• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-13 11:30:23 följande:
    Jag har astmamedicin utskrivet för vissa läkare säger att det är astma jag har, andra säger att jag måste träna mera så jag får bättre kondition, 5-6 dagar i veckan räckte tydligen inte innan jag var gravid... Så nu ska jag äntligen få min diagnos! :) har bara gått 8 år sen jag själv konstaterade det hela! :)
    hahahaa..de är ju helt sjuka! Dålig kondis??? När man tränar så mycket. De är ju helt ute och cyklar! Tur att du blir tagen på allvar nu iaf :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-13 11:39:07 följande:
    hahahaa..de är ju helt sjuka! Dålig kondis??? När man tränar så mycket. De är ju helt ute och cyklar! Tur att du blir tagen på allvar nu iaf :)
    haha, jajemän små lungor och dålig kondis! :) nej man ska nog vara gravid för att bli tagen på allvar... Dock har det tagit några månader att fylla i mitt diagram då jag "bara" känner av problemen vid just ansträngning, allergi och förkylning. men idag är grande finale, och en diagnosställning! haha.
  • färnik

Idag har jag kräkts i ett sedan jag vaknade, har hinken jämte mig hela tiden och ulkar väl åtminstone var 5:e minut, men det kommer bara slem, och galla. Kräks

4 dagar kvar till KUB nu, måtte den lilla där inne leva och vara frisk! Jag är mer orolig över att den ska vara död, än att den ska vara skadad, faktiskt. Inte för att det finns några tecken på att den skulle vara det, död alltså, men jag vet ju av erfarenhet att man kan ha alla tänkbara graviditetsåkommor, och ändå bära på ett dött foster... GråterDet är en orolig väntan, det här. Jag undrar om jag någonsin kommer sluta tro att den dött, inte förän jag har bebis i famnen i alla fall...

• Mabaja
    färnik skrev 2010-09-13 12:10:28 följande:
    Idag har jag kräkts i ett sedan jag vaknade, har hinken jämte mig hela tiden och ulkar väl åtminstone var 5:e minut, men det kommer bara slem, och galla. Kräks

4 dagar kvar till KUB nu, måtte den lilla där inne leva och vara frisk! Jag är mer orolig över att den ska vara död, än att den ska vara skadad, faktiskt. Inte för att det finns några tecken på att den skulle vara det, död alltså, men jag vet ju av erfarenhet att man kan ha alla tänkbara graviditetsåkommor, och ändå bära på ett dött foster... GråterDet är en orolig väntan, det här. Jag undrar om jag någonsin kommer sluta tro att den dött, inte förän jag har bebis i famnen i alla fall...
    när du känner sparkarna kommer du sluta fundera! :) För vad annars kan misshandla dig på insidan? Tror inte att dina tarmar bankar dig gul och blå...
  • gemigsinnesro

Här är det 108 dagar kvar till BF och jag tycker tiden går otroligt långsamt trots att jag jobbar heltid med arbete varannan helg. Förresten är det inte bara jag som tycker tiden går sakta 16-och 17-åringen härhemma längtar något alldeles förtvivlat efter sitt småsyskon. Undrar om de fortfarande kommer tycka det är lika gulligt efter några vaknätter :)? 

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-09-13 12:10:28 följande:

Fy du ska inte tänka så gumman din bebis har det bra annars skulle du inte må illa tänk nu på de posetiva och var lycklig och glad
    Den lille du har har bara ett stort spratt med dig hehe och vill att sin mamma ska må lite illa bara..
    Fram med hinken nu och skratta och spy du e gravid och ja man ska inte njuta av att må illa men igentligen man e ju gravid o har symtomer
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

Inte lätt att inte oroa sig, har värk i magen och nu kom liten brun flytning igen...

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-13 13:16:13 följande:
    Inte lätt att inte oroa sig, har värk i magen och nu kom liten brun flytning igen...
    Jag har ju blödningar ibland, bruna flytningar ibland o de har varit blod me klumpar. Men hjärtat slår o räkan växer som den ska! Jag har accepterat de o får lära mig leva me de, finns inge o göra ngt åt ändå.

Tror de är samma för dig. :)
  • Muffe80

Ja kan vara.

Men har du mensvärk hela tiden, eller hade i v 7-8?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-13 15:29:42 följande:
    Ja kan vara.

Men har du mensvärk hela tiden, eller hade i v 7-8?
    Ibland, ibland inte. Varierar massor. Flera dagar gick utan att ja kände ngt, sen kom de igen en stund osv..

Och de är INTE mensvärk, hahaha! VÄXTVÄRK kvinna! {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma