Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-12-14 09:12:45 följande:
    Mabaja, Wilda har ju blivit hur stor som helst! Fortfarande lika söt. :) nÄr jag ser hennes hår så kan jag inte sluta tänka på det som hon sa till mig som utförde ultraljudet att min bebis hade mycket hår, det kommenterade hon flera ggr under UL. Så nu undrar jag kommer hon se lite ut som din Wilda?
    Vad gulligt, en liten ulltott! Otroligt att de kan se det på UL. Kunde du också se att hon hade mycket hår?
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-12-14 10:49:24 följande:
    Oooh, jag vet inte. Har inte varit där på några månader och då var byxor mitt enda fokus. Googla Lovely Mama så kommer du till deras hemsida....
    Börjar bli tid att köpa amnings-bh för mig. Har kollat på Boob, men dom är rätt dyra. Förslag på andra som håller bra kvalité men kanske något billigare?

Är Mamalicious små eller stora i storlekarna på jeansen? Bra att veta om man bestället på nätet? Provade HM:s mamajeans igår och tyckte att det blev lite gällivarehäng med dem.

• Pancakes
    färnik skrev 2010-12-14 12:55:37 följande:
    Här är en till bröstlös. Obestämd

Har samma gamla a-kupa, graviditet eller inte. Inte heller när jag ammade växte mina bröst ngt direkt, den lilla skillnaden som var, var verkligen marginell. Hade jättekomplex för mina bröst när jag var yngre, jag är ändå rätt stor i övrigt; 183 lång och bred i kroppen (axlar, höfter etc) men nu för tiden har jag lagt ner det. Har viktigare saker att tänka på än mina små bröst. Flört
    Det är lustigt det där...man vill alltid ha de man inte har och är alrig nöjd liksom. Jag BÄVAR för att få jättebröst sen och vill absolut inte ha det. Vill inte ha en mm större än jag har och tycker det är jobbigt att bh:n spänner. Nej, var glad över dina små bröst! Stora bröst är jobbigt och ser lätt vulgo ut och kommer bli hängiga sen och jag har dessutom alltid varit avundsjuka på de som kan gå utan bh och det ser bra ut!
  • Pancakes

Påvägmotsyskon, spännande! Håller tummarna för att det blir så! När har du BF egentligen?

• Pancakes

Godmorgon på er fina tjejer!

Miraclee, hur mår du idag? Lät inget kul det där?

Happiness, vad duktig och pysslig du är! Superfina kort. Men vilka är barnen? Har inte hängt med nu... Inte har du väl tre barn sen tidigare?

Odd, hur gick det igår? Hoppas det känns bättre idag. Känner igen mig med hur jag var med mitt ex som hade dåligt spritsinne. Men känner inte alls så med min nuvarande. Jag har väldigt hög tolerans vad han gör och skulle han bli för full är det hans problem och det lägger jag mig inte i. Om han inte skulle vara dum mot mig förstås men det är han aldrig. Blir bara kramig. Jag får samma tolerans från honom och han har tagit hand om mig om jag råkat dricka för mycket och mått dåligt. Men visst kommer man kanske känna annorlunda sen när man är höggravid. Det är inte lätt att inte ta med sig sina gamla erfarenheter in i förhållandet och då blir det ju svårt att lita på nån. Var likadan i början men det gick över med åren. Det är ju inte hans fel liksom att någon betett sig som en idiot i mitt förflutna. Jag hoppas att ni kan ha ett bra samtal om det idag och förstår varandra och att han förstår hur du känner dig. Kram på dig!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-15 09:04:25 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp i v 20 ungefär?

Jag har gått upp 3 kg och väger nu 56, aldrig hänt så det känns koooonstigt.... är nog lite nojjig....
    Avis...gått upp 4 kg redan i vecka 16. 3 kg i vecka 20 är ju verkligen inget att noja sig över. Pga mina ätstörningar har jag väldiga viktnojor och tycker att viktuppgång är väldigt jobbigt. Men jag försöker jobba med det, det är ju knäppa tankar man har. Man kommer gå upp i vikt, så är det bara. Du verkar ha lite av samma ätstörningstänk som jag faktiskt, känner igen mig i dina kommentarer. Har du haft problem med sånt förut?
  • Pancakes

Muffe, känner nog ingen av alla tjejer man känner som inte tänkt så där. Ätstörda eller inte, lite smånojiga och fixerade är vi nog allihop mer eller mindre. Sorgligt faktiskt..

Jösses, 56 kg har jag inte vägt sen jag var 12 år eller nåt. Och du är ändå i vecka 20. Så jag tror att du kan släppa nojan. Nån tjockis kommer du aldrig bli :)

• Pancakes

Jag är orolig för tiden efteråt. Har tränat fem gånger i veckan i flera år och extraknäcker som aerobicsinstruktör men det finns ju inte en chans att man kommer hinna allt det där med det sen. Det får väl bli mycket promenader med barnvagnen istället.

• Pancakes

Mallanis, att folk vågar fråga så där. Skulle jag aldrig göra. Tänk om du bara ätit mycket godis på sistone och bara gått upp vikt....kul att få frågan om man är gravid då liksom.

Ja, visst tycker man att man gömmer magen så bra. Men det kanske man inte gör...

• Pancakes
    Odetta skrev 2010-12-15 11:05:06 följande:
    Han är bara bäst min älskade man...jag måste verkligen lära mig att släppa mitt förflutna och slappna av lite.
    Det känns skönt att höra att du känner igen dig och att det har blivit bättre för dig med åren. Jag vill också dit!

*stora stora kramar*
    Absolut, man glömmer det gamla och när man har en vettig karl som gång på gång bevisar att han inte är så där så släpper man det till slut. Vi har varit ihop i nio år nu så det är ju en tid att bygga upp förtroende på så klart. Men i alla fall...jag har inga paniktankar kvar från förr. Mitt ex blev aggresiv mot folk när han drack och skulle slåss om det var nån kille som tittade på mig och sånt där så det var sånt jag förknippade med alkohol förut. Men inte längre!

Vad skönt att höra att det känns bättre nu! Han verkar så vettig och fin din man!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma