• acure

Plus igen efter mf/ma

Låter som en bra plan tycker jag mamma till w. Skönt om det går att ordna så att maken kan jobba hemifrån flera dagar i veckan, hade varit min dröm, hemmakär som jag är! :)

Vad är det du pluggar till?

• acure

Odd: vilken busig liten tös att lägga sig med rumpan ner! Hur låg hon på TUL? Kanske väljer hon att vända sig tillbaka när det börjar närma sig. Håller tummarna. Förstår att det måste kännas konstigt att tvingas fundera på snitt när det aldrig varit aktuellt de andra gångerna. Oavsett vilket blir det nog en fantastisk upplevelse. Du får be tokfia skicka över alla sina sätestankar till min lilla istället! ;)

Kramar till dig!!

• acure

Lilla bolla: håller tummarna att du snart plussar igen, du är så välkommen att prata här hur mycket du vill oavsett plus eller ej! :)

• acure

KMW: glömde ju svara dig! Ber om ursäkt! :) mina förlossningsdemoner spökar fortfarande men just nu förtränger jag det oundvikliga ganska väl och fokuserar helt på flytten och det faktum att vår bil lägligt kände för att det var dags att byta bromsbackar och bromsskivor. Mitt i flytt och allt. Nu kommer våra sparpengar antagligen gå åt till bilen istället för nya möbler och julklappar. En aning deppigt nu... :(

• acure

Ja fy sjutton för bilar. 8000 är inte kul att läggs ut.

Igår var jag så arg att jag sa att jag aldrig mer vill ha en bil. Folk klarar sig ju ändå så det kan väl vi också höra. Dessutom bor och arbetar vi ju centralt så vi använder mest bilen till att hälsa på vänner utanför centrum och när vi ska storhandla osv men det går ju att lösa på annat vis. Maken höll dock inte med och jag vill väl egentligen ha bil jag också, jag är ju ganska lat och vet att jag säkert skulle undvika att göra saker om jag skulle vara tvungen att åka buss. Tyvärr.

Någon annan här som klarar sig bra utan bil?

• acure

Vad trist att det skulle bli hf nu på slutet! Men skönt att de har koll på dig och att lillan vänt sig åt rätt håll!! :)

• acure

Vilken sötnos han är Isak! :)

Mamma till w: Jag har BF 11 mars enligt UL, 7 mars enligt mig själv. :) Får se om vi lyckas pricka in en egen födelsedag till nummer två. Storasyster blir ju två år den 14e mars, hennes kusin fyller den 19e och min morbror den 13e. Hade ju varit kul om syskonen slapp fylla år samma dag, även om vi säkerligen kommer att fira dem samtidigt med släkt och vänner de första åren ändå. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma