• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    fröken SJ skrev 2010-09-12 00:46:38 följande:
    Ville bara berätta att min sambo fick äntligen känna första sparkarna tiiiidigt imorse när han steg upp till jakten.Han så ut som ett litet barn på julafton,som han har väntat och längtat! Hjärta

Imorgon är det v 22+0
    Å va mysigt. Ja, min man var helt till sig första ggn också. Det blev så verkligt för honom då.
    Nu kan man äntligen se det utanpå magen också, är i v 25+3. Det skuttar och hoppar men jag fattar fortf inte vad som är vad på ungen men det kanske kommer. Har ju moderkakan i vägen också!
  • Muffe80

Vilket mysigt problem!

Själv börjar orden från läkaren sist att eka... "ja, eftersom jag inte ser ngn prick i hinnsäcken så kan det vara missfall på gång..."

Tror ni man kan ha ömma bröst och illamående och snart få ett MA?
    Sist mådde jag inte lika illa som nu, så det är ju ett bra tecken.

Jag är faktiskt orolig att det inte är ngt där inne, och jag vet att ni säger att man inte ska oroa sig men hur lätt är det?

Har läst mycket på internet och nästan alla ser sina foster eller gulesäck i v 6, men det gjorde ju faktiskt inte vi... bara hinnsäcken.

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-12 11:11:14 följande:
    Dagens i-landsproblem; Insåg precis att det börjar bli svårt att raka "den nedre regionen". Försökte dra in magen för att se bättre, och ni kan ju gissa ungefär hur bra det gick?! Var ska det här sluta? ;)
    Du får göra som mig, plocka fram spegeln! :) Jag tar fram rakhyveln varannan dag, men finliret (med spegel) tar jag en gång i veckan. haha. Så även det jag missar försvinner. :)
  • kajsalisa

Bra tips Mabaja. Har sagt till mannen att han får ta över den uppgiften, men han tycker att det är lite läskigt...

• kajsalisa

Ja Muffe. Vad göra? Förstår din oro. De första 10 veckorna efter plusset var fruktansvärt jobbiga. Det värsta är att det inte finns nåt att göra åt saken. Utgången kommer bli densamma, oavsett hur mycket eller lite du oroar dig. Det handlar bara om att hitta sätt att härda ut. Håll dig sysselsatt. Umgås med nära och kära, börja planera dina julklappsköp... Vad som helst som håller dig sysselsatt... Kram

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-12 11:50:53 följande:
    Bra tips Mabaja. Har sagt till mannen att han får ta över den uppgiften, men han tycker att det är lite läskigt...
    Jag sa det jag med men han vägrade... haha. så då får man lösa problemet på egen hand och det blev väääldigt lätt när jag tog fram en spegel! :)
  • Muffe80

Tack för stödet Kajsalisa, jag får försöka vänta. Vi har vul om 1,5 vecka och efter det vet vi ju.

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-12 11:16:10 följande:
    Vilket mysigt problem!

Själv börjar orden från läkaren sist att eka... "ja, eftersom jag inte ser ngn prick i hinnsäcken så kan det vara missfall på gång..."

Tror ni man kan ha ömma bröst och illamående och snart få ett MA?
    Sist mådde jag inte lika illa som nu, så det är ju ett bra tecken.

Jag är faktiskt orolig att det inte är ngt där inne, och jag vet att ni säger att man inte ska oroa sig men hur lätt är det?

Har läst mycket på internet och nästan alla ser sina foster eller gulesäck i v 6, men det gjorde ju faktiskt inte vi... bara hinnsäcken.
    Jag kan bara gå utifrån mina egna erfarenheter..

Jag spydde och jag var trött.. Jag var öm i brösten och jättesvullen och hade ett ma. Mitt dog i v 4, skulle ha fått som en kraftigare mens, eftersom det var så tidigt men i v 12 upptäcktes det...

Gången då det gick bra, dvs den här, så har ajg spytt, varit trött och ömma bröst. :) Så oavsett om du mår illa eller ej kan det gå bra, men även gå dåligt.

Sen brukar ju vissa säga att är embryot mindre än 4 mm så syns det inte på skärmen, inte ens en prick. För 4 mm är ju ändå ganska stort på vul! Så sluta oroa dig!
  • fröken SJ

Hahaha!! Jag har oxå så smått börjat upptäcka  att det kommer bli problem med uppfräschningen av den nedre regionen,men tippset med spegel lät ju kanon! Tack Mabaja! Skrattande

• Mabaja
    fröken SJ skrev 2010-09-12 12:20:12 följande:

Hahaha!! Jag har oxå så smått börjat upptäcka  att det kommer bli problem med uppfräschningen av den nedre regionen,men tippset med spegel lät ju kanon! Tack Mabaja! Skrattande

haha, jag körde i början med att ligga i badkaret, för magen åker ju gärna liite åt sidan då och man blir något plattare, men när det stora berget mitt på bara blev större fick jag snart hitta en ny metod. haha.. och spegeln funkar fortfarande! Dvs hållbar lösning! haha
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma