Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-26 14:13:14 följande:
    Idag fick jag träffa läkaren! 3 veckor till i sängen och sen ny bedömning. Dock så ville hon inte känna på tappen med tanke på att jag har så mycket sammandragningar och då kunde det reta fram något. Samma visa fortfarande, blir det värre så ska vi åka in. Men det är bara det att idag har jag haft mer SD än vad jag varit utan känns det som! Dock gör de inte så ont som när vi åkte in förra gången.
    Vad bra att du lätt och smidigt fick sjukskrivning. . Ta det så lugnt så lugnt du kan. Funderar på en sak...du har ju barn sen tidigare. kan inte din man vara hemma och få betalt från FK?. Så du slipper allt med hemmet och barnet. Vad skönt att inte sammandragningarna gör så ont. Det måste ju betyda att de inte är så starka. Kanon! Jag tror den lille kommer stanna hos dig länge. KRAM!
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-26 14:29:36 följande:
    5 dagar kvar tills de ens kan sätta in någon hjälp för liten! Små små steg får vi tänka i!
    Vad är det för hjälp läkaren pratar om i detta läge? Är så otroligt dåligt insatt i denna typen av frågor. Så jag får be om ursäkt om frågorna är lite klumpiga.
  • Happiness
    Sofy: Haha "välutrustad"!!!!! Vad ska detta sluta?STORT GRATTIS TILL DIN POJKE!!!!!! Nu får ni börja spåna på pojknamn. Jag visste väl att de snurrat till det vid KUB:n. Man ska lita på sig själv. Vad skönt att allt ser bra ut : Tiden,längden, snoppen...Haha! och de jätte fina bilderna. Så ska de ju se ut liksom. Härligt!
    '
    ODD: Tack! Ja nu känns livet lite lättare Kom du ihåg den gamla läkaren jag snackade om i Uddevalla. han ansöker inte längre om AmourThyroid (svinsköld) men han förskriver tydligen Liothyrin. Läkarna är väldigt restriktiva med det också. Jätte svårt att få...så jag ska försöka ta mig iväg och träffa honom. Grattis till strumpor, fina värden och handskar

Småland: Haha! Var helt säker på att du hade barn sen innan. KRAM!!!!
  • Happiness
    Sofy: Vet inte om det stämmer på alla...men jag mådde inte rikigt lika illa med sonen men det varade lite längre fram till v20. Med lilla flickan har jag mått mycket mer illa men det varade lite kortare. Sen kan jag säga att pojken boxade hårdare i magen vid samma tid. Så watch out nu för det kommer bli high life i magen . Haha!!!! Tur att du har starka magmuskler

Men undra ändå inte om den teroin som man läser om på nätet att man mår mer illa av en pojke för att de har andra hormoner som vi tjejer blir "allergiska" emot typ stämmer... Tror nog det alltså...Gud vad jag svammlar idag.
  • Happiness

....och det är inte över för nu har jag börjat fundera på skötbord också..HAHA!

Vi kommer inte få plats med ett stort skötbord i badrummet uppe så jag funderar på att köpa något som man sätter på badkarskanten. Har någon testat det? Funkar det bra eller blir det väldigt jobbigt att hålla på och flytta det upp och ner?

• Happiness
    Odetta skrev 2010-10-26 17:34:24 följande:
    dem gör det här som standard om man fött stora barn (barn som vägt 4500 och uppåt) och det har jag ju. fick göra det med lilleman också

*kram*
    Men det är ju perfekt all info är bra. Här nere gör de inte det som standard det är först när glukos blodprovet kommit upp i 8. Kram!
  • Happiness

Haha sitter han där i soffan, och tuppar sig???? Ser det framför mig...de blir ju så malliga så det inte är sant.

Tjejer kan INTE se ut så där...HAHA! jag har aldrig sett någon på badhuset iallafall...

menade hon att du var extra sugen på soja nu då eller? att du mår mindre illa av det eller?

Din livmoder där...som börjar bli rikigt omtalad menar du att den lutar bakåt/ ligger bakåt? Haha...

• Happiness
    sofy skrev 2010-10-26 18:11:09 följande:
    HAHAHAHAHAH du bjuder då alltid på dagens skratt!!

Joru, sjukt mallig är han nu ;) Skickade bilderna på MSN till ma & pa och mamma skrattade och utbrast att ja, de går ju inte missa! Och nä, duktig grabb de där som visade utan att vi hade en tanke på att se! :D

Eru säker på att tjejer inte ser ut sådär? Hahah, på rikigt asså? ;) Vissa har ju fått såna bilder på UL säger dom.. men nä exakt sådär trorja icke, dock en utbuktning men de där va ju såå tydligt tycker jag..

Mja, något sånt.. ;) Fattade inte riktigt men hon menade att de va vanligt.. me tjejer är man mer sugen på sura saker, o de är ja ICKE! Urk.

Japp, de gör den.. dumma jävla livmoder!! Då tar de ju längre tid för den o resa sig innan den kommer framåt magen, så då får man mage senare.. ;) Så de e bara vänta.. o vänta.. o vänta...
    Men det stämmer ju klockrent...jag pressar apelsiner här i hemma pressen så armarna faller av. Gud vad sugen jag blev nu. Tänk färslpressad apelsinsaft. Fan också att jag fått magkatarr...Haha men det är ju DÄRFÖR jag fått magkatarr..överkonsumtion av apelsiner

ja men NU är jag med...tar en stund..livmoder lutar bakåt...Haha! Ja men det gör min med och 30 procent av kvinnorna i Sverige. Jag kände buffar i vecka 14...så any day..Du kommer känna det jätte snart. Sa du inte att du hade känt som fjärilar i magen eller fisk sprattel. Det är ju sparkar...kan också vara som sockerdricka, eller små bubblor.
  • Happiness

De säger ju det att vi med bakåtliggande livmoder..får lite ondare i ryggen men får mindre bristningar...på mig stämmer det perfekt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma