• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Puh, som mensvärk igen och flytningar.. .ingen färg än dock.
    Fundera på om man ska boka om vul-tiden och komma redan denna vecka så jag slipper gå runt och oroa mig...
    Hade ju så här i efterhand varit rätt smart att tagit tiden i fredags på sjukhuset, men men.

• färnik
    Muffe80 skrev 2010-09-12 11:16:10 följande:
    Tror ni man kan ha ömma bröst och illamående och snart få ett MA?
    tyvärr ja, jag kräktes som sjutton och hade alla tänkbara starka grav-känningar vid mitt MA i v 8. (fostret dött sedan ca 2 v)

Däremot hoppas och tror jag att det ska gå bra för dig Muffe!
  • färnik

Idag har varit en sådan sjukt jobbig dag. Jag har bara kräkts och gråtit, gråtit och kräkts, om vart annat. Jag vet inte hur jag ska orka med att må så här, för tyvärr är ju risken stor att det fortsätter hela graviditeten, precis som med dottern.

Varför utsätter jag mig och min familj för det här, kunde vi inte skaffat en hundvalp istället? Jag vet inte om jag kommer klara det här faktiskt, emellanåt är tankarna på abort nära, för jag bara inte orkar må så här mer. Detta trots att vi har kämpat så för det här barnet, och det är så otroligt efterlängtat och älskat redan nu. Hela mitt liv är en enda lång bakfylla, därtill med magsjuka som ett extra tillägg en stor del av tiden.  Och det drabbar inte bara mig, utan min man och min underbara lilla dotter, som mår så jäkla dåligt av att mamma är så sjuk... Gråter

• Dag och natt

Hej tjejer!

Vad kul att din man fick känna sparkarna nu fröken SJ! Glad 

Sugarrush: Härligt att ni är i NYC nu och att du ser att det händer saker med magen! Jag känner mig också väldigt svullen om magen, nu är ju jag överviktig från början så skillnaden är väl inte så stor mot vanligt men jag tycker ändå att jag själv ser att jag är mer svullen över mittenpartiet på magen.

Muffe: När var det du skulle ha ditt VUL nu då? Du ska se att det inte är nån fara, livmodern växer ju så det är inte så konstigt att du har värk.

Jag vaknade imorse av att jag hade kramp i nedre delen av magen, kändes obehagligt! Det släppte ändå rätt snabbt. Men efter att ha googlat lite verkar det som att det kan ha varit ligamenten kring livmodern som tar lite stryk när den växer. Annars mår jag rätt dåligt, jag behöver äta nästan hela tiden för att inte bli illamående. Det är inte så många gånger som jag spytt, tre gånger på en vecka, men det känns hela tiden som att huvudet och magen inte riktigt vill vara med. Jag kan bara äta små portioner oftast. Nu har jag dessutom fått superluktsinne!
    T ex  åt jag broccoli med god aptit igår men idag tålde jag verkligen inte lukten av det! Känns nästan liiite jobbigt att man inte känner igen sig själv om ni förstår vad jag menar? Jag hoppas att det upphör snart...

• sofy

Har som hugg ibland strax ovanför blygdbenet, någon som vet va de kan vara? De lär ju inte va livmodern iallafall, den är ju längre ner änsålänge? :) Ba nyfiken!

• Dag och natt

färnevik: Usch förstår dig, man känner sig så hjälplös när man mår dåligt hela tiden! Men det är klart att du vill det här, innerst inne fast det känns tungt nu. Får du lergian comp mot ditt illamående eller försöker du med något annat som kan lindra? 

• färnik

Ja det är klart att jag vill, vi har kämpat som fan för det här barnet! Det är min allra högsta önskan, att det får leva. Men jag orkar snart inte mer!

Får både lergigan comp och primperan, maxdos av bägge, och är heltidssjukskriven sedan 1 månad tillbaka, men ändå är dagarna inte drägliga för fem öre. Jag ulkar och ulkar och ulkar... En del kvällar känner jag mig "bara" bakfull, lite yrslig och illamående, men resten av tiden spyr jag som en tok. Dock verkar jag för tillfället klara mig utan att bli uttorkad, men jag har ju redan legat inne en vända med dropp och fler lär det väl bli... Rynkar på näsan

• gemigsinnesro

Idag har jag hämtat hem gratisboxen som man får  samt köpt babyfilt och skötbordsunderlägg. Lite kläder har jag också köpt. Det känns så roligt nu när jag äntligen vågar förbereda inför bebisen :).

• rontgensyrran
    gemigsinnesro skrev 2010-09-12 17:22:05 följande:
    Idag har jag hämtat hem gratisboxen som man får  samt köpt babyfilt och skötbordsunderlägg. Lite kläder har jag också köpt. Det känns så roligt nu när jag äntligen vågar förbereda inför bebisen :).

Vad är det för gratisbox? Länka gärna :) Visste inte att man kunde hämta innan förlossning .
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma