miraclee skrev 2010-12-27 21:53:18 följande:
Den färgen va skitsnygg!! Bra val :) Nä jag har ju en brio sing men i färg som 4220 ;) Rosa + brun e skitfint!!
Och nu kommer mina tråkiga svar här på ditt fina pepp! :( Buu för mig..
SD har inte gett med sig. De är inge kul alls. Ont. Aj aj! Spelar ingen roll om jag sitter i soffan eller inte, dom kommer ändå och gör likförbannat lika ont också. Suck.
Mammapenningen kan jag inte påverka, den ligger "säkrad" från mitt förra heltidsjobb, de här jobbet kommer jag inte ha hunnit jobba 6 mån på innan jag föder så de räknas inte in. Så de e mest för min skull eller va man ska säga, för att jag inte ska va så rastlös o så. Men min man tycker jag ska va hemma istället, han e allt bra go han. Nu har ja dock "lovat" jobb imorn, 7-15.45.. men jag har fortfarande SD och halsbränna/illamående som så lägligt kommit NU! (Ja, inte SD då) så jag vet inte vad jag ska göra. Om jag ska ringa in till natten o säga åt dom att jag inte kommer (o sätta jobbet i skiten, hatar det!!) eller sova, vakna imorn o må antingen bättre eller sämre, o ringa då? SD har ja som sagt vare sig ja vilar eller jobbar, dock mer om ja rör på mig såklart.
Massa kram, och tack fina du!!
Nä men va fan...det var ju inte det jag ville höra... Blä för SD. Det kan verkligen göra så in i bänken ont. Hela livmoderna bara krampar typ....men utan att bli tjatig....kan inte detta hänga ihop med dina magmuskler? Du har en stor muskel, livmoderna som tränar nu inför förlossningen. Den tränar hela tiden. Sen har du dina jätte magmuskler som INTE tänker flytta på sig i första taget. Alltså en muskel som bromsar den andre typ och du får helvetiska smärtor. Bara en teori...Men kan det bli en enda stor kramp av alltihop?
Kramp och kamp typ...livmodern vill växa och din mage håller tillbaka? Och om du nu använder dina magmuskler ännu mer som tex vi dlyft och så då blir det ännu värre... Snälla Soffan, ring och sjukanmäl dig BUMS...NU!!!!!! Sen vila,vila och vila lite till. jag håller fullständigt med din goa man. han som säger att du ska vara hemma inte lyfta ett finger och låta dig bli uppassad. Lyssna på honom! Han är klok! Detta är ju bara ett jobb...who cares!?!
Du har ju redan mammapenning. Säg att de får vänta du återkommer när du känner dig bättre...du har annat att tänka på än att tillfredställa gamla tanter och gubbar. Det kan du göra sen...när du inte är gravid.
Snälla lyssna nu på mig ( haha jag är ju trots allt en mini-tant)

Ta din mobil och ring bums! No cleaning tomorrow. Om du måste ha något att göra kan du väl sticka eller virka något till pojken. Jag vet sy något. Sy en pyjamas till pojken. LOVA! NO JOBBING!