Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-12-12 12:31:42 följande:
    Hihi...plutten då!!!  ska se om jag hittar en bild på minstingtösen som vägde 4540 hihi....våra små knubbsälar
    Haha ja precis tjockast på mitten !
  • Happiness
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-12 14:05:48 följande:

Gud va roligt o se era barn som ni fått när de va små =)
    Här är min största pojke, min stora knubbis på 4960g 55cmSolig

Man kan säga att min 2.a pojke va något "smalare" då han vägde 3410g o 49cm
    Vilken underbar liten knubbis *trånar*....Tycker bara de är så himla fina...smälter som smör i solsken. Våra fina knubbisar...Haha en riktig liten buddha
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-12-12 17:12:27 följande:
    Underbara bebisbilder tjejer. Å Cat, jag älskar också Villevallas kläder. Färgstarka men ändå ganska könlösa. Me like!! På tal om att boa så har vi satt ihop och bäddat spjälsängen idag. Å nu håller jag på och syr ett bebistäcke man kan ha på golvet och bebistäcke till barnvagnen. Insåg att vi hade både gammalt täcke och lakan vi inte använder, så saxen och symaskinen har åkt fram. Är ju trots allt i v 38 nu. Skulle ju kunna bli när som helst egentligen. Nu ska vi bara hämta skötbord och bilstol hos en vän, sen är vi mer eller mindre klara... :)
    Vad du är duktig Kajsa som syr och grejar....du tar boandet till helt andra nivåer än oss andra. Nästa steg tror jag är att man sätter sig ner och sticker en kofta Ingen som gjort det? Får se vad som händer längre fram när boandet drar igång på allvar .

Själv har jag tillfredställt mig själv (haha) med ett par nya mammabyxor märke Mamaliscious. Inte dumt alls. Ska se om jag hittar en bild på modellen.
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-12 18:07:42 följande:
    Fina bilder på era små (?) knoddar tjejer! ;)

Ego; Haft en händelserik helg! Haha. Ett par där båda har ADHD kan ibland bli riktigt spännande. Som igår. Vi va så förbannade båda två, skrek så jag knappt har nån röst idag, halva Ringvägen här på Söder lär veta vilka vi är nu, kaos. Men efter några timmar isär så va allt frid och fröjd igen, haha. Puh!

Lillkillen i magen sparkar mer o mer o de är så jäkla mysigt!! :D

Ny bild i magtråden finns nu också, söt liten kula! ;)

Imorn back to rutiner igen, skönt. Jobb för mannen och förhoppningsvis jobb för mig också, vet inte hur min rygg ska klara det men de får gå! :) Allt löööser sig!
    Haha jag ser detta spektakel framför mig....ni gav folket en riktig show....!!!! Ni skulle tagit betalt . Vad var det du var så in i norden förbaskad över? Känslorna skruvas ju upp en sisodär 1000 grader när man är gravid också...åt alla håll och kanter. Själv är jag inne i en gråt period där ALLT är så sentimentalt och vackert. HAha...ingen hejd på det hela. Komiskt!

Bebisarna kan ju höra röster nu (tror det är runt v24) så man får ju passa sig vad man säger. Men jag har märkt att om jag är orolig då är Sofia stilla men om jag gapar då rör hon på sig. Ska kolla in din magbild.. Skönt att komma tillbka i rutiner. Vad är det du jobbar med?
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-12 18:53:18 följande:
    Hahahaha ja alltså nu i efterhand skrattar jag åt de, så typiskt oss när vi väl blir sådär förbannade! Ska dra grejen snabbt men kort.. får försöka iallafall ;) (C är min man)

I fredags var vi på 25års fest för C's bästa kompis, vi var hemma kl 1 och han var införstådd med att vi skulle upp och iväg kl 9.30 dan efter. (Skulle på bröllop till en barndomsvän till mig, som han träffat 1-2 ggr kanske) Morgonen kommer och jag väcker honom 1 gång och 5 gånger, han säger 9.25 att han inte orkar åka me just då, han vill sova lite till. Helt ok iofs eftersom jag bara skulle fixa klänning till mig, men likförbannat blev jag sjukt irriterad då han LOVADE dan innan att orka upp den tiden.

Jaja, jag kommer hem igen 12.15 och hoppar in i en dusch, väcker honom IGEN 12.25 och säger att vi åker om senast 40 min. Han går upp surt för att han blivit väckt så sent, muttrar att han måste ha frukost o sätter sig i badet. Jag springer runt o fixar mig, gör frulle till honom samt försöker leta fram hans kläder som jag inte hittar. Han kommer ut 12.55 o är helt lugn. Jag försöker skynda på men han hittar inte heller kläderna han skulle ha (BRA planerat, verkligen!) det slutar med ett par stilrena jeans och en snygg pikétröja, det duger dock inte åt herrn så han blir SKITFÖRBANNAD o börjar skrika, vill inte gå på bröllopet o bli utskrattad osv.

Jag blir förbannad för han skriker på MIG som inte gjort de minsta fel, o säger att han får skylla sig själv som skulle dricka dan innan när han visste att vi skulle upp dan efter. Han blir mer arg o när vi kommer till Ringvägen me bilen öppnar han dörrn o hoppar ut (vi står vid ett rödljus då), jag TOKLACKAR o backar bilen (i körfältet.. hahaha!) och kör in på den enkelriktade gatan han sprang iväg på (jag kör alltså åt fel håll..) parkerar sen halvt på trottoaren o går ut o skriker på honom o komma tillbaka o sätta sitt arsle i bilen igen. Han kommer tillbaka o skriker utanför bilen, jag bryter ihop av ilska och frustration för nu är de bara 10 min kvar innan vigseln börjar! Och vi var inte ens framme.

Han VÄGRAR att följa med, jag är så arg så jag skakar. (Bebis låg o sov HELA tiden, ingen sammandragning ens, han vaknade på kvällen sen, haha!) Men jaja. Jag kör hem idiotjäveln som SOMNAR i soffan direkt. Aaaaah, behöver ja förklara hur arg jag blev då? ;) Jag öppnar alla fönster i vardagsrummet o tar bort täcket han lagt över sig så han ska frysa, sen tar jag me hans cigg så han inte har några när han vaknar, HAHAHA! Sen ringer jag hysteriskt bruden som säger att jag är så välkommen ändå på fikat, så jag åker dit och börjar gråta igen när jag kommer in, dom va sååå fina och jag va så ledsen för jag missade vigseln pga min idiot-adhd-man. Men det var ingen fara alls o dom va glada att jag kom alls, hon förstod läget då hennes numera man dagen innan gjort samma sak som C, hahahaa. Manligt syndrom? Suck.

Nä men de är kul nu i efterhand, men jävlar i mig va förbannad jag var. För att inte tala om honom.

Men sen kom jag hem till någon som skämdes REJÄLT, vi åkte o handlade o han lagade mat o lät mig välja vad vi skulle kolla för film på kvällen o allt, o när vi la oss låg han o skedade mig o klappade på magen haha, ångerfull jotack! ;)

Men de är ett spännande liv ibland, lite action sådär!
    Ok..och nu är jag allvarlig då. jag tycker din man var för jävlig mot dig.Demon Så här får man ju bara inte göra....lova en sak och sen bara skita i det. Jag förstår att du var förbannad. Det skulle jag med vara. Blir nästan förvånad att du kan förlåta detta så lätt. Att han inte kunde fixa kläder, strunta i vad han lovat, bakfull, blir förbannad på dig och DU ska ta skulden för att han gör så här. NEVER!!!!!

Bra att du stod på dig och lova mig att du gör samma sak nästa gång. Känner rikigt hur adrenalinet börjar pumpa i mig. Shit vad han ska få skämms nu tycker jag ....kräla i en sisådär en vecka- minst. Glad för att du ändå lyckades komma till efter kalaset....GO- SOFY......jag hejar på dig  
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-12-12 20:06:51 följande:
    Happiness; har också byxor från Mamalicious som jag älskar. Å vettiga priser är det också. Var har du köpt dom? Jag hittade mina på Lovely Mama på Övre Husargatan har jag för mig...
    Ja jag har också varit där...gullig liten affär med bra personal. Dessa köpte jag i en burik i Kungälv som för märket. Vet du om de har amnings T-shirts också? Typ Boob....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma