miraclee skrev 2010-11-06 11:25:41 följande:
Nu är jag hemma igen, blev inlagd me maaassa dropp! Blä.
Kom dit runt 16.30, urinprov togs och visade på ketoner i urinen igen, "bara" 3+ denna gång fast de va mycke ändå. Jag dricker ju massor hemma men får inte i mig tillräckligt me näring, jag äter "för nyttigt", HAHAHA! Jaja.. måste äta mer söta saker me socker i bla, de e en krävande liten skit därinne! Grr. Blodprover togs också och salthalterna va inge bra, kalium låg på 1,9 och lägsta refvärde va 3,6 :) Så de va inget jag "kunde äta igen hemma" så de blev som sagt socker/salt dropp, 2 liter tills jag åkte hem för o få upp allting igen.
Akutremiss är skickad till dietist också för jag ska få massa näringsdrycker utskrivna för o komplettera mitt obefintliga matintag, fick me mig massa hem så ja klarar mig över helgen iallafall :)
Huvudvärken försvann med droppet, underbart de iallafall! :)
Han gjorde även ett snabbt UL för o se så den lilla skiten hade de bra, och det hade han ;) Låg och härjade omkring som fan därinne, rullade runt, vände ryggen till, särade på benen hahaha, vinkade o höll på.. så dom är inte oroliga för honom iallafall, utan för mig.. men nu får vi se om de går bättre me näringsdryckerna!! :)
Precis...då är det inte bara jag som varit orolig för dig.....Gött att droppet tog bort migränet, men det misstänkte vi ju hela tiden. Nästa gång detta händer åker du in meddetsamma och ligger inte hemma och lider med migrän i en vecka.

*försöker säga med sträng röst*

. Underbart att det har släppt nu iallafall och att de liksom mig säger att du måste få idig mer kalorier totalt sett. Ett sockerpaket på 1kg hade suttit fint nu.
Hur ska du hålla salthalterna menar läkarna? Bra att du fick akutremiss. Kan inte din man åka och köpa lite nutrilett till dig. Skogsbär är inte dumt. De är ju fullpackade med näringsämen. Jordgubb är ju inte dum heller eller choklad. Om du så bara tar en tsk åt gången.
Bra att du fick se den lilla spratellgubben. JA han bråkar med dig....som sagt jag mådde ju mycket sämre av sonen. Haha! Det jäkla testosteronet (lite tidigt för det kanske) men ändå...Glad för att du fick hjälp...