Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

...och färre bristningar eller inga alls

• Happiness

Idag är det jubileumsdag går in i vecka 21. vart tar tiden vägen!?!?
    Det spöregnar här på Västkusten. Blä! Ska tvinga mih ut i regnet. har precis ätit en eminent lunch:

1. varmakoppen championjon med en klick cremefrachie
    2. 3 skivor prickig korv
    3. 2 ägg

KLART! Haha! Måste nog handla

Längtan : Läste ditt inlägg från igår och du måste verkligen ha det svinjobbigt. Finns det ingen hjälp och avlastning någonstans? Någon som dels kan hjälpa dig att passa flickan och dels någon som kan hjälpa er med hallen så den blir fortare klar? Försök att ta det lugnt....Tänka att det snart blir klart. Räkna till tio innan du börjar gapa på dottern....det är ju som det är nu.  men jag blir rikigt orolig när du skriver abort....det förstår jag inte.Känns det inte bra med mannen? hjälper han inte till? Är han kall? kan du hjälpa mig förstå...

• Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-10-27 09:42:38 följande:
    4 november sja hag på RUL, så vi får se om de ser något då.. ska se imorgon med ifall jag kan luska lite.
    Jag vet att det var hårda ord. skulle ju självklart inte vilja gå igenom en skillsmässa. min famlij är ju mitt liv. men som det ser ut här hemma blir man TOKIG! det är faktiskt ett rent helvete..
    och jag är mest rädd för min hälsa och dotterns. men jag pratade med sambon om det och vi ska göra vårt bästa för att det ska gå så snabbt som möjligt...

Och det där med dateringen, det är inte riktigt bara det som skrämmer mig..jag menar 10 dagar hit och dit är väl egentligen ingen större sak, men när magen helt plötsligt känns borta blir man lite nojjig tillsamamns emd dateringen om du förstår..
    jag är väl bara ett praktexempel på en jobbig gravid kvinna :S
    Såg inte detta inlägg..men nu blev jag lite lugnare ... Ok du är alltså så jäkla livrädd att det ska vara något fel på fostret så att du istället tänker "abort". OK jag är med nu. Du måste göra ett VUL snabbt som attans nu. När var det du skulle dit? För du ska INTE behöva gå och undra och lida på detta sättet. Det enda som kan få bort din oro nu är ju att du får en vettig datering och att du ser med egna ögon att fostret lever och mår bra.

Det är inte bra att du går omkring och bär på denna oro. Inte för dig och inte för din dotter (mannen skiter vi i en stund ). Om du inte har tid idag måste du ringa och säga att du måste in NU med en gång.... Allt är precis som det ska vara..en du måste ju se med egna ögon att allt är bra och vips då är ju allt lugnt. Skriv så fort du kan!!!!!! Kramar om dig! Hjärta
  • Happiness

Väntar och väntar på gravidbikinin som ska komma med posten.....De får gärna skynda sig, det finns en blivande mor här som börjar bli väldigt fet.

• Happiness
    Pancakes skrev 2010-10-27 13:01:35 följande:
    Usch då, så tråkigt med regn! Här i Stockholm är det sol! Jag har precis varit iväg och tränat på lunchen och känner mig pigg. Mår som sämst på kvällarna av någon anledning så får passa på att träna på dagen.

Men du fick proteiner i alla fall till lunchen! Inte helt fel! Hur mår du annars?

Muffe, skönt att ditt illamående verkar avta! Nu kan du njuta riktigt! Mitt illamående har ökat men det verkar inte bli värre än så här. Känner mest hunger i kombination med illamående när jag inte äter regelbundet.

Längtan efter liten, skickar stor kram till dig! Låter som du har det jobbigt. Instämmer med Happiness att du borde gå och kolla så du kan lugna dig lite!
    Vad du är duktig som sticker iväg och tränar på lunchen... Vad lyxigt att du har PT. Min man undrade vad jag önskar mig i 40-årspresent nu i dec. då sa jag PT efterammningen är klar. Ja kvällarna kommer jag ihåg var klart värst. Är så sugen på proteiner hela tiden. Kan äta hur många äggvitor som helst. Hur mår du själv? Känns det OK att jobba? Vet dina kollegor om din graviditet?

Gött med solen...det gör så mycket för välmåendet. Stor kram till dig! Hjärta
  • Happiness
    Pancakes skrev 2010-10-27 13:47:53 följande:
    Ja, det är roligt med PT. Det kan jag rekommendera verkligen. Efter amningen är nog jättebra tänkt. Vad bra att du är sugen på proteiner och vad duktigt att du bara äter äggvitor...jag äter hela ägget och helst med kaviar :)

Ja, det känns inga problem att jobba. Det är full fart med både jobb och träning men är å andra sidan bara i vecka 10. Idag ska jag på inskrivning och jag vet att jag är jättefånig men tycker det är så jobbigt att väga mig in för andra. Jag har alltid vägt mycket och är lång och har 24.9 i BMI, precis på gränsen till övervikt enligt det måttet fastän jag tränar 5-6 gånger i veckan (inte nu dock...) Är så rädd att BM ska säga att jag är för tjock och inte får gå upp för mycket i vikt, min gamla ätstörda hjärna klarar bara inte av det.. :(  Hur har ni andra upplevt det?
    Åh vad roligt med inskrivning! En milstolpe Vi är ju ett gäng tjejer här i tråden som tycker att vi är överviktiga. Många BM vill att man ska väga sig, men inte alla. Min te x bryr sig inte om det (fråga mig inte varför). Tog en startvikt vid inskrivning sen har har jag inte vägt mig. Skönt!  Många vill bara ha en startvikt som mått på att bebsien växer. men det är inget krav att du måste väga dig. Du kan säga att du inte vill och de kan inte tvinga dig. Tror många BM har lämnat det där med att man ska väga sig varje gång för det säger ju egentligen inget om hur fostret växer. En indikation men inte mer. Hon kommer inte säga att du väger mycket. Lovar!

Om du inte vill se eller veta säger du bara det till BM, så antecknar hon  deti smyg . Jag har också haft ätstörningar och jag sa det vid första samtalet som anledning till att jag inte vill ha något fokus på vikten (inte den BM jag har nu en annan) och hon sa att det var helt lugnt. Hon frågade ju självklart om jag fortafrande hade det. Man vill liksom inte hålla på och älta och snacka om det med mat hela tiden. LYCKA TILL IDAG!
  • Happiness

Jag är ju sjukskriven nu men annars jobbar jag inom tandvården. Inte tandsköterska eller tandhygenist
    Funderar på att läsa något distans program, då jag tröttnat lite på mitt yrke. Funderar på hur det funkar med ersättning och studiemedel om man skulle plugga samtidigt som man är mammaledig. Någon som vet?

• Happiness
    Pancakes skrev 2010-10-27 14:12:42 följande:
    Tack Happniness! Jag ska också tala om det för min BM så att det inte blir så mycket viktprat. Det var väldigt vad alla haft ätstörningar! Vart är världen på väg liksom?

Jag har förresten inte maken med mig på inskrivning idag. Kändes så onödigt att han ska sitta och titta på när jag tar blodprov när han har jättemycket att göra på jobbet. Han har ju redan varit med en gång förut. Vill hellre ha med honom nästa gång och på UL och sånt. Är det konstigt?
    Det är inte det minsta konstigt...Den första gången min man var med var på RUL:t i vecka 20. Om ni vill så kan ni gå på föräldrautbildning tillsammans sen .-). Men jag tyckte inte heller att det var någon mening med att han skulle sitta där och titta. Allt som BM kommer gå igenom idag är riktat till dig . många vill ju ha med sin man för att det är mysigt och som stöd, men jag funkar inte rikigt så.
  • Happiness
    Pancakes skrev 2010-10-27 14:23:36 följande:
    Nej, inte jag heller. Han får höra nog om mina nojor ändå. Jag var mest rädd att BM ska tänka "aha, här kommer en där pappan till barnet inte bryr sig."
    Jo den tanken flög också igenom mitt huvud...men jag tror faktiskt inte det är så många pappor som föjer med vid första besöket. Det är nog lite av en myt det där. Så BM är van. Jag sa ändå när jag kom för att föregå henne något i stil med:

" Jag kommer själv idag, det känns bäst/lugnast så. Mannen får följa med en annan gång" och så skrattade jag. med det tar man bort lite av det där att manne inte bryr sig. Då var det mer att JAG inte ville ha han med, men han bryr sig mycket ändå typ.
  • Happiness
    Muffe80: Visst är det gott med kebabkött! Äter det ofta nu...helt klart för proteinet. Brukar ta kebabsallad.sååågott. massor av kött och isbergsallad, tomat osv. mmmmmmm

Kajsa: Skriv när du orkar! inspirationen går upp och ner. jag hälsar och kramar om dig också Rontgen!Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma