Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Tack för svaren på gravad lax....det blir det enda i fiskväg för mig nu i jul....Janssons går bort,sill bort, lutfisk bort...räkor inte alls sugen på.

• Happiness
    Havsklippan:det är så fruktansvärt orättvist och hemskt. Gråter med er.....När jag födde mitt döda barn ville jag hålla och se det. Det är jag väldigt glad för att jag gjorde. Nu vet jag att hon existerat på denna jord på rikigt. Det var inte bara en dröm-. Jag fick ett bevis...har den minnesbilden på min näthinna för resten av mitt liv. Vi valde att inte ta kort men jag tror att om man orkar det så är det till hjälp. Ta i allafall med kameran så kan ni bestämma er sen...
    Det var ett år sen jag gick igenom detta och ja sorgen mattas men kommer alltid finnas där som ett ärr. Även om du inte gått tiden ut..så har ni varit föräldrar åt denna flicka om än en väldigt kort tid... Hon kommer alltid finnas i era hjärtat.

******alla kramar i världen till er*****
  • Happiness

Underbart Rontgen!!!! Vad spännande... Nu är det bara att vänta och se om värkarna blir karftigare och kommer tätare. Vad skönt att du får komma in direkt. var det Jönköping sa du? Exakt vilken dag är du på idag? Thjoooohooo här kommer julklapps Ines

• Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-24 07:06:51 följande:
    Jag sa ju att vattnet hade gått, så då vill de ju att man kommer in på en kontroll, sen har jag även fått värkar, men än så länge är det inte så tätt mellan dem. De sa att jag kunde äta frukost och sen komma in till dem. Så snart har det gått 2 h sen vattnet gick. Jag är ju beräknad den 7 januari. Så det beror på hur man räknar 38+0 eller 37+6. Japp är i Jönköping, ringde Ines pappa nyss. Han frågade vad det blev, så jag sa "inget ännu" men vattnet har gått och jag har värkar och hör av mig sen. Han sa lycka till och lät som han tyckte det var spännande.
    åååå vännenn...jag kommer sitta här och stirra på skärmen efter nya uppdateringar från dig. Skriv när du orkar och hinner. Du har ju känt av värkar en tid nu så det är lilla Ines som vill träffa sin mamma . Pappan får hålla sig till tåls men jag förstår att han också sitter på nålar. Hur mår du nu rontgen? har du ont? kan du vila dig?
  • Happiness
    God fortsättning alla goa mammor ...Hakar på..Nu har vi ju inte hört från Rontgen på länge. Kan det vara så att hon inte fött ännu? Hon är ju så duktig på att skriva i tråden

Röntgensyrrans bebis:

Odd:
     Ines är född den 24/12 klockan 13:24, 3250 gram tung och 48 cm lång
    Bjornis: Ines är född den 24/12 klockan 19:37, 2890 gram och 48 cm.
    3 barns mamma84: Ines är född 25/12 klockan 15.03, 3200 gram och 50 cm
    Happiness: 27/12 klockan 17.00 3450 gram och 50 cm
  • Happiness

Kastar ut en fråga är det någon som varit på´Halmstads eller Jönköpings äventyrsbad? Hur tyckte ni det var?

• Happiness
    Röntgensyrrans bebis:

Smålands jänta i storstaden:
     24/12 kl15.48 48 lång 3150 tung
    Odd: Ines är född den 24/12 klockan 13:24, 3250 gram tung och 48 cm lång
    Bjornis: Ines är född den 24/12 klockan 19:37, 2890 gram och 48 cm.
    Mabaja: Ines är född 25/12 kl. 00.14, 2800g och 49 cm lång!
    3 barns mamma84: Ines är född 25/12 klockan 15.03, 3200 gram och 50 cm
    Happiness: 27/12 klockan 17.00 3450 gram och 50 cm

kan inte feta längre
  • Happiness

Usch vilken kärring du mötte Soffan....Haha vem är hon liksom? Frågade du inte om hon tagit lite för mycket av patienternas morfin???

Vad gör många som jobbar inom vården där egentligen? De ska inte ha ta hand om människor? Införskaffa lämplighet test när de söker till universitetet...

Är på ett uruselt humör då både min mans ex och mitt ex har blivit spritt språngade galna här. Fick hem sonen idag och han säger att julen hos pappa varit bedrövlig då de har sovit över och varit hos farmor och farfar hela tiden. Han känner sig ledsen för att inte han kommit sin pappa nära. Suck vet hur han kan vara och bara skita i sonen. Min mans frus ex ringde och sa att barnen sagt att de är rädda för pappan. Alltså hob verkar ju inte förstår att förtal kan man polisanmäla och gå till domstol med.

Vi har alltså firat jul ikväll...Jag och mannen har varit själva och haft en underbar jul. Gossat mycket med Sofia-magen. Ätit gott och tagit hand om varandra. Vi fick en en spa helg med massage och spa+ 3 rättermiddag av mina föräldrar i julklapp. Gud vad skönt! Någon kurort tror det var Elite hotel...Kan ju inte komma mer lägligt då jag har så fruktansvärt ont i ryggen. Fick en akuttid till sjukgymnast den 30 april. Har dålig erfarnhet av sjukgymnaster men jag hoppas hon kan göra någt åt den jobbiga ischiasen jag känner. Nu är det så ialla så jag kan inte gå eller stödja på benet. Skulle hellre vilja gå till kiropraktor men de tar inte högkostnadskort. .

Barnen är lediga och vi ska bara mysa. Har köpt biljetter till hela familjen till "megamind". Sen ska vi åka en heldag till något äventyrbad. Sen får vi se hur det blir med Ulricehamn. Jag kan ju inte åka skidor nu p ga ryggen... ...menmen det blir stugan med Sofia nästa år.

Har köpt en Teutonia mjuklift till vagnen i allafall. Och imorgon ska jag dra ner mannen till barnvagnsaffären och kolla på tyger. Den finns i en mörkbrun färg och en lite mer brun/beige. Svårt att bestämma mig men den mörka blir nog för murrig. Ska beställa från Tyskland imorgon. Om ni inte har något att göra får ni gärna gå in på www.teutonia.de och säga vilken färg ni tycker är finast. Mycket svårt när man inte ser färgerna live....men nu har jag turen att barnvagnsaffären har tygerna från 2011.

******KRAM på ER*****

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma