• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-14 09:21:38 följande:
    Pest och pina just nu. Kan ju inte jobba alls, sitter bara med benen uppe på skrivbordet typ och inväntar hemgång.
    Fy
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 09:21:04 följande:

Igår när ajg var hos läkaren hade graviditets kontroll så lyssnade han på Elias hjärta och det gick ju men ajg blev LITE orolig då man inte kunde höra hans hjärta helt narmalt och fort det gick likom wow wow wow wow likom låååångsamt

Med mina andra har det gått WOWWOWOWOWOWOWOW likom sabbt och högt

Han sparkade igår som en galning på kvällen var han piss lugn och i natt när jag skulle på toan var han piss lugn och jag som alltid har en nattugla i magen..
    Idag har jag bara fått en buff det var då jag tryckte på magen men nu nej igent alls

Men gumman då. Kan du åka in och be dem titta med UL hur lillen mår? Det skulle jag göra för inte ska du behöva sitta hemma och vara så orolig som du är nu. Ring dem och fråga!  *kramar om*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush

Hej på er!
    Har läst ikapp nu härifrån semestern. Nu glömmer jag säkert att kommentera 70% av alla jag tänkt svara på, men jag sänder iallafall en kram till er som har det jobbigt, Happiness, Färnevik, Muffe..

Här i NY är det 25 grader och sol. Vi promenerar och promenerar, ser på turistattraktioner och shoppar.
    Igår hittade jag den mest fantastiska affär ni kan tänka er - ett varuhus som hette Maternity Destination! BARA gravidkläder i två plan! Det roligaste där var att varje provrum hade en uppstoppad "fejk-mage" (som motsvarade 7 månaden) som man satte på sig runt magen för att prova hur alla kläder satt senare i graviditeten... Helt hysteriskt kul men ändå otroligt praktiskt, då kunde man ju prova saker som ska passa senare fram i vinter.

Gissa om personalen var vana vid gravida kvinnor därinne: de sprang ut med små juice- och vattenflaskor hela tiden till en, och alla fick en personal shopper som hjälpte till att hitta allt och som bar iväg allt man ville prova till provhytten (så man inte skulle bära tungt eller bli alltför trött).
    Jag var helt i trans och var där i 1,5 timme... det var verkligen så himla kul! (När man blev trött var det bara att handla en god gravid-energybar och så kunde man köra vidare en stund till.) Jag handlade 2 gravidbehåar (sååå sköna, mina bröst värker rejält nuförtiden), två trikå-klänningar, en stickad klänning, ett par tights, ett snyggt linne med spetskant, ett par denim-jeans med hög panel samt ett par svart stuprörsjeans med hög panel. Allt för 1550 SEK.
    Byxorna har jag redan invigt, min mage är uppsvällt som en ballong, så jag kan inte knäppa mina vanliga brallor.
    Tur att man tog med den största väskan... för jag kommer nog gå tillbaks och shoppa lite till!

• Odetta
    sugarrush skrev 2010-09-14 13:11:24 följande:
    Hej på er!
    Har läst ikapp nu härifrån semestern. Nu glömmer jag säkert att kommentera 70% av alla jag tänkt svara på, men jag sänder iallafall en kram till er som har det jobbigt, Happiness, Färnevik, Muffe..

Här i NY är det 25 grader och sol. Vi promenerar och promenerar, ser på turistattraktioner och shoppar.
    Igår hittade jag den mest fantastiska affär ni kan tänka er - ett varuhus som hette Maternity Destination! BARA gravidkläder i två plan! Det roligaste där var att varje provrum hade en uppstoppad "fejk-mage" (som motsvarade 7 månaden) som man satte på sig runt magen för att prova hur alla kläder satt senare i graviditeten... Helt hysteriskt kul men ändå otroligt praktiskt, då kunde man ju prova saker som ska passa senare fram i vinter.

Gissa om personalen var vana vid gravida kvinnor därinne: de sprang ut med små juice- och vattenflaskor hela tiden till en, och alla fick en personal shopper som hjälpte till att hitta allt och som bar iväg allt man ville prova till provhytten (så man inte skulle bära tungt eller bli alltför trött).
    Jag var helt i trans och var där i 1,5 timme... det var verkligen så himla kul! (När man blev trött var det bara att handla en god gravid-energybar och så kunde man köra vidare en stund till.) Jag handlade 2 gravidbehåar (sååå sköna, mina bröst värker rejält nuförtiden), två trikå-klänningar, en stickad klänning, ett par tights, ett snyggt linne med spetskant, ett par denim-jeans med hög panel samt ett par svart stuprörsjeans med hög panel. Allt för 1550 SEK.
    Byxorna har jag redan invigt, min mage är uppsvällt som en ballong, så jag kan inte knäppa mina vanliga brallor.
    Tur att man tog med den största väskan... för jag kommer nog gå tillbaks och shoppa lite till!
    ASG!!! Jag tycker det är så himla kul när någon mer upptäcker den goda sidan med USA! HAHA, jag kan se dig framför mig....visst blir man LYCKLIG?!!!

Och nu ska jag vara riktigt elak också.....om din resväska inte räcker till så är det GRYMT billigt att bara köpa en till! Vi har gjort så dem senaste gångerna vi har varit där och nu bytt ut alla våra stora resväskor. Dem nya vi har köpt har märket "Jeep" och har 4 svängbara hjul så man kan dra dem obehindrat åt alla håll och kanter...SÅ SMIDIGT! Så mitt elaka tips är att om väskan ni har med inte räcker till...köp en ny  och handla mer!

(kolla bara att ni får ta med 2 väskor var på flyget och att väskorna inte överskrider viktgränsen)

*kram*
  • Muffe80

Åh Sugar, det låter ju ashäftigt!! Coolt. Och kul att du verkar må så bra!

Jag mår fortfarande illa men mina ömma bröst är borta... Är faktiskt rädd, jag vet att jag inte ska oroa mig säger ni,men nu fick jag mer bruna flytningar och ont.
    Jag FÅR faktsikt oroa mig, jag har haft missfall förut och detkan hända igen. Men nu är det bara en vecka kvar till VUL. ska bli skönt!

• Odetta

Suggarush, en sak till!

Om ni hyr en bil (vet inte om det behövs i NY....men OM ni gör det) så kan jag tipsa om att många större shoppingcenter har specialparkering för gravida nära ingången Det är faktiskt himlans kul att vara gravid i USA, man blir mycket väl omhändertagen av allt och alla

*kram*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-09-14 13:18:36 följande:

MASSOR AV BLOMMOR TILL ODD OCH KAJSA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Hoppas allt känns lite bättre idag gumman...MASSOR MED KRAMAR TILL DIG MED! {#emotions_dlg.flower}
  • sugarrush

Muffe, jag förstår att du är orolig, jag skulle också blivit livrädd om jag fått bruna flytningar. Bara en vecka kvar nu som du säger... sedan kan du pusta ut! *kram*

Odd, jag har också bott i USA tidigare och trivdes superbra. (fast inte i den här delen av USA). Synd att vi inte ska hyra bil, hade varit coolt att få vip-parkering! Tack för väsktipset, jag fortsätter jag shoppa i den här takten kommer jag definitivt behöva mer space..

• Muffe80

Funderar på att ringa och kolla om jag kan komma denna vecka på vul istället så jag vet vad som händer med mig.
    Är nu i v 7+1 och säg att jag får en tid om två dagar, då måste man väl kunna se hjärtat?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma