Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-11-02 11:55:39 följande:
    Ja det är ingen rolig sits. Lägenheten är ju dessutom värd 1 100 000:- så du kan ju själv tänka vilken tur jag ska ha om jag ska ha råd med det. Hade jag jobbat så hade det inte vart problem. Men nu ska jag vara mammaledig och måste då plocka 7 dagar i veckan för att få ut 80% av min lön. Hyran på lgh är 3500:- ungefär :/ Har kollat med fk om jag kan få bostadsbidrag men det har jag ingen rätt till tyvärr, då lånen inte räknas med då räntan ligger under 3%.

Han bor just nu hos sina föräldrar och jag bor i lgh. Men det är ju just att jag måste köpa ut honom som är problem och betala lånen och så med föräldrarpenning.
    ja och banken är inte alltid de lättaste att övertala heller..
    nu vet inte jag vad du tjänar i månaden, men 3500 är väl ganska billigt eller?
    konstigt att du inte får bostadsbidrag..
    har du kollar med soc om inget annat? de kanske kan hjälpa dig lite.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-11-02 12:06:41 följande:
    Lite ego; idag har jag varit å tränat för första gången på hundra år. Barnsligt stolt över att ha simmat 1 km. Kändes bra att vara i vattnet, allt kändes liksom som vanligt. Ska bli spännande att se hur kroppen kommer att kännas lite senare med tanke på att dököttet inte ha fått röra på sig på länge. BORDE göra det här till en vana ett par gånger i veckan fram till förlossningen...
    vad duktig du är..
    jag tänker flera gånger i veckan på att jag ska börja på vattengympa.. men tar mig ju aldrig dit!
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-11-02 12:11:12 följande:
    Jag vet precis hur det är Längtan....
    men varför är man så lat för? man mår ju så mycket bättre när man väl kommer därifrån...
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-11-02 12:44:04 följande:
    När är det normalt att börja på vattengympa? Min bm pratade om det men sa inte när man fick/kunde börja gå på det. Finns alltså vattenjympa för gravida här.
    normalt är väl alltid ungefär :D men tror det är runt vecka 20-25 bm ger "remiss" till det.
  • Längtan efter liten
    maria204 skrev 2010-11-03 16:40:53 följande:
    Jag gör ett litet gästspel. Det var lääänge sedan jag var här inne och jag har hållit mig borta från FL sedan mitt andra MA. I söndags plussade jag igen, försök tre efter mitt senaste missfall. Jag är livrädd och säker på att varje molvärk, klåda, illamående är tecken på misssfall. MEN vad roligt att se att ni är så många och att ni som stöttade mig vid mina MA har små pyren i magen. Sist var du ju knappt gravid, Happiness! 
    åh vad roligt att se dig.. välkommen.. det kommer gå jätte bra! Grattis
  • Längtan efter liten

imorgon gäller det.. RUL... det läskiga...

• Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-11-03 23:12:17 följande:
    Spännande Längtan, det kommer att gå bra! Vilken tid?
    halv 7 ikväll, så dessa timmar fram tills dess kommer det verkligen flyga en massa fjärilar i magen..
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-11-04 09:31:52 följande:
    Usch så ledsamt. Hoppas ni får en fin stund på minneslunden. *bamsekram*

Maria204 stort grattis till ditt pluss! Detta kommer att gå vägen :D
    Längtan efter liten skrev 2010-11-03 22:17:06 följande:
    imorgon gäller det.. RUL... det läskiga...
    Det kommer att gå kanon idag! Du får skvallra här inne sen om du tar reda på kön och så :) På tal om kön så hoppas jag att min bebis den 15 nov på tillväxt ultraljudet stoltserar med sitt. Hoppas på att kunna även i fortsättningen att kunna kalla den Ines ;P

Önska mig lycka till idag. Ska lämna/visa upp bodelningspapperna på banken idag och jag hoppas verkligen att vi lyckats skriva detta avtal korrekt, så allt stämmer så det inte blir en massa problem. Vill ju helst slippa blanda in jurist då det kostar 6500:-.  Ser det bra ut så kan vi boka ett nytt möte på banken och skriva alla papper, då kommer vi ytterligare ett steg på vägen. Det hade vart sååå skönt!
    lycka till vännen...

ooh ja, jag kommer inte kunna hålla mig :)
    hoppas hoppas de ser något.. annars har vi 3d/4d ultraljud den 28 december och då bör de se...
  • Längtan efter liten
    gemigsinnesro skrev 2010-11-04 12:58:34 följande:
    Jag har varit på Tul idag och det såg bara bra ut. Bebisen vägde 1931 g och normalt för åldern V31+6 ligger på 1935 g tydligen så h*n hamnade precis på mittenlinjen. Vi frågade om bm såg könet men bebisen ville inte visa en riktigt bra bild på det så bm gissning blev en liten tjej. Ska bli spännande att se om bm gissade rätt....jag tror nämligen på en pojke och sambon och barnen här hemma på en tjej :). Bebisen låg med huvudet neråt och bm trodde att h*n skulle stanna där. Skönt att se att allt var bra med bebisen i alla fall trots att jag äter blodtrycksmedicin och så. 
    ååh spännande och se om det stämmer :) men de "brukar" ha rätt faktiskt :)
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-11-04 15:57:44 följande:
    Oj, det var sent! Då kan jag tänka mig att det har varit en lång dag idag. Flört Håller tummarna för er!
    ja det har det verkligen...
    får se hur det blir med könet, nu verkar sambons inte ens vilja veta :(
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma