rontgensyrran skrev 2010-12-10 11:50:55 följande:
Låter bra i mina öron. Idag har jag enbart en månad kvar!!!! En MÅNAD! Känns sjukt overkligt! Men nu är jag fysiskt redo, med förlossningsväska packad, skötväska packad. Sängen bäddad, skötbordet i ordning, kläder tvättade osv.
Bara vissa grejer kvar, som hämta bilbarnstol från kompis, köpa bindor till mig. Lägga i något sött och gott i förlossningsväskan och flytta in spjälsäng till mitt sovrum.
Hahahahaa...jag trodde ju att det skulle räcka med "nattbindor". Men från erfarna kompisar har jag hört att inget annat duger förrutom stora bindor från apoteket den första tiden :/ Vad har jag gett mig in på????!!!! *usch*
Mår du och Sofia bra annars???
Du är så himla noggran och duktig Rontgen. En riktig pedant som inte lämnar något åt slumpen. Tänk en månad bara sen har du din lilla flicka hos dig. Du är så himla stark. Du arebtar ju inom vården och jag tror du kommer känna dig rikigt trygg och "hemma" när du kommer in. Du känner ju till det mesta bakom kulisserna och det kommer ge dig stöd.
De där bauta blöjorna hade jag på BB sen körde jag nattbindor hemma. Det kommer räcka gått och väl. Men det är klart när väninnnor drar sina rövarhistorier vet man ju inte vilket ben man ska stå på.
Jag och Sofia mår bra. Känns så gött nu att få kommit igång med den där förlossningsjournalen. Sen att hon förstår hon förstår så himla bra gör att jag är mindre rädd. Förra gången hade jag svårt att be om hjälp men denna gången ska jag gapa, skrika, hänga i gardinerna och vara allmänt otrevlig. Haha!

Nä jag kommer vara livrädd....harig. Ser framemot att få se din lilla bebis sen. Kamar om dig duktiga Rontgen!