Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Säger som ODD....HALLÅÅÅÅÅ 3barnsmamma....vi måste också få ta del av kakan. Haha! Lukta på din bebis genom skärmen. Nä skämt åsido jag förstår om er lilla familje vill ta det rikigt lugnt nu och det ska ni också göra. Kram och Grattis igen!{#emotions_dlg.flower}Skål

• Happiness

Va 17 är det för fel på min dator idag....försöker igen då.

Upppdatering: Har precis kommit från MVC. Är i vecka 26+2 och SF-måttet låg på 27. Kurvan ser fin ut fast för hög i min smak . Blodtryck 110/75. Sa att jag höjt TSH till 100. BM tyckte väl det var sisådär eftersom läkaren sagt att jag ska fortsätta med 75...menmen. Jag vill ner till 0,6 igen. Lämnade kiss för odling så vi får se hur det ser ut. Inget särskilt upphetsande med andra ord.

Igår var jag hos Aurora BM. Hon är så snäll. Vi skrev i min förlossningsjournal. Ska väl träffa henne 3 gånger till ca.

Det står så här nu ungefär:
    1. Pat ska ha kontinuerligt BM stöd under förlossningen. (alltså tar jag ingen doula)
    2. Maximal EDA med smärtlindring så fort som möjligt (ej Synthocinon)
    3. Endast ta hinnorna vid full bedövning.
    4. Pat vill ha information, stöd och kommunikation under förlossningen.
    5. Tillväxtultraljud om barnet är stort/ökar i vikt
    6. Om förlsssningen stannar av eller smärtan blir för svår lovat Kejsarsnitt.
    7. Pat ska ej gå över tiden

Detta är första utkasten eller grovjournalen så att säga. Vi har ju några gånger till på oss att finslipa på önskemålen. Längtar till Annas profylax kurs ska bli spännande. BM kommer också vara införstådd med att vi gått där.

KRAMAR FRÅN MIG OCH SOFIA

• Happiness

Ang det här med ingångsättning...pratade just med Aurora BM om det för att höra om hon hade kunskaper och erfarenheter kring ämnet. Hon sa att det absolut bästa för mamman ur smärtsynpunkt och positiv förlossningeupplevelse är om förlossningen får starta av sig själv. Hon förklarade att att risken för att smärtan och förlossningens längs ökar växer om man gör en igångsättning. Med andra ors det är inte riskfritt att göra det och för mammans och barnets hälsa är det bättre med en naturlig start. Hon sa att det måste finnas medicinska skäl för en igångsättning. För psykologist var det bättre med en naturlig start.

Ja det verkar som det råder delade meningar inom vården även i detta ämne. Inte förvånad ....Får en spontan känsla av att detta har även med samhälls ekonomi att göra. Brukar ju vara så . Men men jag kommer lita på hennes ord i frågan då hon är både BM och psykoterapeut. Gammal som gatan för övrigt. jag är ju mest rädd för smärtan och vill helst undvika förlossningen helt om det gick. Så jag får väl gå på det som gör minst ont.....MAXIMAL DOS Eda. Haha! Frågade henne iår om man inte kunde få vara nersövd....undra hur många gånger hon fått höra det!?!Obestämd 

• Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-10 11:50:55 följande:
    Låter bra i mina öron. Idag har jag enbart en månad kvar!!!! En MÅNAD! Känns sjukt overkligt! Men nu är jag fysiskt redo, med förlossningsväska packad, skötväska packad. Sängen bäddad, skötbordet i ordning, kläder tvättade osv.

Bara vissa grejer kvar, som hämta bilbarnstol från kompis, köpa bindor till mig. Lägga i något sött och gott i förlossningsväskan och flytta in spjälsäng till mitt sovrum.

Hahahahaa...jag trodde ju att det skulle räcka med "nattbindor". Men från erfarna kompisar har jag hört att inget annat duger förrutom stora bindor från apoteket den första tiden :/ Vad har jag gett mig in på????!!!! *usch*

Mår du och Sofia bra annars???
    Du är så himla noggran och duktig Rontgen. En riktig pedant som inte lämnar något åt slumpen. Tänk en månad bara sen har du din lilla flicka hos dig. Du är så himla stark. Du arebtar ju inom vården och jag tror du kommer känna dig rikigt trygg och "hemma" när du kommer in. Du känner ju till det mesta bakom kulisserna och det kommer ge dig stöd.

De där bauta blöjorna hade jag på BB sen körde jag nattbindor hemma. Det kommer räcka gått och väl. Men det är klart när väninnnor drar sina rövarhistorier vet man ju inte  vilket ben man ska stå på.

Jag och Sofia mår bra. Känns så gött nu att få kommit igång med den där förlossningsjournalen. Sen att hon förstår hon förstår så himla bra gör att jag är mindre rädd. Förra gången hade jag svårt att be om hjälp men denna gången ska jag gapa, skrika, hänga i gardinerna och vara allmänt otrevlig. Haha! Nä jag kommer vara livrädd....harig. Ser framemot att få se din lilla bebis sen. Kamar om dig duktiga Rontgen!
  • Happiness

KRAM KRAM Rontgen....ska iväg till banken och öppna ett bosparkonto till sonen. Höres senare!Hjärta

• Happiness
    GRATTIS till dina pojke 2barnsmamma och GRATTIS till din drömförlossning. Vilken revansch så jäkla gött. Nu kan du utan oro och problem skaffa en till

Han ser så gossig och kramgo ut. Sen blir ju huvudformen så rund och fin med en gång....Vilken guldklimp!!!!!

Du gjorde det bästa jobbet och Danskarna fick lov att hjälpa till och det verkar som de lyckades väldigt bra. Skönt att höra från dig och se bilderna. Kram!
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-11 01:24:30 följande:
    Då har jag äntligen tagit mig i kragen och fotat en magbild. Ser ändå lite smickarande ut med den stora magen, det gör ju att allt annat ser så mycket mindre ut i jämförelse hahahahaha...

Idag är det precis 4 veckor kvar tills hon är beräknad, det känns helt otroligt. Jag undrar så hur hon kommer att se ut.
    Var du också uppe och nattsuddade. . Bilden var jätte fin....Du börhar se smal ut nu . Du äter väl ordentligt Rontgen? HAha...Grattis till "en-månad-kvar-dagen"....Hur har det gått med din urinblåsa och det strulet som var för ett tag sen? Kram
  • Happiness
    2barnsmamma: VILKEN FIN LITEN KILLE de har plockat ur dig Tycker bara han är så himla gullig. Jag och barnen brukar sitta och titta på födelseannnonserna i tidningen och det är väldigt sällan jag tycker så små barn är söta....men din herregud jag är helt betagen. Visade precis bilden i sittern för min man (sitter med laptopen och äter frukost...haha). Elias är en riktig gullbebis . Så fin.....*suck-och-trånar*

Sonen vägde ju 4600 och han påminner lite om den bilden på Elias. Antar att minnen väx till liv. Men nu blir det något annat...en flicka som kanske inte alls kommer ut så där tjock och gossig. En liten tunn fågel kanske....nä jag hoppas inte på det. På det sjukhuset jag födde lade de upp webbisar ska se om jag kan saxa bilden på sonen därifån. Fast han gör ju en himla konstig min där. Var inne och läste på din sida och jag kunde inte hitta ett enda ord om att du tycket detta kejsarsnitt var jobbigt eller hemsk. Men vad 17 gubbar var du uppe och dammsög och BAKAKADE!!!!!! 3 dagar efter kejsarsnittet!!!!! Starkt!!!!!
  • Happiness
    Pojke - född 2003-05-03 22:42, föräldrar Maria Windt och Richard Porsander Här är han. Bilden ligger på nätet och är tagen på BB av BM som sen lägger ut en webbis. Axel är 1 dag gammal här och gör någon helt obegriplig grimage till BM. Min stora fina pojk som snart ska fylla 8 år. Han kommer självklart alltid vara mammas bebis.
  • Happiness
    ODD: Ja det där kapitlet (eller ska vi säga boken ) om trötthet ja. Alltså det kan ju vara miljarder med saker. Men huvudsaken är att du inte börjar bli sjuk....alllt från förkylning till havandeskapsförgiftning och högt blodtryck. Hur ligger dina järndepåer? Det är det första som slår mig? Både du och jag har ju högt järn men jag fick Niferex för två veckor sen för att få upp depåerna. Kan din trötthet bero på att du har haft ett högt tempo tidigare under graviditeten och det är först nu som du slipper tex morgon stressen. Trötthet kan ju komma retroaktivt....

Men som så länge du inte blir sjuk eller att tröttheten är något symtom på något. Bra att du ska ta upp det med BM redan imorgon. KRAM!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma