• acure

Plus igen efter mf/ma

Fröken sj: tackar tackar! :)

• acure

LisaVäntar: kom in till oss i den privata tråden! :) ska försöka fixa en länk så fort jag orkar sätta mig vid datorn (om ingen annan hinner före).

• acure

Usch tjejer, jag mår inte alls bra. Igår eftermiddag fick jag helt plötsligt feber och ont i varenda muskel. Det började i ryggen och fogarna så jag tänkte att nu säger kroppen ifrån mitt i allt flyttpackande. Men sen gick det snabbt till att jag domnade bort i armar och ben, värk i musklerna och frossa utan dess like. Gick och la mig tidigt och trodde att jag skulle spy men det kom inget. Vaknade för en timme sen och mår precis likadant. Lederna och musklerna värker så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Googlade såklart symptomen som jag alltid gör och då dök listeria upp och jag blir livrädd. Men ringer man vårdcentralen och säger det så skrattar de väl bara åt en. Hur som helst så känns det inte som en förkylning utan något helt annat. :(

Ringer nog VC eller MVC så fort deras telefontid öppnar för något är verkligen fel när det kom såhär plötsligt. :( någon som varit med om något liknande?

• acure

Tack för alla råd och tips tjejer! Här mår jag fortfarande åt skogen. Fick en tid hos doktorn som tog blodprov och urinprov. Blodprovet visade något förhöjda värden men inte tillräckligt höga för att vara någon fara. Doktorn ringde även till infektionsjouren för att rådgöra om listeria men de menade på att man mår mycket mycket sämre om det skulle vara det. Så blir det inte värre än såhär så är det nog ingen listeria iallafall. Men nog mår jag hemskt ändå. Tar 1 gram panodil var fjärde timme och trots det har jag en huvudvärk utan dess like och för att inte tala om ryggvärken. Gör så ont så jag bara vill kräkas. Känns som att jag har fått en influensa som satt sig i rygg och huvud. Sen har bebis börjat sparka betydligt mer sedan igår och det gör mig orolig ifall den är stressad pga detta men förhoppningsvis är allt ok. Har tid hos bm på tisdag som tur är. Hoppas att det här går över fort och att maken och Matilda klarar sig annars blir det en mycket spännande flytt nästa helg...

Tack för att ni bryr er!

• acure

KMW: känner igen det där. Hade också bara en ryggsäck och ändå använde jag knappt hälften av allt som vi packat ner, man hinner liksom inte... Det som gick åt var kameran, godispåsen efter förlossningen, nessesären med diverse nödvändigt och myskläder till mig och bebisen. Att titta på film på laptop osv fanns det ingen tanke på, vi var för trötta och för upptagna med vår bebis. Men är man pigg efteråt och vill fördriva tid så är nog datorn bra att ha. :) men numera finns ju allt i telefonen! :)

• acure

Odd: vilket härligt datum! :) den här bebisen skulle man ju gärna vilja gissa vikten på... Hihi

• acure
    Odetta skrev 2012-11-16 10:38:56 följande:

Haha, gissa på bara

v34+1 är medelvikten 2409 g och hon beräknades att väga 2858
    Hon följer liknande kurva som V men kommer att bakas 5 dagar längre...
    Då gissar jag på 54 cm och 4850 g. :)
  • acure

Förstår att tankarna går åt andra håll nu KMW. Inte långt kvar nu. Visst skulle du sluta jobba snart? Hur har det gått med förvärkarna? Några fler känningar?

Här har jag bara packat hela dagen. Det är sååå tråkigt när man bara vill att allt ska vara färdigt och det roliga kan börja, dvs packa upp och göra fint i sitt nya hem. Sen är ju maken inte den mest effektiva packaren så det blir ju att jag gör det mesta och sliter på kroppen mer än vad jag borde. Undviker iaf att lyfta tungt, men det är tufft ändå. Vågar inte tänka på hur det hade varit om jag varit tvungen att jobba på dagarna dessutom.

• acure

Du gör nog rätt i att börja packa smått redan nu, särskilt ni som bor i hus. Jag brukar alltid vara ute i god tid med att packa men denna gång kom min blödning mitt i allt och då tappade jag lusten lite, bli desto kämpigare nu men samtidigt så har det varit skönt att slippa bo med en massa kartonger eftersom vi inte har något extra rum eller förråd där man kan ställa allt eftersom. :)

Kul att ni får nya huset så snart, vad nära! Har ni funderar på hur ni ska göra med arbeten osv på er nya ort? :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma