Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Rontgen: Väntar du en flkicka Rontgen!!!?! Har jag missat det???? Du är duktig du som fixat så mycket. Skönt att det är klart. Du verkar ha super koll på läget...så det är med bo delning osv...kommer inte alls bli några problem. både det praktiska och det känslomässiga har du redan fixat för. Snyggt jobbat!

15 mars kommer lilla Sofia. Vet inte hur än...men det blir en senare fråga.
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-11-06 11:25:41 följande:
    Nu är jag hemma igen, blev inlagd me maaassa dropp! Blä.

Kom dit runt 16.30, urinprov togs och visade på ketoner i urinen igen, "bara" 3+ denna gång fast de va mycke ändå. Jag dricker ju massor hemma men får inte i mig tillräckligt me näring, jag äter "för nyttigt", HAHAHA! Jaja.. måste äta mer söta saker me socker i bla, de e en krävande liten skit därinne! Grr. Blodprover togs också och salthalterna va inge bra, kalium låg på 1,9 och lägsta refvärde va 3,6 :) Så de va inget jag "kunde äta igen hemma" så de blev som sagt socker/salt dropp, 2 liter tills jag åkte hem för o få upp allting igen.

Akutremiss är skickad till dietist också för jag ska få massa näringsdrycker utskrivna för o komplettera mitt obefintliga matintag, fick me mig massa hem så ja klarar mig över helgen iallafall :)

Huvudvärken försvann med droppet, underbart de iallafall! :)

Han gjorde även ett snabbt UL för o se så den lilla skiten hade de bra, och det hade han ;) Låg och härjade omkring som fan därinne, rullade runt, vände ryggen till, särade på benen hahaha, vinkade o höll på.. så dom är inte oroliga för honom iallafall, utan för mig.. men nu får vi se om de går bättre me näringsdryckerna!! :)
    Precis...då är det inte bara jag som varit orolig för dig.....Gött att droppet tog bort migränet, men det misstänkte vi ju hela tiden. Nästa gång detta händer åker du in meddetsamma och ligger inte hemma och lider med migrän i en vecka. *försöker säga med sträng röst* . Underbart att det har släppt nu iallafall och att de liksom mig säger att du måste få idig mer kalorier totalt sett. Ett sockerpaket på 1kg hade suttit fint nu.

Hur ska du hålla salthalterna menar läkarna? Bra att du fick akutremiss. Kan inte din man åka och köpa lite nutrilett till dig. Skogsbär är inte dumt. De är ju fullpackade med näringsämen. Jordgubb är ju inte dum heller eller choklad. Om du så bara tar en tsk åt gången.

Bra att du fick se den lilla spratellgubben. JA han bråkar med dig....som sagt jag mådde ju mycket sämre av sonen. Haha! Det jäkla testosteronet (lite tidigt för det kanske) men ändå...Glad för att du fick hjälp...
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-03 18:05:34 följande:
    Happi;

Hur måååår du?
    Hej gulle du....det var ju bara såååå länge sen vi pratades vid. Vi ska äta middag precis...hoppar in senare och skriver. Vad säga säga...massor har hänt och samtidigt inget. Haha! Profylaxkurse,doulor,Aurora BM med mera med mera. Ser om du är inne senare....KRAM!!!!
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-03 18:51:54 följande:
    Jaaa alldeles för länge sen!! :( Vi ska precis iväg här, puh.. jag är heeeelt slut men ja.. får sova inatt! ;) Så jag är nog inte inne sen, men uppdatera mig, antingen här eller mail!

Kraaam!!
    Hoppas du ¨år sova länge och tungt inatt Hur mår du annars? Har HG börjat ge vika? Ska hoppa in i mag tråden och se om du lagt in någon bild på magen. Spänd på om det hänt något.....

Själv hade jag hoppades jag på att magen skulle vara mindre denna gången, men jag har tagit 2 st SF mått och då ligger vi på övre kurvan.....menmen får hålla tummarna att den dalar. Hur går det med ditt TSH? Fick i fredags reda på att mitt börjar skena iväg nu från 0,6 till 1,5....inte bra alls i mina ögon. Så jag har ökat dosen från 75 till 100 (får väl se vad doktorn säger om det ) Haha!

Har du varit iväg på skidor än? Vi var i Oslo igår till inatt...blev så himla sugen på att åka lite, men vi var "bara" där och lyssnade på Aha. Vi ställer in Funäsdalen i år. Det var ett litet helvete för magen att sitta 60 mil i bil nu. Sammandragningar som tusan, så vi får ta daxresor till Ulricehamns skidanläggning. Jaja bättre än inget...men åka det SKALL jag. Kraaam!
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-03 22:28:26 följande:

Happiness:

Förresten, hur mår lilla Sofia? Ska hon fortfarande få heta det? Är hon en snäll inneboende? Hur mår DU?

*kram*

Hej vännen! Ja nu är det jätte längsen vi hördes av och det är ju inte utan att saknaden sätter in . Hur mår du och din lille i magen? Eller lille och lille han var väl ganska stor ? Har du fått fler TUL? Fick du tid för igångsättning?

Här går tiden sakta framåt. Har fått två SF mått, som också ligger på översta kurvan. Har fått några samtal med Aurora BM. Hon var så himla gullig. Hon pratade om olika saker man kan göra utan att för den saken göra kejsarsnitt. Kan få det "lovat" i journalen. Så att om man vill så får man det under förlossningen. Kanon! Sen kan man få ha en BM hos sig hela tiden under förlossningen. Under nästa besök ville hon gå igenom i detalj händelse förloppet från förra förlossningen. Ska ha med journalen.  Har varit i kontakt med en doula...men jag känner mig tveksam inför det. Mannen och jag ska gå Annas profylax och det tror jag faktiskt kan vara till en större hjälp.

Sofia mår jätte bra (namnet finns kvar ). Har du bestämt dig för namn? Men för några veckor sen misstänktes det att jag läckte foster vatten och jag fick åka till Östra för en koll. Fick bl a hosta ordentligt när de gjorde en gyn undrsökning för att se om det sipprade vatten från livmodermunnen, men som tur var sa läkaren att de inte såg nått. Tyvärr sätter väl sånna här händelser lite spår och jag har blivit lite extra nojjig och uppmärksam. Har inte läst i tråden så mycket. Hur ser dina värden ut. Allt OK? Nu väger jag 87 kg, Hb 137, blodtryck 115/70. Det har också funnits misstankar om UVI ena provet visade på bakterier så jag fick göra om provet och då visades det sig negativt. Fråga mig det var möjligt men skönt att slippa ta antibiotika.

Hoppas alla ni andra har det bra och jag skickar kramar till er. Näste kvinna ut är väl 2barnsmamma skickar extra tankar till dig. Ska bli super spännande och se vad din lille landar på i vikt. Lyckospark där bak
    *******************************************KRAMAR TILL ER ALLA***********************************************
  • Happiness
    toksnippa skrev 2010-12-05 14:50:02 följande:
    Hej tjejer, jag är så förvirrad så jag vet inte ens om jag har uppdaterat här om läget eller inte. Så jag klipper o klistrar in så hoppas jag inte att jag spammar

Efter tidig vattenavgång i v. 35 och efter tre dagar så kom vår son till världen den 3 december kl. 16.06. Han vägde 2396g och 48,5 cm lång. Förlöstes normalt.
    Vår lille Mileon ligger på barnkliniken och kommer få göra det ett tag framöver. Han sondas och har bråkig gulsot - men annars mår han så bra han kan.
    Finns mer info o bilder på bloggen.
    Stort GRATTIS till sonen! Skönt att höra att allt gick bra. Fick ni någon förklaring på den tidiga vattenavgången? Återigen ett stort GRATTIS. KRAM!{#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    toksnippa skrev 2010-12-05 15:09:19 följande:
    Tack! Nej vi har inte fått någon förklaring alls - allt har varit "normalt" så det var bara meningen tydligen. Lite oväntat dock bara.
    Ok ja men då är ju allt som det ska. Det är väl så då att vissa föder lite tidigare helt enkelt. Skönt att allt gått bra. Om du vill och när du orkar får du gärna berätta om din förlossning. Grattis igen!
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-05 20:23:09 följande:
    Hej vännen!

Låter som du mår bra även om du har haft fullt upp på gott och ont. Såg din magbild i andra tråden och vi ser rätt lika ut (fast jag väger lite mer...vägde 90 kg nu i v28) Åh vad jag längtar tills vi också får våra små...

Namnet som nu leder här hemma förresten är Ivar

*kram*
    Ja nu börjar jag också längta på allvar . Köper alldeles för mycket gulliga rosa flickkläder på Tradera. mannen försöker bromsa detta frosseri...men ack nej. Har just ropat in denna.
    H&M Hello Kitty rosa klänning julklapp stl 62 med Tags Helt ny med tags.
    Sen älskar jag sjuttio-tal så nu är det denna som gäller. Ung tjej som har ett eget barnklädesmärke och allt i 70-tals stil.
    UNIK RETRO KLÄNNING I dorabellastil, John Blund
  • Happiness

Yippi vann precis en overall. Vem vet det kanske är jätte kallt i mitten på mars. Är så glad, en sprillans ny Didriksson overall i storlek 60. Tradera är suveränt. Men nu får det nog vara nog för idag.Haha!
    ODD jag har mejlat Ni ska absolut använda de kläder ni har. Sen ett liiitet extra plagg kan aldrig skada.
    Klicka för att stänga fönstret

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma