Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-12-06 18:35:55 följande:
    Äntligen hemma. Här kommer dagens egouppdatering; 36+3 och besök hos bm. Magen hade växt alldeles förträffligt, nästan 3 cm på tio dagar och nu är s/f uppe i drygt 34 cm. Bra blodtryck, bra blodsocker, men något låga järnvärden. Bebis hjärta 140 bpm och en total viktuppgång hittills på 11 kg. Jag alltså, inte bebis... ;)
    Oj magen växer så det knakar . Skönt att allt såg bra ut. Jag har fått börja med Niferex nu. Fast bara två kapslar i veckan. Läkaren sa att järndepåerna var låga i början av graviditeten och då skulle jag ta det i förebyggande syfte, trots att Hb ligger högt (137). Tänk att du bara gått upp 11kg helt otroligt.

EGO: Fick klartecken idag från FK att jag blir sjukskriven fram till BF 15 mars. Är väldigt lättad!
  • Happiness
    Pancakes: Jag har också haft väldigt vattniga flytningar. Det började i vecka 23. På sjukhuset sa de att innan dess är det extremt ovanligt att man läcker fostervatten. De ville ändå kolla upp om så var fallet på mig då det verkligen var blött i trosorna. Det luktade inte heller urin utan sött, lite sperma. Skulle man läcka så finns det inget att göra för att stoppa det. Som sagt BM och jag ville inte gå och undra så jag fick undersökas då kollade de fostervattenmängd med hjälp av ultraljud och en gynundersökning då de undersökte flödet från livmodermunnen. Så efter v 23 har jag haft kraftiga vattenflytningar, som fyller ett trosskydd ca. utan att det betyder något och läk.förklarade att det är väldigt vanligt. Men kolla du upp det om du fortsätter vara orolig.
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 22:13:57 följande:
    åååååh vad fin varför fick jag ingen till dotter haha ville oxå ha massa rosa o Hello Kitty
    Näh får vara glad att jag har en stor tjej redan på 5år som ÄLSKAR hello Kitty o rosa haha och 2 killar sen som ÄLSKAR bliar hihi
    Men då har du kunnat frossa i rosa i hela 5 år. Älskar Hello Kitty. Samlade på saker av henne när jag var liten. Tror hon kom till Sverige för första gången 1975. Så Kitty börjar bli en gammal katt. Haha! My Melody är ju också himla gullig. Vilken tur att din dotter älskar rosa....kommer gråta floder om min inte kommer göra det. Får tvinga på barnet rosa kläder. När var det dax för ditt kejsarsnitt? Hur stor tror de bebben är då? Det här kejsarsnitten kommer ju bli något helt annat än ditt första. Nu har du kontroll på hela läget från start till slut.
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 19:28:13 följande:
    När ebba föddes år 05 hittade jag inte Hello Kitty men det var väl då helt nytt så man la inte märke på dom alls.
    Men nu herregud allt hello kitty nu o billigt haha näh skulle banne mig inte tro det och ja min son på 2år bara älskar CARS hahaha besatt av dem *viskar* nu i jul kommer han få Cars men med Cd och Radio o några till med Cars
    Ebba kommer att få dockor i Hello kitty och hårband toffsar stumpbyxor mm

Mitt kejsarsnitt är på onsdag men imorgon kl 09.00 ska vi åka till BB för att prata med överläkaren/narkosläkaren och hur allt kommer att gå till och ta blodprover osv det vet jag ju redan men ett ntt land och nytt ställe
    v 37+5 var han enligt Tul  3890g som jag tror 4000g ca då .. dom sa att han skulle vara ca 4,200-300g men jag tror ca 4,500g då på onsdag men det beror på hur dom räknar nu Amadeus skulle väga 4,885g men var 5810g ..
    Dom har oxå sagt att på BF dagen skulle han vara Över 5000g men under 6000g så ja han får komma ut på onsadg då e jag i vecka 37+6
    spännande detta fy fan haha
    Blir ju bara så avis på dig. I övermorgon kommer du ha din bebis hos dig och all vånda över. Sen är det bara gossa som gäller. Kommer ni ta bilder eller filma själva kejsarsnittet? Hur som helst så ser jag framemot att se din bjässe. Vad skönt att du slipper föda din "lille" klump. Över 5000 men under 6000 säger ju inte mycket...jag menar bebisen kan ju väga 5800 liksom. Gud vad skönt att läkarna har tagit detta på allvar och att du ska få förbereda dig imorgon. Som du säger Danmark är Danmark....visst förstår man språket men så helt plötsligt så kan de lägga in någon medicinsk term eller uttryck som man inte hört innan och då är det skönt få all förberedelse innan som man kan. Nu har jag inte fött barn i Danmark men jag har haft sjukhus kontakt där . Du låter väldigt lugn och samlad. Du kommer denna gången få en drömförlossning .
  • Happiness

2barnsmamma: Jag kommer tänka på dig imorgonbitti kl o9.00. Tråden rikgt dallrar av spänning. Önskar dig ett stort Lycka till och våra vänner damskarna verkar göra allt för att ni ska få en sån fin upplevelse som möjligt.

Jag var på Aarhus rikshospital...inte långt ifrån där du befinner dig .  Imorgon har du Elias hos dig. Kram {#emotions_dlg.flower}

• Happiness

Grattis Grattis Mallinis {#emotions_dlg.flower} ja visst är det en underbar känsla. Nu ska du bli mamma..

Soffan: Din hjärna kommer få det jätte svårt att förtränga graviditeten när magen är stor som en badboll, det är omöjligt att dra upp stövlarna, halsbränna som en eldsprutande drake, främmande människor som beundrar och klappar på badbollen, bristningarna, dubbelhakan, groparna på låren, ischiassmärtor från yttre rymden och bäcken  skrangligare än underedet på en  gammal Amazon. Då är du 100 procent gravid både till kropp och själ

• Happiness
    Dag och natt skrev 2010-12-08 12:39:37 följande:
    Hoppas allt har gått bra för 2-barnsmamman idag!! Nu ligger hon där och myser med sötbebisen! Solig

Själv har jag inte hört något om provsvaren... posten har kommit men inget brev idag heller! Och inget samtal... det här med "snabbtest" känns ju inte direkt snabbt, tog ju provet i onsdags förra veckan. Verkar ju som att många som får negativa besked blir uppringda bara inom ett par dagar så jag hoppas att det här tyder på att de inte har hittat nåt... Men denna väntan är ju olidlig...!
    Havsklippan: Ring och sök dem. . Du kan ringa direkt till labbet och fråga om analysen är klar. De kommer inte uppge något för sekretessen men då vet du att svaret är klart. Håller med dig det är tortyr att bara gå omkring och vänta. jag brukar "leka dektektiv". Fråga efter läk.sekreterarei växeln är ett bra tips, så kan hon lägga meddelande

2barnsmamma: Åååå nu ligger du där och gosar med din lille. ser framemot att höra från dig. Säger GRATTIS till Elias{#emotions_dlg.flower} Ska bli spännande att se om läkarna fick rätt eller om det var din magkänsla som var den riktiga. Kram!
  • Happiness
    Dag och natt skrev 2010-12-08 17:37:55 följande:
    Hmm ja det var en bra idé, nu har de inte telefontid längre. Men imorgon ska vi UL och då träffar vi ändå läkaren så då får jag veta om det är klart eller inte... Håll tummarna!! 
    Håller allt jag har . Du hade ju så bra siffror på KUB testet. Det är ju omöjligt att någon kromosomavvikelse skulle kunna smita igenom där. Eller kan man se annat på FVP? Jag har för mig att man endast kan få svar på kromosomavvikelser.....NÄ det kan absolut inte vara något...Förstår inte varför läkarna går i taket för att det diffar 2 veckor. Är det inte fler i tråden där det har diffat FLERA dagar? KRAM
  • Happiness
    Havsklippan: Mina tankar går också till dig dig och din familj. Ofattbart att ni ska behöva gå igenom detta. Så fruktansvärt orättvist. Hoppas den andre läkaren kommer fram till et positivt resultat och att det är falskt alarm. Skulle vara skönt om du får en ny undersökning absolut så fort som möjligt. Positivt är att det inte var några kromosomavvikelser och att du kan lägga det åt sidan. Nu får vi verkligen lita till nästa läkare. KRAM!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma