Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Stort TACK *puss på er* för alla fina gratulationer på min 40-årsdag. Har haft en underbar dag i varmt vatten . Skönt! Den bästa födelsedagen hitills. Har fått så fina blommor och presenter. Sen har jag ju den bästa presenten i magen .

Stort GRATTIS till dig BJORNIS och din son. {#emotions_dlg.flower}Hjärta Födde du på Östra eller Mölndal? Ska försöka att komma till Östra om det går. Vet egentligen inte vilket som är bäst. Min svägerska har fött alla sina på Mölndal och älskar det.

Beklagar ODD att du har ett ex som dränerar dig på energi. Ringde ju till mitt ex efter han lämnat sonen bara för att fråga när de åt middag senast. Fick til svar det behöver jag inte säga till dig varför frågar du inte han? Snacka om att krångla. Verkar som ditt ex också är värsta krångekl gubben. Vad tror han kan hända om du träffar flickorna i en annan stat? Att det skulle vara lättare att kidnappa dem därifrån eller? Suck...förstår att detta tar på dina krafter. Försöker verkligen ha minimal kontakt med ex:t då jag mår så fruktansvärt dåligt av det.
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-28 22:10:03 följande:
    Grattis min älskling !!!
    Vad du är gullig Elias-mamman *puss puss*
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2010-12-29 14:26:49 följande:
    I'm back! As the "real" me ;) Tröttnade på att inte vara Sofy!

Nä, de e ganska ovanligt! :) Jag kom upp på morronen o muttrade "The devil har härjat hela natten.." och då utbrast min man "Devin!!" ;)
    Äntligen....vad jag har väntat Flört....bort med nytt år nygammalt namn. Gött att se dig igen!
  • Happiness

2barnsmamma: Han är bara så gullig din lille kille. Vilka sköna miner också...men så söt. Flickorna kommer att springa

• Happiness

Är så nyfiken ( och lite orolig) för hur de gå rmed tjejerna som fått barn. Tänker på Lallan Rontgen och bjornis (och om jag glömt någon) 2barns mamma och mabaja är ju med oss hela tiden ...Haha! Härligt!

Idag har vi varit och sett Megamind helt OK film....men det verkar som vi åkt på något magvirus. Alla är lite smågröna i ansiktena...säkert någon kass julmat. Så vårat nyårsfirande blir nog väldigt begränsat....mycket raketer dock pojkarna ser framemot det.

Mabaja...jag tycker absolut du ska gå ditt tillsnoffsad och vacker..med din lilla fina flicka. Tror snarare folk kommer fråga sig hur man så snabbt efter en förlossning kan se så bra ut.

Vill passa på att önska Påvägmot, gemig och Kajsa-lisa....LYCKA TILL!!!!! Vem vet nu kan det ske när som helst....ODD eller någon annan duktig list-tjej.....finns det någon gissnings lista på Kajsa-Lisa och gemig? Något jag missat?

Visste hela tiden att du heter Carina (2barns) eftersom jag läste för längesen (mallig)om ditt stora mirakel i en tidning .

• Happiness

När kommer gemigsinnesros bebis???

Odd: 31/12 klockan 21:13, 3650gr och 50 cm....FLICKA
    Mabaja: 1/1 kl. 02.33, 3585 g och 51 cm... POJKE
    Happiness: 1/1 kl.20.50 3350 g och 50 cm....POJKE

• Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-30 11:36:35 följande:
    De var inte alls oroliga för Ines. Utan det var att jag öppnade mig kanonfort sen hände det inte så mycket mer. Hade oregelbundna och olika effektiva krystvärkar. Höll på i mer en timme och försökte krysta ut henne det var då de beslutade sig att använda sugklocka. Jag förlorade efter förlossningen 400 ml sen när de började sy mig tills de var färdiga 250 ml till. Så sammanlagt 650 ml och jag hade ju redan uselt hb. Jag fick sys en hel del. I nedre botten av vagina fick jag sys, samt vänster blygdläpp sen lämnade de medvetet en reva i höger blygdläpp på ca 3-4 cm som är ca 1 cm brett i sär. Samt nån spricka nerifrån klitoris. Så ont har jag verkligen fortfarande, tycker minsann att det inte läker fort nog :/

Helheten så här nu i efterhand känns bra. Men under förlossningen tyckte jag det gick fruktansvärt segt de sista timmarna då det typ inte hände nåt alls.

Jag gick rätt mycket in i mig själv och smärtan och fokuserade på att vila mig så mycket jag kunde mellan värkarna och sen bara ta i och kämpa under värken, då hängde jag på klockan till bm ;P Det gjorde fruktansvärt ont, och jag tänkte detta gör jag aldrig om igen!!! men vem vet, man glömmer snabbt som tur är :)
    Vad skönt att höra från dig Rontgen . Förstår att du har mycket att stå i nu. Vissa bebisar vill ju bli ammade hela tiden och då är det svårt att få andra saker gjort. Min klitorias sprack rätt över+ överallt också. Ja det tar några veckor sen är det läkt. Jag hade stygn överallt. Men de hade dragit åt tråden så förbaskat hårt så efter några dagar gjorde jag en liten självoperation och klippte bort stygnen. Sen stramade det inte så.

Vad skönt att helheten ändå blev bra. ur var det, du hade bara lustgas eller? Beundrar verkligen dem som kämpar sig igenom detta med bara lite gas. Så starkt.

Vet du vad jag sa exakt detsamma. ... Ringde min lillasyster direkt från förlossningen när sonen kommit ut. Sa till henne att detta kommer jag ALDRIG göra om igen. Sen sa jag att hon skulle påminna mig om detta så ofta hon kunde. Och det har ju tagit 8 år sen sist också. Haha! Många icke-sjukhus personal jag möter säger att jag är som en förstagångsföderska medans sjukvården säger att har man en gång fött ett barn så är man märkt för livet. Det värsta är att jag inte alls ser framemot denna förlossning. Så rädd har jag blivit utan tveksan. Ska till Aurora igen den 4 januari och fortsätta skriva i förlossningsjournalen. Det viktigaste är att jag utan tjat ska få EDA så fort jag kommer in. Sätta den redan vid 3 cm ( om det är det som behövs). Sen att jag redan är beviljat kejsarsnitt..att om jag under förlossningensgång märker att jag hellre vill ha KS.Ja då ska det inte vara något snack om saken . Mannen och jagska ju snart på Profylaxkurs så jag hoppas det hjälper något.

Nu får du verkligen mysa med lilla Ines. Kan du inte lägga upp lite bilder? Glad för att ni bägge mår så gott.

Kramar från mig
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2010-12-30 01:43:01 följande:
    Sömnlös!! Grr. Galen (!!!) bebis som vägrar sova därinne, sparkar överallt o ingenstans, jäkla liv. Och sammandragningar. Nu blir det alvedon!
    Bra Sofy...knapra på du ska inte behöva ha så ont...Vad ska det bli av din lille nattsuddare . Håller mamma vaken på nätterna....ajabaja
  • Happiness
    Rontgen: Vad Ines är fin är...så söt. Vad skönt att hon tog nappen. Då är du lite friare. Hon ser så super nöjd ut på bilden . Kram!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma