Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-12-15 08:56:18 följande:
    Godmorgon på er fina tjejer!

Miraclee, hur mår du idag? Lät inget kul det där?

Happiness, vad duktig och pysslig du är! Superfina kort. Men vilka är barnen? Har inte hängt med nu... Inte har du väl tre barn sen tidigare?

Odd, hur gick det igår? Hoppas det känns bättre idag. Känner igen mig med hur jag var med mitt ex som hade dåligt spritsinne. Men känner inte alls så med min nuvarande. Jag har väldigt hög tolerans vad han gör och skulle han bli för full är det hans problem och det lägger jag mig inte i. Om han inte skulle vara dum mot mig förstås men det är han aldrig. Blir bara kramig. Jag får samma tolerans från honom och han har tagit hand om mig om jag råkat dricka för mycket och mått dåligt. Men visst kommer man kanske känna annorlunda sen när man är höggravid. Det är inte lätt att inte ta med sig sina gamla erfarenheter in i förhållandet och då blir det ju svårt att lita på nån. Var likadan i början men det gick över med åren. Det är ju inte hans fel liksom att någon betett sig som en idiot i mitt förflutna. Jag hoppas att ni kan ha ett bra samtal om det idag och förstår varandra och att han förstår hur du känner dig. Kram på dig!
    Tack tack Pancakes...Min son är född-03 och min man har två barn...och så har vi lilla Sofia i magen Men jag börjar redan bli sugen på en till..Haha! Känns så himla fjutigt att "bara" få 2 barn på en livstid. / i familjen skulle ju gå bra eftersom de stora familjebussarna är 7 sitsiga. Kramkram
  • Happiness
    ODD: Skönt att du mår bättre idag....och att du och mannen fick pratat igenom saker och ting (även om han inte rikigt  slog huvudet på spiken). huvudsaken är ju att du får lugn och ro igen

Vi har precis kommit hem från lussefirande på barnen skola. de var så himla söta. tycker fröknarna är fatastiska som orkar sätta upp skolpjäser och luciatåg med 45 barn (2 klasser). Kram

Sofy: Hur går det fördig? Något nytt om ditt tillstånd?

Lallan: vad härligt det låter att bara sitta och mysa med bebisarna. *längtar*
  • Happiness
    Havsklippan: Det finns inga ord som beskriver er sorgliga händelse. Orden tar verkligen slut där känslorna tar vid. Allt som skrivs i tråden känns så banalt och fattigt i förhållande till vad ni går igenom. Hoppas ni under helgen kunnat finna beslutet inom er. Vilket beslut det än blir så tas det ju med sorg. Men det NI väljer är det rätta för er. Här betyder du ju oerhört mycket vad läkarna säger vilka prognoser de kan ge er. Jag känner lidandet med er! Har också haft ett barn i magen som varit mycket sjukt. Det visste vi.

Det dog i magen innan vi beslutade oss för hur vi skulle gå vidare...Men vi hade diskussionen jag och min man. Det jag tog fäste på var att läkarna sa att barnet antagligen inte klarar av förlossningen och om det mot allförmodan skulle göra det lever det inte många månader efter det. Om du vacklar försök att få tag på läkarna igen och ställ de där extra frågorna som man kan komma behöva för att ta ett beslut.

*ni finns i mina tankar*
  • Happiness
    Ego: Har inte varit inne på ett tag då jag har en fruktansvärd tid med barnets pappa. Om jag skulle vräka ur mig de allra värsta saker om honom här på tråden så skulle det inte komma i närheten av vad han utsätter mig oc min son för. Jag är så glad för min nuvaranade man. Han får hjälpa,stötta och trösta mig nu.

Att en biologisk pappa kan bliett sånt monster...helt ofattbart. Han skiter fullständigt i sin son. Har varit i kontakt med alla instanser som finns, familjerätt och to m varit hos advokat och hon har skrivit till pappan. Tyvärr det finns inget man kan göra säger de. Vill inte pappan träffa sin son på bestämda tider och överhuvudtaget så finns det INGET man kan göra. Jag har mått så förbaskat dåligt. Detta har hållt på i så många år och jag är helt slut.

Vill ju bara vara gravid och njuta nu. Då eskalerar allt detta. Så jobbigt! Han har inte träffat sin son på 1 månad och han bor 5 mil härifrån. Hur kan man bara skita i sitt barn?
  • Happiness
    Påväg: Hur går det för dig? Känns det som det kan vara dax? Kan du inte bara komma in snart och så startar de upp dig på rikigt. Att de tar hål på hinnorna (amnioskopi?). Jag menar de vet ju också om dina tidigare jobbiga förlossningar.
  • Happiness
    kajsa-lisa: Skönt att du har slutat jobba nu. Nu kan du gå hemma och fixa och trixa innan din klimp kommer.

Rontgen: Läste ditt inlägg om ditt ex och din jobbiga dag med honom. Han verkar ju inte vara den mest förstående och empatiska mannen kanske. Förstår att denna kommunikation med honom tar på dina krafter som du så väl behöver till annat. Ska han vara med på förlossningen?

Det som kan bli svårt i framtiden är just att veta hur mycket kommunikation du ska ha med honom. Inte för mycket och inte för lite. Suck! Ja det är väl egentligen det problemet som de flesta har som separerat med barn. Kom ihåg att det är viktigt att gränssätta. Du kommer ju få enskilsdvårdnad nu och då är det du som reglerar det mesta. Du bestämmer helt enkelt....Lova att du gör det som är bäst för dig och för barnet KRAM
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-19 13:21:27 följande:
    Och en fråga..

Senaste dagarna har han varit lite slö därinne, eller han sparkar inte lika mycke som innan. Kan han ha "gömt" sig nånstans, för jag lyssnade me angelsound igår o då hörde man sparkarna mot dopplern, inget jag kände då. Imorse lyssnade jag igen, va lite svårt o hitta hjärtljuden först, men gjorde de sen o då kom även sparkarna igen i dopplern.

Har en bad feeling! Har för mig du, Happiness hade ungefär likadant me Sofia runt dessa veckor? v 22? =/
    Du har rätt runt v.22 och i stort sett fram till bara en vecka sen har Sofia varit väldigt lugn därinne och då blir man ju självklart orolig. Från att verkligen ha känt sparkar och rörelse till ingenting. På sin höjd lite fladder från annars sparkar. Jag bad BM lyssna med dopplern...hm undra om det inte var i just vecka 22 bara för att just får höra att det fanns något hjärta. Skönt att jag gjorde det annars ska man gå omkring och vara orolig. BM sa att det var för barnet oftast ändrar läge från att ligga med armar och ben mot magen till att lägga sig med sin rygg mot min mage. Då kommer ju sparkar och sånt in mot min ryggrad.

Jätte bra att du hade dopplern hemma och kunde lyssna med den. Kan du inte be BM lyssna med dopplerna nästa gång du ska dit? Hur mår du annars tjejen?
  • Happiness

Kramar till alla behövande delas ut . Tänker speciellt på Havsklippan.

Var hos BM idag en liten uppdatering:

Blodtryck: 110/70
    Tog TSH får svar på torsdag.
    Urin: Nitriter urinet går iväg på odling får svar på om jag ska ta antibiotika på torsdag.
    Sf: 28 cm i v 27+5 (28)  

Fick tid till sjukgymnast den 3 jan för ischiasnerven trycker så förbenat . Kan ju knappt gå nu eller stötta på höger ben utan att det hugger i ryggen.

Hade med mig julgodis till hela avd. Tyckter barnmorskorna behöver något till kaffet . De blev inte missnöjda.

• Happiness
    PÅVÄG......Hur går det för dig? Har du några känningar? Nu får din lille gärna titta ut.

miraclee: Har sparakndet/buffandet kommit tillbaka? Fick du tid till BM i mellandagarna?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma