söta små virkade pjucks det var beskrivning på då i den tidningen. Tyvärr kan jag inte alls virka och min ammam har ju ingen aning om att jag är gravid, men funderar på om jag ska köpa tidningen och lämna över gan och beskrivningen när jag kommit längre i graviditeten och be henne virka dom till sitt barnbarn.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-02-23 15:58:53 följande:
    Telgebo:

Halsbränna känns nerifrån magsäcken som en sur uppstötning som gör att det vattnas i munnen på en....brukar inte göra ont när man svälger *håller tummarna att du inte blir förkyld*

Förresten, om du föder 2 dagar innan ditt BF...dvs den 22/10 så kan jag lova att det blir underbara barn som föds den dagen. Min mellantös är född då nämligen

*kram*
    Vet inte vad det kan. Jag trodde jag var på väg att bli sjuk, men inget än och sedan kommer och går detta hela tiden. Nu har jag inte känt av att jag haft ont när jag sväljer i några dagar och så åt jag nyss och efter det så satte det igång att svida i halsen trost att jag åt mat som jag inte fått svid av förr.

Jag hade mycket halsbränna när jag väntade barn 2007/08 och var storkonsiment av novulacol men det började först runt v.20 nånstans, det var rent hemskt vilken halsbränna jag hade och så fick jag höra till leda att ju mer halsbränna desto mer hår på bebis och det var rätt rejäl kalufs som kom ut som bidde en fin skepparkrans nån vecka senare

22 oktober...hmm ska försöka pricka in det datumet då så får jag fira min 37 års dag på BB

Föder jag som innan så föder jag 13 dagar före BF alltså den 11 oktober. Men enligt Fl så är jag faktiskt beräknad den 22 oktober men inte enligt tempsidan och den går jag med på än FL gravidkalender.

Får se vilket BF jag får på det stora UL också, kommer säkert ändras.

När jag var gravid senast så flyttades jag en massa trots att jag visste Äl dag och då barnet blev till (då vi hade sex) och fick inte ihop det alls och jag hade enligt mina beräkningar räknat ut när BF borde va och det stämde med 2 dafgars marginal, det blev 2 dagar innan. Lång näsa till min BM som avfärdade mitt sätt att räkna med att så gör man inte , jo sa jag man måste ju se på ens cykel sa jag bestämt och se så rätt jag hade.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-02-23 16:00:43 följande:
    Haha, sådär gjorde jag också!
    Ja gud vad man höll på. Min mamma tex tyckte ju atrt jag inte behövde smink för jag var ju så sööööt ändå och när jag fick kille var ju hon bara föööör pinsam " Ni får inte låsa in er på rummet utan du får ha dörren öppen" Åhhh gissa om jag ville sjunka ner i golvet, så jävla pinsam hela tiden. Jag var 13 år och vad gjorde man liksom med en kille då...jo pussades på sin höjd, men hon trodde väl vi skulle öva på att göra barn eller nåt. mamma alltså
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo

Jag håller mig lite hemlig om det är okej men jag kan säga att jag är 36 år och hinner kanske fylla 37 år innan bebis föds. Jag är ensamstående mamm till en liten på snart 3 år. Bor i en hyres 2:a och är rätt nyinflyttad här då jag och barnets pappa valde att gå skilda vägar och ingen ville bo kvar där vi bodde innan.

Älskar att pyssla, se på TV, hänga på FL speciellt i denna tråd då, näähää det märks inte och jag gillar heminredning, baka träffa vänner

Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 16:16:52 följande:
    Jag kan virka, du vill inte dela med dig av beskrivningen...? (så jag kan virka oranga skor till Happis bebis sedan!? Skrattande)
    Jag köpte tyvärr inte tidningen, är lite snål med sådant. men tidningen finns ute ibutikerna nu. Det är Förädrar&Barn.

kan du virka åt min bebis också, jag betalar givetvis garnet och porto, fast det är ingen brådis, ha ha, du har cirkus 35 veckor på dig
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 16:22:05 följande:
    Okej, jag har tråkigt... Nu har jag gjort som Happi önskade, och fotat bebiskläder. (men sedan åkte de snabbt tillbaka i kassen i garderoben igen, tro inget annat!Flört)

Det jag har kvar från när jag var bebis på 80-talet. Snygg t-shirt, stickade sparkbyxor och gulligt påslakan.

Skrattande
    Stickad sparkdräkt ha ha. Gulligt på ett sätt men njaaa, tveksamt läge.

Min mamma stickade ju kofta, byxor, tossor och mössa till mitt barn och byxorna åkte längst in i garderoben men koftan och det andra blev använt
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 16:27:53 följande:
    Okej, ite mer kläder, det mesta är arv från dottern,  en del köpte jag vid tidigare graviditeter som blev missfall... ngt plagg har dottern köpt till lillasyster (valt iaf) och några har vi fått...

De här mössorna har däremot JAG köpte DENNA graviditet, av mamman till en liten sjuk flicka. Här är hennes blogg: wildavaregenangel.blogspot.com/

Även stora tösen har en likadan mössa: 2.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TQFP1a65BqI/AA...
    Mycket söta bebiskläder pch mässan med djuren på är ju bara för söööt.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma