• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • gemigsinnesro

Det är en gratisbox från ett blöjföretag. Hämtas på babyproffsen. Gå in på babyproffsens hemsida så finns det info där.  

• Muffe80

Riktig värk ni på kvällen i nedre delen av magen, inte roligt alls
    Har också gråtit, mått illa och haft ont...

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-12 19:37:27 följande:
    Riktig värk ni på kvällen i nedre delen av magen, inte roligt alls
    Har också gråtit, mått illa och haft ont...
    aaaaaj då låter obehagligt hoppas du får det bättre snart tjejen.
    Ta en vetekudde och panodil mot detta.
    Blöder du ?
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

vetekudde, tack för tipset... ska gå och lägga mig isoffan.

Nej jag blöder inte (än)

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-12 19:41:04 följande:

vetekudde, tack för tipset... ska gå och lägga mig isoffan.

Nej jag blöder inte (än)

Sluta tänk (än) det kommer inte att göra häller hoppas jag och vi alla.
    Att du får behålla sin skatt i dig till 10 månader och övertid hehe

Ja du ska bara lägga dig på soffan vetkudde på magen och bara se på en bra film.
    Ta fram cola godis chips du visste väl att vi gravida måste äta ''nyttigt'' ja som godis o så haha
    Krya på dig{#emotions_dlg.flower}
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Cjes83

Vad kan det vara? Det liksom hugger till eller ilar till där nere o går uppåt en liten bit. Vet inte hur jag ska förklara det...men det gör lite ont eller ganska.
    Känner det ibland inte varje dag..oftast på kvällen kanske en 4 ggr efter varandra.

Vad kan det vara? är det normalt?
    Blir ju orolig :(

Har inga blödningar eller smärta för övrigt o allt känns bra. Allt såg även bra ut på RUL i onsdags.. men kan inte låta bli att bli lite orolig.
    Hoppas det är nån som kan svara

Färnevik: skickar en massa styrkekramar till dig! Hoppas du inte behöver må sådär hela graviditetn.

Muffe: Hoppas vetekudden hjälper o försök o inte tänk så negativt..vet att det är svårt. Du kan inte få tiden på tisdag då? Va det inte i fredags eller nu på tisdag eller om lite över en vecka du kunde få komma?
  • Muffe80

Jag har vul den 23:e sept så jag väntar tills dess...
    Värken har lagt sig lite och den kommer i mindre omgångar nu men det är väl ngt som växer där inne

får illa som fan just nu, vet inte var jag ska ta vägen... sitter på jobbet förberedd med en papperskorg bredvid mig som får ta emot spyan...
    Tog en postafen för en timme sedan men den hjälper inte...

Ser inte fram emot att gå och äta frukost med alla... blä!

Men Färnevik, det verkar hemskt så som du har det, kramar om!!!

• rontgensyrran
    Cjes83 skrev 2010-09-12 20:28:13 följande:
    Vad kan det vara? Det liksom hugger till eller ilar till där nere o går uppåt en liten bit. Vet inte hur jag ska förklara det...men det gör lite ont eller ganska.
    Känner det ibland inte varje dag..oftast på kvällen kanske en 4 ggr efter varandra.

Vad kan det vara? är det normalt?
    Blir ju orolig :(

Har inga blödningar eller smärta för övrigt o allt känns bra. Allt såg även bra ut på RUL i onsdags.. men kan inte låta bli att bli lite orolig.
    Hoppas det är nån som kan svara

Färnevik: skickar en massa styrkekramar till dig! Hoppas du inte behöver må sådär hela graviditetn.

Muffe: Hoppas vetekudden hjälper o försök o inte tänk så negativt..vet att det är svårt. Du kan inte få tiden på tisdag då? Va det inte i fredags eller nu på tisdag eller om lite över en vecka du kunde få komma?
    Måste vara några ligament vid livmodern, som det drar i när den växer. Hade också till och från för några veckor sen i ungefär en veckas tid. Oftast när jag gått en del, jag tyckte det kändes lite som en tyngdkänsla samtidigt där nere. Samtidigt som det drar och gör ont.
  • sofy

Puh! Inatt har ja varit uppe o kissat 3 ggr, de har inte hänt innan så de börjar väl nu. Samt att ja e hård i magen. Och så vaknar jag TIDIGT, 04.45 idag (?) Är de kroppens sätt o förbereda sig, eller? Haha, inte första gången ja vaknar pigg så tidigt, de e så varje morgon. Jag la mig dock i sängen igen men somnade inte om förrän efter kl 6.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma