• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy

Hej tjejer!

Hoppas ni mår bra idag! :)

Jag va iväg hos läkaren o skulle ta sköldkörtelproverna, o då gjorde dom VUL igen. Min lilla räka e inte så liten längre! Wiiie. Nu ser man huvudet o dom små paddlarna, sött! :D Man ser ju sjuukt stor skillnad på bara 4 dgr, sjukt.

14/9

10/9

• Muffe80

Hihi gulligt sofy, vilken dag är du i nu? Satans vad generösa de är med VUL på dig

Jag ringde nu för att boka om mitt vul som är den 23:e men det fanns inga tider så jag får snällt vänta tills nästa vecka på domen.

Om man mår illa, tror ni man ändå kan ha ofostrig eller dött foster i sig?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-14 15:26:29 följande:
    Hihi gulligt sofy, vilken dag är du i nu? Satans vad generösa de är med VUL på dig

Jag ringde nu för att boka om mitt vul som är den 23:e men det fanns inga tider så jag får snällt vänta tills nästa vecka på domen.

Om man mår illa, tror ni man ändå kan ha ofostrig eller dött foster i sig?
    Haha ja verkligen. :) Börjar ju likna en bebis nu! Hon sa också att om hjärtat pickar på bra i v 7-8 och fostret är i rätt size för beräknad vecka så är risken för MF bara 1-2% :) De ni!

Dom svarade ju på de tidigare i tråden när du frågade för några dar sen om MA??! Mabaja hade ju dött foster sen v 4 förra gången, mådde jätteilla osv men de upptäcktes inte förrän v 12.. Sen vare nåra fler som svarade.. du får bläddra tillbaka o läsa svaren du fick igen :)

Jag kan tyvärr inte svara då jag inte haft de, men som sagt - du fick massa svar sist :)
  • Muffe80

Skönt för dig...

Ja, jag kanske har ställt frågan redan? Fan, har redan glömt bort det...

• sugarrush

Vilken sjukt söt liten plutt Sofy! Härligt!

Synd Muffe att du inte kunde flytta VUL:et. Förstår att du är orolig, men det är säkert lugnt.
    Kram!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-14 15:35:11 följande:
    Skönt för dig...

Ja, jag kanske har ställt frågan redan? Fan, har redan glömt bort det...
    Haha ja du har ställt frågan redan ;) Kika igen får du se!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 16:10:06 följande:
    Vilken sjukt söt liten plutt Sofy! Härligt!

Synd Muffe att du inte kunde flytta VUL:et. Förstår att du är orolig, men det är säkert lugnt.
    Kram!
    Jaaa visst är den! Ser ut som en liten boxare! NU börjar de kännas mer verkligt när den ser ut som en liiiten bebis o inte bara någe räkliknande utan form typ.

Visade mannen bilden när han kom hem nyss o gud va han sken upp! Tror han förstod mer nu också.. myyys!

BALLT me den där gravid-butiken! AVIS! Vill också ha kläder därifrån! Haha ;D
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-14 16:19:28 följande:
    Jaaa visst är den! Ser ut som en liten boxare! NU börjar de kännas mer verkligt när den ser ut som en liiiten bebis o inte bara någe räkliknande utan form typ.

Visade mannen bilden när han kom hem nyss o gud va han sken upp! Tror han förstod mer nu också.. myyys!

BALLT me den där gravid-butiken! AVIS! Vill också ha kläder därifrån! Haha ;D
    Haha, hade gärna handlat till er alla!
    Hur långt gången är du nu Sofy förresten? Och hur stor (hur många mm) var minibebisen?
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 16:23:38 följande:
    Haha, hade gärna handlat till er alla!
    Hur långt gången är du nu Sofy förresten? Och hur stor (hur många mm) var minibebisen?
    Står på bilden, 7+5 så nu ligger ja precis som ja ska, eller DEN ligger precis rätt i storlek! 14,5 mm är den nu, är i 7+6 men de diffade 0,5 mm o han sa att de spelade ingen roll, jag ska hålla kvar mitt BF iafl :) De e så svårt o mäta HELT exakt när dom e så små! Och en halv millimeter känns inte som nån big deal haha! Så v 9 (!!!) imorn! YIHA!
  • sugarrush

Underbart. Inte så liten längre alltså!
    Jag kommer göra mitt VUL i 8+2, om en vecka alltså, shit vad jag längtar!!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma