Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Bev: Så skönt att du skriver ibland blir så glad att vi mår så bra som vi gör nu. Tänker på dig!!!!!!! Ta hand om dig vännen!!!!! Kram

Sofy och Muffe: Säger som många andra härinne imponerad av ert kräkande. Och du Sofy som ska jobba också. Mycket starkt gjort . Själv är jag sjukskriven fram till 15 mars och det känns så himlans gött.

rontgen: Det blir inga som helst problem för dig att komma i dina byxor igen....du ser ju så himla smal ut redan nu. Orättvist....när man själv påminner om en julgranskula.Haha! Vad skönt att urin, njurar osv ser bra ut nu.

Ego: Sofias overall kom idag...så himla fin...å tänk er helt rooooooosa. Äntligen får jag frossa i denna underbara färg.
  • Happiness

Jag brukar "photoshoppa" julkort varje år. Har gjort så sen sonen föddes. Ikväll ska jag och mannen försöka med ett nytt alster. Ska visa er när resultatet är klart.

• Happiness
    miraclee skrev 2010-12-13 19:16:20 följande:
    Jaa, han låg inte direkt på plus i den situationen kan jag säga. Jag var riktigt arg, får blackouter i de läget o ja, backade i ett körfält, in på enkelriktad väg o upp på trottoar - galet.

Men jag är sån som person, alltså han VISSTE att han gjorde fel, han skämdes ju öronen av sig på kvällen - men jag orkar heller inte lägga min energi på o gå runt o tjura på något som inte går att ändra på liksom, kanske lite vrickat men sån är jag ;) Har så svårt o va arg längre stunder också, alldeles för nära till skratt ;)

Men tro mig, jag är ingen liten fjant som inte säger ifrån - utan det gör jag verkligen. Han blir rädd för mig ibland när de bara svartnar, men i just de här läget förtjänade han ingen respekt från mig alls. Jag skrek rakt ut att han va en stor jävla idiot bla och jag tror han förstod varför jag sa så ;D
    Haha ja nu måste jag få skratta lite för jag ser dig i bilen ratta som en galning genom Stockholm centrum....som värsta filmen. Med en komplett idiot hängade ut genom fönstret livrädd för att hans sista stund är kommen. Haha! Bra skräm på bara!!!!!

Tur att inte polisen kom med in i bilden för du måste ha pengar till bebisen nu... ..Barnvagn och grejer...no tickets. Jag fick ju en fortkörningsböter för en månad sen ca. Så jäkla surt...körde 70 på 50 sträcka cirka..2000 kr kronor i böter...no fun!

Men till din man vill jag bara säga: -" lek inte med elden om du inte kan hantera den" Haha!!!! Lite rädd kan han gått få vara efter sånna dumheter ligga bakfull. Sicken stil....Det bästa med att man bråkat så är ju att det sen är så gott att bli sams igen...och att han gått kan fjäska lite nu...lite städning och uppassning TACK!!!!

P.S Tror du är en suverän bilförare D.S
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-13 19:35:27 följande:
    Hemma igen efter besök hos BM:

Vikt: 92 kilo
    bt: 120/75
    glukos: 7.6
    hb: 121
    sf: 34cm  (inte undran på att magen kännts stor, den ÄR stor....gjorde ett jättehopp på kurvan!)
    Bebishjärtat: 145
    läge: huvud ner och rörlig

Ja, angående mina trötthetsanfall kunde BM inte säga så mycket mer än att det kan hänga ihop med att mitt hb helt plötligt har bestämt sig att sjunka till en normal nivå. Jag tänkte prova lite nu att sluta undvika precis allt med järn i och kanske äta en smörgås med leverpastej om dagen...mer vågar jag inte med tanke på att min kropp verkar tycka om järn dock. Nästa BM besök ska vi ta ett nytt ferritinvärde för att se hur det står till och fortsätter mitt hb att vara såhär "lågt" så ska jag prata med läkaren på SpecMVC om att kanske sluta med Trombylen i v36 ändå. Men det får ferritinvärdet och nästa hb avgöra.

Nu ska denna tjockis äta kvällsmat, macka med stekt ägg och ost
    Finfina siffror!!!!! Jag tar 2 st Niferex i veckan för ferritinet. Mår också super kass av järntabletter med 2 i veckan går bra ..Väldigt bra blodtryck
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-13 21:38:20 följande:
    Altså...nu vart jag lite nojjig här om hur stor den här bebisen kommer att bli Förvånad 

Kollade mitt sf mått med lilleman och då hade jag i v31 ett sf mått på 27cm och i v35 hade jag ett sf mått på 31.5 cm. Ut kom en liten pojke på 3085 gram i v38+

med minstingtösen....hon som vägde 4540 gram när hon kom på bf+3....då hade jag sf mått 34 i v35! Och det har jag ju redan nu i v32!!!

Ska bli spännande att se hur magen har vuxit till nästa besök som är den 3/1...om den har vuxit lika mycket så vill jag nog göra ett till TUL...shit. Inte undran på att jag känner mig stor som ett hus....det ÄR jag ju också!!!
    Är det samma BM som mätt dig hela tiden? Alla mäter ju olika.
  • Happiness

Skitsnygga bilder Rontgen...sen var ju din BH supersnygg. Du påminner om en gravid underklädesmodell typ. Som vanligt smal (sitt vanliga jag) med en stor kula på magen....Säger det igen orättvist. Haha! Tror ganska bestämt att det INTE blir några underklädes bilder på mig i vecka 37. man vill ju inte ansvara för de konsekvenser det kan medföra...(hjärtattack och dy)

• Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-13 22:16:21 följande:
    Åhhh lyllos dig! Jag tar 2 st om dagen!!! Íngen höjdare för magen, men måste man så måste man :(
    Du har en plåtmage Rontgen...2 st om dagen för mig och det som kommer ut där bak, skulle vara svart som natten....hemorojder here we come.
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-13 22:21:32 följande:
    Nä, det är det ju inte....åh, hoppas det är så då för jag tycker allt att siffrorna är lite skrämmande. Fast tittar jag på vikten så blir jag inte förvånad...har vid alla mina förlossningar vägt ca 92 kilo...och det väger jag ju också redan nu. Jaja...stor bebis eller liten är ju skit samma...bara det blir en levande bebis

Funkar det med 2 stycken Niferex i veckan? Jag vill inte ta niferex för jag mår verkligen inte bra av dem. inte att magen kraschar eller så som det gör för dem flesta andra, utan jag blir skakig, får huvudvärk och allmän sjukdomskänsla....helskum. ska som sagt prova leverpastejen först, tror faktiskt att det räcker

*kram*
    Jaha det visste jag inte, att man kan få sånna jobbiga biverkningar av järn. Usch då! Nä då förstår jag att du vill hålla dig till leverpastejen

Vi kommer få levande bebisar ODD...vad säger du ska vi inte fixa var sin till? Som en slutkläm? Jag som gammal tant och du som 6 barnsmor? Nä jag ska inte fresta mig själv...men man är ju faktiskt lite sugen.
  • Happiness
    Påväg: Hade du fått tid för igångsättning annars eller hur var det?

Är tappen bara mogen så är det ju kanon om detta funkar och det gör det ju tydligen på dig eftersom du gjort det tidigare. Ja vem vet det kanske skulle vara något för mig också. man kan ju alltid be BM snällt. Men min tant vägrar nog. Hon vägrar det mesta.

Ego: Sofia trycker så himla mycket neråt nu så varje gång jag nyser ( är sjuk) så kommer det en skvätt urin i trosan. Är bara så trött på det. jag känner ju inget heller och det går absolut inte att knipa bort detta. Tradigt att hålla på och tvätta byxor stup i kvarten. Haha! Tog en always binda idag. Längtar till förkylningen gått bort för jag vill INTE ha mer KISS i trosorna. Så himla ofräscht....Ska man skratta eller gråta?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma