Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

GO bjornis......nu drar det ihop sig till grand finale ....Hoppas,hoppas...Kramar och massor av LYCKA TILL!

• Happiness

Åh vad jag blir glad att allt gått så bra Rontgen!!!!!! har suttit här som på nålar.Loggat in varannan timme typ för att se om du skrivit något. Haha!

Så skönt att både du och Ines mår bra. Jag tycker du låter så lugn och harmonisk. Mamma Rontgen . Du har varit så himla duktig. Många gratulationer till din lilla flicka Ines.

Vill gärna höra mer om din förlossning när du orkar skriva.

**************************GRATTIS KRAMAR FRÅN MIG OCH SOFIA******************************************

• Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-27 19:14:02 följande:
    Tack för alla gratulationer! Hon är verkligen bedårande!!! Ligger just nu och sussar på mitt bröst efter aminingomgång. Just nu är det mycket bajs, ammande, sovande och framför allt mys! För att vara ännu mer glad och positiv så kan jag berätta att jag fick inga bristningar alls på magen och har redan gått ner 6,6 kg, visserligen av sanmmanlagda 17,2 kg hahahahahaaaaa...

Har vi hört något från Bjornis sedan slemmis gått???

Jag lovar att när jag mår bättre lägga in något bild på min mörka skönhet, som nästan nu är brunögd som sin far.
    Du kommer fullkommligt rasa i vikt nu. Amningen sätter fart på ämnesomsättningen. Och det du gått upp i  är i vätska som "omvandlas" till mjölk. Så det är faktiskt sant som de flesta mödrar säger att barnet rikigt suger ut en . Sen var du ju så fin och nätt i kroppen redan innan du åkte in till BB (orättvist)

Jag vägde 65 kilo när jag blev gravid med sonen vägde runt 100 när jag åkte in till BB. vad blir det....hmmm över 30 kilo gick jag upp. 3 månader senare var jag nere på 65 igen. Han föddes 3 maj och vi hade dopet den 23 augusti...då var jag back in business 65 kilo. Inga bristningar överhuvudtaget Lilla Ines kommer dricka på, sen kör vi beach 2011 Rontgen. Problemet är väl då att jag fortfarande är smäll fet. Haha!
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-12-27 21:28:33 följande:
    Ni ska vara glada ni som slipper bristningar! Jag mår fortfarande skit över mina! och är sååå förbannad att de kom när jag hade gått upp 2.5 kg! Sen står vikten still med så inte tappar jag nåt trots amning.. *morr* Jag vill ha fler barn, men lär få vänta på sig så jag kan svälta ner mig i vikt innan det är dags att må dåligt över fler bristningar! Ja jag är YTLIG! Jag vet!
    Men det är ju underbart att du inte gick upp så mycket...då har du ju en väldigt kort väg att gå. Bristningar hänger inte ihop med vikt enligt de lärde....utan hormoner. Ja du vet säkert.. En kompis till mig fick också massor av bristningar men de blektes bort. Sen en annan hon fick inga bristningar men nästan ändå värre hennes magen gick inte tillbaka utan det förblev den där tomma skrynkla påsen på magen. Stackarn! Där hade magmusklerna tänjt ut sig så mycket så de kunde inte dra ihop sig igen. Sicken mardröm....hon fick göra en bukoperation. Hon var som en speta men "påsen" hängde där skrynklig och tom.
  • Happiness
    miraclee: Japp nu har jag bestämt mig för en 4210..Försökte beställa i dag men det var igen som svarade. Får ringa imorgon. Skulle du beställa en 4210 också? Vilken modell?Det får blir en "be you" i den färgen. har köpte en rosa mjuklift till och en rosa åkpåse. Och Sofia självklart i en rosa brunoverall: Haha! I vår blir ALLT brunt och rosa.

Hoppas du mår bättre nu och att sammandragningarna gett med sig. Sammandragningar är kroppens signal för att man ska varva ner och ta det lugnt. Vilar du mycket så kommer de ge med sig. Skönt att alla dina värden har blivit stabila. Förstår att du vill jobba för att få bra mammapenning och jag vet ju att du tycker om ditt nya jobb. Men nu får du tänka på dig och lillpojken. Ligg ner nu och vila till alla sammandragningar försvunnit. 2 veckor kanske..På de flesta arbetsplatser så är de ju väldigt flexibla med att omplacera och underlätta när man är gravid. Kanske det är värt att höra om du kan utföra de lättare göromålen. Verkar ju på dig som du trots allt mår väldigt bra av att ha något att göra. Kram!
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-27 21:42:50 följande:
    på väg mot syskon: sorry, såklart det viktigt! Då var du också grymt nära. Ni är duktiga på gissa till sillnad från mig.

happiness: tack vännen. Jo jag känner mig rätt lugn och harmonisk men däremot kan jag tillägga att jag inte var lika harmonisk under förlossningen. Jag skrev ju en liten berättelse på nån sida bak i tråden, kanske du missade? Jo beach 2011 är det att satsa på, jag hoppas att gå ner det mesta. Men känner ingen stress ännu med träning och sånt. Det får ta sin tid när man inte mår helt 100. Får se vad de säger om mitt blodvärde morgon.
    Jag läste din om din fína förlossning (fick en tår i ögat). man kommer ju så väl ihåg hur det var)..Du har varit så himla duktig...Förstår att de blev oroliga både för Ines (annars tar man inte sugklocka) gick hennes hjärtljud ner? Sen för dig för att du förlorade blod. Hur mycket? Fick du sys något? Känner du att helheten ändå blev bra?

jag får den känslan av att du trots allt fick en väldigt fin förlossning trots allt ditt kämpande. Kunde din mamma ge dig stöd eller fick du förtroende för någon BM eller gick du totalt in i dig själv och smärtan? Hur lång tid tog det när du väl kommit in?

Slutligen visst gör det så förjävla ont? Visst är det så för jävla häftigt att bli mamma?
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-27 21:53:18 följande:
    Den färgen va skitsnygg!! Bra val :) Nä jag har ju en brio sing men i färg som 4220 ;) Rosa + brun e skitfint!!

Och nu kommer mina tråkiga svar här på ditt fina pepp! :( Buu för mig..

SD har inte gett med sig. De är inge kul alls. Ont. Aj aj! Spelar ingen roll om jag sitter i soffan eller inte, dom kommer ändå och gör likförbannat lika ont också. Suck.

Mammapenningen kan jag inte påverka, den ligger "säkrad" från mitt förra heltidsjobb, de här jobbet kommer jag inte ha hunnit jobba 6 mån på innan jag föder så de räknas inte in. Så de e mest för min skull eller va man ska säga, för att jag inte ska va så rastlös o så. Men min man tycker jag ska va hemma istället, han e allt bra go han. Nu har ja dock "lovat" jobb imorn, 7-15.45.. men jag har fortfarande SD och halsbränna/illamående som så lägligt kommit NU! (Ja, inte SD då) så jag vet inte vad jag ska göra. Om jag ska ringa in till natten o säga åt dom att jag inte kommer (o sätta jobbet i skiten, hatar det!!) eller sova, vakna imorn o må antingen bättre eller sämre, o ringa då? SD har ja som sagt vare sig ja vilar eller jobbar, dock mer om ja rör på mig såklart.

Massa kram, och tack fina du!!
    Nä men va fan...det var ju inte det jag ville höra... Blä för SD. Det kan verkligen göra så in i bänken ont. Hela livmoderna bara krampar typ....men utan att bli tjatig....kan inte detta hänga ihop med dina magmuskler? Du har en stor muskel, livmoderna som tränar nu inför förlossningen. Den tränar hela tiden. Sen har du dina jätte magmuskler som INTE tänker flytta på sig i första taget. Alltså en muskel som bromsar den andre typ och du får helvetiska smärtor. Bara en teori...Men kan det bli en enda stor kramp av alltihop?

Kramp och kamp typ...livmodern vill växa och din mage håller tillbaka? Och om du nu använder dina magmuskler ännu mer som tex vi dlyft och så då blir det ännu värre... Snälla Soffan, ring och sjukanmäl dig BUMS...NU!!!!!! Sen vila,vila och vila lite till. jag håller fullständigt med din goa man. han som säger att du ska vara hemma inte lyfta ett finger och låta dig bli uppassad. Lyssna på honom! Han är klok! Detta är ju bara ett jobb...who cares!?!

Du har ju redan mammapenning. Säg att de får vänta du återkommer när du känner dig bättre...du har annat att tänka på än att tillfredställa gamla tanter och gubbar. Det kan du göra sen...när du inte är gravid.
    Snälla lyssna nu på mig ( haha jag är ju trots allt en mini-tant) Ta din mobil och ring bums! No cleaning tomorrow. Om du måste ha något att göra kan du väl sticka eller virka något till pojken. Jag vet sy något. Sy en pyjamas till pojken. LOVA! NO JOBBING!
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-12-27 21:56:37 följande:
    nej jag vet att det beror på hormoner och det lär det ju ha varit eftersom 2.5 kg är liiiite för v 30! och nu skrynklig överallt... Men man vänjer sig väl med tiden. Bara jag kommer igång med träningen så! Än lär det ju dröja några veckor iom att mannen har benet i paket och inte kan trösta W (gå runt och vagga) när hon är ledsen... och kinkigt är det tyvärr hela kvällarna här hemma!
    Stackars din kompis som fick opereras, det måste ju också vara en mardröm! Visserligen så ser jag jättegravid ut fortfarande, men det hoppas jag på att det ändras när jag kan träna några ggr per vecka! Nu blir det ju bara promenader..
    Du ska inte vara orolig. Magen drar sakta ihop sig. Du kommer se alldeles ny ut sen. magen kommer bli platt som innan...faktiskt utan någon som helst träning. Men du är ju så duktig och promenerar som en galning så då kommer det gå mycket snabbare. Ränderna bleknar sakta bort men magen kommer snart vara fin och platt igen. musklerna vill ju gå tillbaka till sitt ursprung så att säga Funderar...tror det tog ett år för mig så såg magen ut som vanligt. Du är så ung, fin och elastisk Mabaja ....värre kommer det bli för mig denna gång. med åldern förlorar ju huden elasticiteten (stavning?) och ja...vem vet det kanske blir..... hejhej påse för min del. Haha! Men men, då har jag Sofia...valet är lätt

Enligt många, bla den ökända och kända Anna Wahlgren så går det väldigt bra att trösta barn med att lägga dem i vagnen och köra över en tröskel typ. Då somnar barnet bums..eller kommer till ro. Det kan din man göra. Han kan sitta och rulla en vagn fram och tillbaka så får du din händer fria . Det funkade väldigt bra med sonen när vi var ute ocg gick. Så vi var ute jämt. Haha! Men det gick tyvärr inte på honom inomhus. Värt ett försök kanske...så du blir lite avlastad.
  • Happiness
    miraclee: Du behöver inte det där jobbet.....de får klara sig utan dig. Upprepar: NO JOBBING TIME! Jag tänker logga in här imorgon och kolla så du verkligen är hemma....

Försök och sov så gott inatt vännen. Lägg värmedynan på magen sen några Lergigane och några Alvedon....ZZZZZZZZZ! Hörs imorrn!
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-28 07:20:33 följande:
    Hahahaha, goa du! ;) Jag är hemma. Blä. Fick inte tag på ngn där igår så ringde imorse vid halv 6 o lämnade meddelande på telefonsvararen, slängde även iväg ett sms till chefen vid 6. Så, e du nöjd nu? ;) Nerå, de känns bra nu, fick ont bara jag gick upp imorse så nu äre sängläge här för mig, blir nog en powernap en stund också. 

Min man va glad iallafall, han säger som du - vad är ett jobb om Devin kommer alldeles för tidigt? Ingenting. Så jag inser mig slagen! ;)

Hjärta
    Haha vad bra...jag har loggat in nu för att kolla upp så att du verkligen är hemma. Jag är MYCKET nöjd med dig...men tyvärr kan jag inte ge dig någon lön då jag har.....harkel....överhandlat en aningens nu i jul. Haha!

EGO: Idag är det en kanon dag. Solen skiner här nere i GBG och det riktigt glittrar i snön. Jag har precis stekt 50.000 pannkakor typ som vi ska ha på vårat äventyr ner till Halmstads äventyrs bad. Sen på allt detta fylller jag år idag. För 40 år sedan föddes jag på Kungälvs sjukhus. Tror inte det funnits någor BB där sen dess ...Sa till min son att för 40 år sen kom jag ur mormors snippa. Haha han blev nästan grön i ansiktet och så usch vad äckligt. Haha!  Tänk när Sofia är 40 år då fyller jag 80...DET tycker jag är ganska äckligt. Kram på er alla nu ska jag iväg och fira!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma