Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-12-15 11:34:41 följande:
    Och jag fortsätter att spamma lite när ingen annan gör det

Någon här som är kreativ???

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m56154952.html

*kramkram*
    Åh, vad roligt att få ett ansikte på dig :) Du har samma vänlighet i ögonen som du utstrålar här i tråden! Tycker du har fin ansiktsform och inte alls behöver se smalare ut!! Men om jag utgår från mig själv så tycker jag att jag ser smalast ut i ansiktet när jag har plattångat rakt hår med benan typ 2 cm från mittbena och håret hänger fram i flikar lite in mot ansiktet. Typ Rachel-i-vänner-frisyren. Köpte en fantastisk plattång hos min frisör, en GaMa. I love it!
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-12-16 09:50:12 följande:
    Usch..vilken natt!!!! Massviss av sammandragningar och mensvärk som varit starkare  i samband med sammandragningarna! Bebis ska ju inte komma än på 3 veckor!!!!! Och den får bara inte komma förrens innan nyårsafton! Ines hör på vad mamma säger!!!

Kan det bero på att jag var lite överaktiv igår? Jag har haft liknande sen en vecka tillbaka men i natt var det mycket värre.
    Oj oj, ska du kanske ringa in och kolla med BM eller läkare?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-16 15:27:22 följande:
    Havsklippan- Hoppas hoppas ni får bra svar i morgon! *kramar*

Odd- tror mitt inlägg om dig tidigare försvann ;) Kul att se dig och din goa familj på bild! Du har så snälla ögon, ögonen är ju själens spegel  ;) och kul att se att du ser lika snäll och go ut som dina inlägg i tråden =)

2-barnsmamma och Muffe- Sorry girls HAR ingen aning om någon av era frågor  *asg*

Mabaja- Men så jobbigt med maken, men oroa dig inte för ekonomin det löser sig säkert!

Huru ni ni tråden.... Jag är ju i v 16 (15+? ) i måndags och tisdags så flög jag och försökte känna om det var bebis som röde sig...men njaaa kände nog inget Men igår.... så tror jag faktiskt att jag kände den där bubblande känslan.... vet att ni har skrivit det tidigare... men när kände ni första bebisbubblet?
    Jag har inte känt nåt än och är ju bara några dagar före dig,. Magen är spänd och större på morgonen när jag vaknar och har försökt känna efter då men näe, känner nog inget tyvärr :(
  • Pancakes

Odd, vad fin du blev!!! Har du lockat håret lite också eller har du självlockigt?

Muffe80 skrev 2010-12-17 10:02:48 följande:
    det kommer pancakes, rätt vad det är sparkar det till i magen, du kommer tycka det är så häftigt och samtidigt en konstig känsla tror jag.
    Även fast jag känner den där inne så fattar jag inte att jag är gravid haha. Helknasigt. Jag kollar babykläder ofta i butiker, men fattar inte att jag snart kommer ha en liten

Nu börjar mina vanliga trosor sitta åt, finns det bra och snygga mammatrosor att köpa?

en fråga till: vi har rätt halvstort badrum men ändå ingen plats på golvet för en sån där snygg makapär som man kan ha skötbordet på. Frågan är om man kan ha det på en lång bänk och köper man då bara en sån där "plastgrej" haha, eller finns det snygga skötbord som man lägger på bänk?
    Tack, det ska bli roligt att känna nåt! Låter mysigt! man blir lite nojig också när det är så länge sen ultraljudet nu och jag inte fått höra hjärtljud än, så man undrar ju om krabaten lever liksom.

HM och Lindex har väl mammatrosor? Jag har bara stingtrosor eftersom jag oftast har tighta byxor så jag vet inte hur jag ska göra sen. Det lär väl inte finnas några mammastringtrosor direkt? Mammatrosor = stora tanttrosor??
  • Pancakes

Jag har också funderat över det där med var man ska ha skötbordet. Tack för alla tips. Verkar som det funkar att ha det i barnrummet ändå. Vi kommer att ha flyttat när bebisen kommer och vill inte "förstöra" mitt spabadrum med ett skötbord. Vill bara ha myspys därinne. Men men, man får kanske prioritera om lite sen. Tvättstugan då? Ingen som har den som skötrum?

• Pancakes
    Odetta skrev 2010-12-17 12:53:46 följande:
    Tack det är mitt självfall Hon hade i det där balsamgucket och kramade bara håret för att betona och stärka fallet. sedan frisyren är bara en "tofs" lite slarvigt nålat till ena sidan....så enkelt egentligen! Hoppas jag får till den här frisyren på måndag bara...då ska vi få tv besök
    Snyggt! Jag har lite samma frisyr så jag ska försöka mig på nån liknande toffs nån gång. Smart det där med hårnålar iställed för snodd. Hårsnodd blir ju så stramt och inte så där ledigt liksom.
  • Pancakes

Mallanis, känner igen allt du skriver. Känner likadant och gick ut och shoppade i helgen. Varför klämma ner sig i sina jeans som sitter illa och känna sig ful.. Köpte mammajeans istället och en snygg topp och halsband från Snö och kände mig lite finare. Vet inte varför men har liksom fått för mig att det inte BORDE synas än och att jag inte borde gått upp i vikt men måste börja acceptera fakta. Är i vecka 17 och har gått upp några kilo och får inte igen byxorna och det är ju inget konstigt egentligen. Så det enda jag kan ge som tips är att anpassa dig efter situationen och köp några bekväma kläder och fräscha underkläder, det räcker väl med att de är nya och sitter bra och så får man väl ta det där med sexiga spetsunderkläder senare när man inte är gravid längre.

Oj, låter farligt att läsa en sån där bok. Ångestframkallande liksom. Visst är det saker som händer med kroppen men man får tänka att man ska vara stolt över sin kropp som kan åstadkomma något så fantastiskt.

Jag ska på RUL om en vecka. Du också?

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-20 10:36:09 följande:
    Pc- du hade inte känt av knytet? Jag kände ju något jag trodde var bebisbubbel en dag förra veckan men sen dess..... nada. När skulle du på RUL? Hur mår du har du några symptom...inte jag.  Visst hade vi RUL nästan samtidigt?
    Nej, absolut inga symtom. Mår precis som en ogravid. Det enda som vittnar om det är att jag inte får på mig vanliga byxorna, annars inget.
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-12-20 10:49:33 följande:
    Att kroppen växte var inga större problem under graviditeten.. Bristningarna däremot! och nu efteråt! Jag mår skit rent ut sagt! Fick bristningar i v 30 och då hade jag gått upp 2.5 kg! Fick bristningar på magen och underredet.. Sen under amning så har jag fått på ryggen med! Jag känner mig väldigt oattraktiv med gravidmage fastän Wilda kom för 10 veckor sen!
    Åh, var inte så hård mot dig själv! Gravidmage kvar efter 10 veckor sedan är ju inte konstigt alls. Det tar ju ett tag att bli av med eftersom det tar 9 månader att få den liksom.
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-12-20 11:03:58 följande:
    jo men jag hade ju tänkt träna bort den, men Daniel kan ju inte ta hand om Wilda så det är ju rätt omöjligt nu! Så jag får må dåligt ett tag till!
    Jag förstår att det är frustrerande, men det kommer! Du verkar så motiverad så det där fixar du sen. Friskis och Svettis i Jakobsberg har lunchpass och lunchgym med barnpassning annars flera gånger i veckan. 0-2 år tror jag bebisarna får vara.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma