• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Åh jag måste bara säga hur besviken jag blev i morse. Har knappt sovit nåt inatt för har haft sååå ont i rygg och mage, trodde att det kanske var nånting på gång.. Men tji fick jag, kl 5 bara självdog allt! Och sen dess har jag "mensvärk"... Ja inte riktigt då... Men när jag var på jobbet så gick vi ca 7 km och då hade jag lika ont som när jag tagit tabletterna för att starta igång missfallet, jag bara "yeah, det kanske händer nånting", men så har jag nu jobbat klart och jag har åter mensvärk. haha. Tur att jag har ett gäng dagar kvar så jag inte behöver bli galen! :) Det gör ju inget om det inte händer före bf men är väldigt välkommet!

• sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 16:41:09 följande:
    Underbart. Inte så liten längre alltså!
    Jag kommer göra mitt VUL i 8+2, om en vecka alltså, shit vad jag längtar!!!!
    Neej, den växer så de knakar nu! Underbart! :D Mycke roligare o se när de liksom ÄR något, så du kommer ju se ännu mer! Fan va kul! :D
  • rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-09-14 13:11:24 följande:
    Hej på er!
    Har läst ikapp nu härifrån semestern. Nu glömmer jag säkert att kommentera 70% av alla jag tänkt svara på, men jag sänder iallafall en kram till er som har det jobbigt, Happiness, Färnevik, Muffe..

Här i NY är det 25 grader och sol. Vi promenerar och promenerar, ser på turistattraktioner och shoppar.
    Igår hittade jag den mest fantastiska affär ni kan tänka er - ett varuhus som hette Maternity Destination! BARA gravidkläder i två plan! Det roligaste där var att varje provrum hade en uppstoppad "fejk-mage" (som motsvarade 7 månaden) som man satte på sig runt magen för att prova hur alla kläder satt senare i graviditeten... Helt hysteriskt kul men ändå otroligt praktiskt, då kunde man ju prova saker som ska passa senare fram i vinter.

Gissa om personalen var vana vid gravida kvinnor därinne: de sprang ut med små juice- och vattenflaskor hela tiden till en, och alla fick en personal shopper som hjälpte till att hitta allt och som bar iväg allt man ville prova till provhytten (så man inte skulle bära tungt eller bli alltför trött).
    Jag var helt i trans och var där i 1,5 timme... det var verkligen så himla kul! (När man blev trött var det bara att handla en god gravid-energybar och så kunde man köra vidare en stund till.) Jag handlade 2 gravidbehåar (sååå sköna, mina bröst värker rejält nuförtiden), två trikå-klänningar, en stickad klänning, ett par tights, ett snyggt linne med spetskant, ett par denim-jeans med hög panel samt ett par svart stuprörsjeans med hög panel. Allt för 1550 SEK.
    Byxorna har jag redan invigt, min mage är uppsvällt som en ballong, så jag kan inte knäppa mina vanliga brallor.
    Tur att man tog med den största väskan... för jag kommer nog gå tillbaks och shoppa lite till!
    Åhhh hade velat vara där nu och shoppa loss. Låter ju som himmelriket. En annan är ju här hemma och jobbar och sliter :/ Ska nu iveckan ta tag i min havandeskaps lapp och skicka in den. är helt inställd på att jag kommer att bli nekad havandeskap pga mina chefer, skriver att de kan omplacera mig 60 dagar innan bf. Omplaceringen innebär för min del att jag enbart slipper joura på akuten, men annars är mina arbetsuppgifter i stort sett detsamma som nu!

Som tur är har jag lite semster kvar sparad, vill ju helst slippa nalla på mammadagarna innan bebis kommer. Så den 10 dec blir min sista jobbdag, om jag orkar så länge vill säga.

Hur gör ni andra med havandeskap?
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-14 17:19:14 följande:
    Åhhh hade velat vara där nu och shoppa loss. Låter ju som himmelriket. En annan är ju här hemma och jobbar och sliter :/ Ska nu iveckan ta tag i min havandeskaps lapp och skicka in den. är helt inställd på att jag kommer att bli nekad havandeskap pga mina chefer, skriver att de kan omplacera mig 60 dagar innan bf. Omplaceringen innebär för min del att jag enbart slipper joura på akuten, men annars är mina arbetsuppgifter i stort sett detsamma som nu!

Som tur är har jag lite semster kvar sparad, vill ju helst slippa nalla på mammadagarna innan bebis kommer. Så den 10 dec blir min sista jobbdag, om jag orkar så länge vill säga.

Hur gör ni andra med havandeskap?
    Jag jobbar fortfarande! :) Folk frågar mig varför jag inte har ansökt om havandeskapspenning och känner att jag hellre tjänar ihop de sista slantarna jag kan så kan man lägga undan istället. :) Sen har vi haft mycket utgifter (bröllop och nu bebis) i samma veva så alla våra sparade pengar är ett minne blott. Och självklart är jag ego när det gäller mina mammadagar, jobbar jag till den sista behöver jag inte ta ut några förrän 21a nästa månad. :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-14 17:39:01 följande:
    Jag jobbar fortfarande! :) Folk frågar mig varför jag inte har ansökt om havandeskapspenning och känner att jag hellre tjänar ihop de sista slantarna jag kan så kan man lägga undan istället. :) Sen har vi haft mycket utgifter (bröllop och nu bebis) i samma veva så alla våra sparade pengar är ett minne blott. Och självklart är jag ego när det gäller mina mammadagar, jobbar jag till den sista behöver jag inte ta ut några förrän 21a nästa månad. :)
    Vad jobbar du med nu igen mabaja? Glömsk som bara den. Jag vet ärligt talat inte om jag kommer orka tiden ut. Jag har ju ett fysiskt krävande jobb, även om vi har ganska mycket gående patienter å vill de ofta ha ett handtag för att lägga sig ner och resa sig upp. Och britsen är extremt låg och jag väldigt lång. Har redan ont i min vänstar si -led :/
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-14 17:46:46 följande:
    Vad jobbar du med nu igen mabaja? Glömsk som bara den. Jag vet ärligt talat inte om jag kommer orka tiden ut. Jag har ju ett fysiskt krävande jobb, även om vi har ganska mycket gående patienter å vill de ofta ha ett handtag för att lägga sig ner och resa sig upp. Och britsen är extremt låg och jag väldigt lång. Har redan ont i min vänstar si -led :/
    Jag jobbar som personlig assistent till en autistisk tjej. så jag slipper tunga lyft men är mycket aktiviteter och som du säger, ett handtag här och där! :) Och så är hon lite lat så hon försöker smita och då får man ju lyfta en del. Men har funkat bra, nu har jag enormt ont efter varje jobbpass men är så kort inpå så biter ihop. Om två veckor är jag ju hemma.. och skulle det vilja sätta fart tidigare så går jag ju hem då!
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-14 17:50:18 följande:
    Jag jobbar som personlig assistent till en autistisk tjej. så jag slipper tunga lyft men är mycket aktiviteter och som du säger, ett handtag här och där! :) Och så är hon lite lat så hon försöker smita och då får man ju lyfta en del. Men har funkat bra, nu har jag enormt ont efter varje jobbpass men är så kort inpå så biter ihop. Om två veckor är jag ju hemma.. och skulle det vilja sätta fart tidigare så går jag ju hem då!
    Okej. Skönt det iaf. Just nu jobbar jag ju jourer på akuten. Då är det mycket sängar, bårvagnar och pat som brutit höften och annat som gör att de inte kan förflytta sig själva. Sen är det ju stressigt också. En akutverksamhet kan man ju inte planera intaget på utan det blir jusom det blir. Blir mycket gående snabbt fram och tillbaka.

SOFY!!! GRattis gumman till den underbart söta ärtan i magen!!! Såg ju att jag missade att kommentera det nyss! Fyy på mig!
  • Dag och natt

Sofy: Åh vad avis jag blir på alla dina VUL! Men vilken fin liten pärla du bär på Skrattande

Jag såg att LittleJunia hade varit på inskrivning nu och fått lyssna på hjärtljud! Jag som ännu inte varit på inskrivning undrar så klart om det är likadant för alla, att man får lyssna på hjärtljuden då?

Sugarrush: Ooooh vilken härlig butik, förstår att du blev kvar länge där! När kommer du hem igen?

Hoppas att ni andra mår bra och ok som har det lite kämpigt på olika plan. Ingen hit att spy i duschen Muffe Skrattande Illamåendet finns för mig också, i eftermiddags tappade jag helt koncentrationen när det började kännas så igen... Såg inte fram emot hemresan så jag förberedde mig genom att äta en kexchoklad strax innan och det hände iaf inget på tåget. Glad Något annat mindre roligt är att jag börjar få bristningar på magen... Suck. Men det visste jag att jag skulle få (och med stor sannolikhet kommer jag få massor tror jag), det var likadant för min mor och syster som fick massor vid deras graviditeter. Och jag har ju redan en hel del bristningar efter att ha gått upp i vikt och ner igen osv. Men de här nya bristningarna har satt sig i höjd med naveln så det är bara att acceptera att det aldrig mer blir bikini igen. Obestämd

• sofy
    rontgensyrran skrev 2010-09-14 18:03:51 följande:
    SOFY!!! GRattis gumman till den underbart söta ärtan i magen!!! Såg ju att jag missade att kommentera det nyss! Fyy på mig!
    TAAACK! :D

Nu börjar den ju faktist bli söt också, haha! Och lättare att relatera till. Syns ju tydligt va de är nu iallafall! Jag tror stenhårt på en kille så vi kallar den boxaren nu haha, passar bättre än räkan! ;)
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-14 18:17:12 följande:
    Sofy: Åh vad avis jag blir på alla dina VUL! Men vilken fin liten pärla du bär på Skrattande
    Haha jaa.. javet inte varför dom e så generösa, men jag tackar ju inte nej direkt! :) Alltid kul o se! Och tack! Visst e den go! Haha ja e så glad o sambon så stolt nu när de liknar en miniatyr-bebis! :D

Jag kommer också få bristningar trorja.. Men äeh, de e inge o gnälla på egentligen! Man får ju de finaste av allt i gengäld.. så de får va ok! ;) Hihi.

När har du inskrivning? Jag e lite glömsk..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma