Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-30 17:53:54 följande:
    Efter ca 4 timmar på akuten blev det inläggning med bricanyl.. Återkommer när jag fått hit laddare och grejer. Klappa era magar och njut av bebis! Kram fina mammor!
    oj är det så illa?
    viiiiiila viiiiiila viiiiiila...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Sicken mysig dag det blev idag..
    vi åkte till sannarps badhus hela familjen och plaskade på som tre fiskar.. så mysigt..
    men märkte att magen spände sig rejält bland alla strömmar och dylikt så jag tog det lite lugnt..
    Sen blev det datte donalds som dottern säger :D
    Nu slipar karln hallen en sista gång så ska vi måla första lagret lite senare =)
    Sen har jag laddat upp med en massa chips, trocadero och choklad tills ikväll.. Mys!

Hur har era dagar varit?

• Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-30 21:14:00 följande:
    Småland: Ta hand om dig! Skönt att du blir omhändertagen nu när du har det så jobbigt! Bebis stanna kvar!!!

Längtan: Vår dag har varit bra! :) Har varit till svägerskan och visat upp Wilda för de som ännu inte träffat henne. Där åkte jag på joooordens kaskadspya! Vi som skulle på 50-årsfest direkt efter. Var bara att torka av och åka ner till centrum och köpa en ny kjol till mig! Tröjan var svart som jag hade på mig så det gick att torka bort men min kjol såg ut som att jag kissat på mig *1000! :) Men sen efter det kunde vi åka på femtioårsfesten.. Trevligt var det och självklart hamnade Wilda i centrum. Under de fem timmar vi var där fick jag hålla Wilda endast vid matningsdags! Daniel längtade efter henne men hon blev vandringspokal, nästan alla fastnade för henne! Vi fick dock åka hem ganska tidigt då musiken bara höjdes och höjdes och vi har inte fått tummen ur röven ännu och köpt hörselskydd, men det ska jag göra på torsdag! Det är nu ett måste!
    haha klart hon blev en liten vandringspokal, alla måste bara ha älskat hemme :D jag hade minsann snott henne om jag varit där :D
    Mysigt med spyan, antar att det var Wilda som la denoch inte du?
    klart man inte tänker på öronproppar det första man tänker på...
    Vi hade nog avlägsnat i god tid vi med ;)
    lät faktiskt som en mysig dag för er med.
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-10-30 19:27:11 följande:
    Det låter onekerligen som en bra dag

själv har jag inte gjort så jätte mycket idag...umgåtts med lilleman, suttit vid datorn, sovit...strejkat (tänker INTE bli mer förkyld) och ja, det var nog allt. I morgon blir nog inte så annorlunda...tänkte att om jag vilar mycket så kanske min strejk funkar...måndag är en superviktig dag i skolan (genomgång av vad grupparbetet ska vara) och på tisdag ska jag ju på vattensjukgymnastik...då kan jag ju inte vara sjuk

Fast jag kanske ska gå ut i trädgården med lilleman en stund i morgon....han har ju varit hemma hela veckan och jisses vad ungen har myror i benen....han behöver springa lite! (vi har staket så då kan han springa och jag sitta och vila )

låter gått med godis och chips....

*kramisar*
    strejka du, det gär du alldeles  rätt i :) din hälsa är ju trots allt det viktigaste.
    Jo de har en tedens att få lite myror i benen, min skrutt har det ALLTID!
    men man gör så gott man kan.. och det vet jag att du också gör.

Idag ska vi till bodega i göteborg för att leta efter halloween kläder till festen vi ska på nästa helg...
    Hoppas hoppas vi hittar något.
    sen ska vi en sväng till IKEA där vi ska visa upp köksritningen vi gjort.
    Sen blir det målning som vi inte orkade med igår ;)
  • Längtan efter liten

hej tjejer..

guuuud vad man känner att man glidit ifrån er..
    Är inte alls lika mycket inne längre...
    Inte aktiv alls egentligen.

På torsdag har vi RUL...
    Känns äntligen som ett riktigt ul och inte bara för att man är orolig.
    Hoppas allt kommer gå bra då.

Ikväll ska det drickas julmust i mängder, älskar verkligen julmust.
    Kanske tar jag mig en liten pepparkaka också :D

Har jag missat något viktigt medans jag håller mig borta?

Just det jag tror vi har bestämmt vagn också..

Stog mellan teutonia spirit s3 eller emmaljunga city cross white letterine.
    och nu tror jag att vi valt emmaljungan.. är det ett dåligt val?

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-11-02 09:01:11 följande:
    Åh jag mår inte bra. Vaknade med illamående, kräktes och det enda jag får i mig är knäckemackor.

Håller helt ärligt på att dö av min trötthet och är yrslig hela tiden, det är inte farligt va? Eller ska man kolla blodtryck eller något?
    Känner mig yr mest hela tiden, plus tröttheten... Och mitt dåååliga samvete över att jag inte äter mat.

Kan man söva ner sig själv 15 veckor?
    du kan ju höra med bm om du får komma och kolla blodtrycket.
  • Längtan efter liten
    Evsi skrev 2010-11-02 11:14:44 följande:
    Hej på er!
    var på vul igår och då skulle jag enligt mina beräkningar vara i v 8+6, men enligt vul var jag bara 6+0, men de såg hjärtat slå.  Nu blev jag ju skit orolig att barnet sluta växa och jag kommer få MA igen. vad tror ni, kan de skilja så mycket så tidigt i graviditeten? *orolig*
    oroa dig inte. slog hjärtat så lever bebisen.
    i början av graviditeten så växer de jätte olika och olika fort..
    skulle du tillbaka igen fr återkontroll?
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-02 11:14:42 följande:
    Wiiiihoooo nu är jag på väg hem! Bara att åka tillbaka om det blir värre men nu känns det bra!! Läkaren var lite rolig och trodde att vi skulle ses igen men just nu är jag så lycklig att få komma hem!! Börjar dock tvivla på om det blir en mars bebis, bara den stannar till februari är jag nöjd!!
    när är du beräknad?
    skönt att det såg bra ut?
    hoppas den stannar där inne tills den är redo för den sora världen  :D
  • Längtan efter liten
    Evsi skrev 2010-11-02 11:29:15 följande:
    Nej jag fick ingen tid till återkontroll... men ska till BM på inskrivning imorgon så ska be om en tid då.
    Det var skönt att hjärtat slog iafl!! Hjärta
    Vi har ju försökt i 2 år nu så det är på tiden att det blir en bebis
    Det kommer gå jätte bra..
    jag har blivit flyttad 10 dagar från senaste mens (om man räknar därifrån) men då vet jag att äl var senare också.
    Så det kanske är samma sak för dig.
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-11-02 11:42:27 följande:
    Hej alla underbara tjejer!

Usch sitter nu och är så nervös. Ska till banken idag för att se möjlighetrna för mig att köpa ut mannen ur lgh. Kan jag inte det tvingas jag flytta, vet inte alls vad jag tar vägen. Kanske upp till Jönköping till familjen och bo där uppe medans jag letar efter ny lgh.  Eller om jag mot all förmodan hittar någon ny lgh att köpa inom det närmsta.

Inte kul att tvingas tänka på sånt när det närmar sig 2 mån kvar till förlossning. :( Skilsmässopappren är påskrivna och inskickade och mannen har gått med på ensam vårdnad till mig.

Usch nog om detta egoinlägg...hur är det med er????

Smålandsjänta: skönt att du är på väg hem. Antar att det gått aningens bättre med din livmodertapp?

Stor kram på er alla!
    usch vilken sits ni sitter i :(
    förstår att det måste kännas tungt.
    Jag hoppas innerligt att det kommer lsa sig med lägenheten så det blir bra för er båda..
    det bästa är ju om du och bebisen kan få lägenheten. han har ju lättare att vara "utan" bostad eftersom han är själv... Kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma