• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-09-13 11:04:51 följande:
    Gud vad härligt att vara nere på tvåsiffrigt. Jag har 15 dagar kvar tills dess.
    Vilken dag har du där du e på 100 talet ?
    Se det och bara längta dig fram snart står du där med

Själv e jag rädd blir ännu räddare för varje dag jag längtar emn ändå inte..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-09-13 11:10:14 följande:
    och jag har 17 dagar kvar! Skrattande
    Hahaha precis
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:10:58 följande:
    Vilken dag har du där du e på 100 talet ?
    Se det och bara längta dig fram snart står du där med

Själv e jag rädd blir ännu räddare för varje dag jag längtar emn ändå inte..
    hahahaa..kan jag tänka mig du vet ju vad som komma ska. Jag är inte alls rädd, har ju ingen aning om vad som väntar mig. Jag har 115 dagar kvar idag.
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-13 11:10:14 följande:
    och jag har 17 dagar kvar! Skrattande
    Tänk mabaja så nära du är! Det kan lika gärna hända i morgon!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-13 11:14:19 följande:
    Tänk mabaja så nära du är! Det kan lika gärna hända i morgon!
    ja det är det jag hoppas på.. för nu har jag nog alla "gravidkrämpor" man kan ha! haha! och min man vill bli pappa, han frågar varje dag om vi inte ska åka in! :D

Men även om jag går här med min jättemage så är det en bra dag. :) Jag ska äntligen få min astmadiagnos... Som jag tjatat på i FLERA år. och det är allergi-ansträngnings-förkylningsastma... jag har fått göra tester för "vanlig" astma men det har jag inte. :) Man ska ha en diff på ca 20% när man använt sig av pef för att få sig en diagnos... Min diff 46%.. :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-13 11:18:23 följande:
    ja det är det jag hoppas på.. för nu har jag nog alla "gravidkrämpor" man kan ha! haha! och min man vill bli pappa, han frågar varje dag om vi inte ska åka in! :D

Men även om jag går här med min jättemage så är det en bra dag. :) Jag ska äntligen få min astmadiagnos... Som jag tjatat på i FLERA år. och det är allergi-ansträngnings-förkylningsastma... jag har fått göra tester för "vanlig" astma men det har jag inte. :) Man ska ha en diff på ca 20% när man använt sig av pef för att få sig en diagnos... Min diff 46%.. :)
    Är ju bra att få en diagnos och förhoppningsvis lite hjälp.:)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-13 11:22:56 följande:
    Är ju bra att få en diagnos och förhoppningsvis lite hjälp.:)
    Jag har astmamedicin utskrivet för vissa läkare säger att det är astma jag har, andra säger att jag måste träna mera så jag får bättre kondition, 5-6 dagar i veckan räckte tydligen inte innan jag var gravid... Så nu ska jag äntligen få min diagnos! :) har bara gått 8 år sen jag själv konstaterade det hela! :)
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-09-13 11:13:19 följande:
    hahahaa..kan jag tänka mig du vet ju vad som komma ska. Jag är inte alls rädd, har ju ingen aning om vad som väntar mig. Jag har 115 dagar kvar idag.
    Du har allt framför dig det värta som du aldrig varit med om är smärtan men det UNDERBARASTE som försvinner DIREKT är när din bebbe kommer till digHjärta och allt är över och du kan njuta av allt då när du har den lillen hos dig.
    Smärtan ska man bara säga tack och välkommen till sen är det bara pinna ont men det går över så fort igen

Detta är mitt tredje gång jag får uppleva detta med svett och tårar men FAN VAD HÄRLIGT det är sen !!!
    115 dagar kommer gå fort ska du se
    Du borde bara tänka på dom jävla 200 dagarna hahahaha
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:34:02 följande:
    Du har allt framför dig det värta som du aldrig varit med om är smärtan men det UNDERBARASTE som försvinner DIREKT är när din bebbe kommer till digHjärta och allt är över och du kan njuta av allt då när du har den lillen hos dig.
    Smärtan ska man bara säga tack och välkommen till sen är det bara pinna ont men det går över så fort igen

Detta är mitt tredje gång jag får uppleva detta med svett och tårar men FAN VAD HÄRLIGT det är sen !!!
    115 dagar kommer gå fort ska du se
    Du borde bara tänka på dom jävla 200 dagarna hahahaha
    Jo tiden går faktiskt väldigt fort! Vi börjande på 240 eller hur? Och de första veckorna de var sega men nu går tiden fort. Jag jobbar ju var 4:e helg och efter semestern hade jag 3 helger kvar att jobba innan jag blir omplacerad och slipper joura på jobb. Nu efter denna helgen som kommer har jag bara en helg till att jobba. Så sjukt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma