Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-01-02 14:31:47 följande:
    Med 1:a barnet som vägde 4580g  när hon kom på BF+15 låg jag på 29 i v 30. (TUL i v 32 visade på +24%)

Den här gången var sf-måttet 27 i v 29. (TUL knappt 2 v tidigare visade på +10%, och en minskad mängd fostervatten...)

(Jag har ju hela tiden tidigare också nojjat över ett stort barn, medan jag nu helt plötsligt har vänt helt. Varför växer magen så "dåligt"? (kurvan har dippat från över medel till medel) Varför är magen mindre nu med andra barnet? Tänk om jag får ett jättelitet barn? Nu känner jag nästan att ett barn under 4 kg fullgånget för mig, tyder på att ngt är fel. Skäms Alltid är det ngt... *suck*)

Kan du inte göra ett privat TUL happi, så du får lite klarhet i hur det ser ut?
    Tack för dina siffror Färnevik. JA det var ju en stadig liten tjej du fick där. Suveränt att jag får lite att jämföra med. Fick faktiskt lite hopp nu.  Skiljer bara 1 cm i vecka 30 och du gick över 15 dagar. Det skulle ju kunna betyda att din "lilla" flicka" lika gärna kunde hamnat på ca 4100 om hon kommit på BF. Och det skulle vara helt OK för mig. Men du vet jag blir livrädd när det börjar dra iväg.

Ok så nu har det vänt helt för dig. Men jag tycker det verkar väldigt lovande med att ligga på mitten kurvan. Förstår ändå att du blir orolig när kurvan dippar. Vet att de gör TUL om kurvan sjunker. Har oron väl slagit klorna i en är det klurigt att "lura" hjärnan att tänka om. Eller ja tänka mer positivt. Som sagt jag har ju Aurora BM som kan försöka banka i mig lite förstånd. Träffar du någon Aurora eller har du någon annan?  Hur var det nu igen, hade du fått tid till fler TUL? Eller skulle du kunna få dem till att göra ett extra UL nu? Har de lovat att hålla ett extra öga på din graviditet? 

Tack för idéen med privat TUL. Ja det ska jag verkligen överväga om det inte går på annat sätt. Barnmorskegruppen gör det vet jag....

Men det skulle ju kunna vara så att du faktiskt har fått mindre mängd fostervatten men att bebisen följer "sin" kurva. Lite mindre fostervatten är ju inget konstigt eller farligt. Är det inte så att för mycket fostervatten är skadligt? Att det tyder på något. Bara en tanke som slog mig då en granne sa att hon fick igenom KS  pga för mycket fostervatten. Fråga mig inte hur det hänger ihop.

Vi får försöka att inte oroa oss men samtidigt ligga på sjukvården, så att vi kan bli lugnade. Jag har passerat gränsen för att någon ska kunna "tala" mig ur oron. Utan jag måste se det med egna ögon. Skriv så fort du vet något nytt eller hur vi ska "tolka" våra kurvor.  
  • Happiness

En fråga.....

Sofia har lagt sig på tvären. Så fruktansvärt obehagligt. Fötterna och huvudet trycker yt buken åt sidorna. kanske därför jag mår så illa. Diafragman och allt blir ju helt uttänjt. Är det någon som vet om BM kan vända på barnet? Det borde inte vara farligt eller skadligt va? Hon låg med huvudet ner förrut och det var bättre trots att jag kissade på mig. Men hellre det än detta....Kan mannen försiktigt försöka fösa det lite?

• Happiness

Fortsätter spamma tråden ...

Idag har jag på allvar funderat på om det verkligen är en liten Sofia i magen. De här sparkarna och trycket....hmmm...Väldigt stark. Tänk om det är en pojke!!!!! Det hade ju just varit snyggt. Barnvagen rosa, overall rosa, Hello Kitty på allt.

Sonen var stor och stark och "Sofias" rörelsemönster liknar hans väldigt mycket. Haha! Nope det får bli ett TUL med kön vart det lider det här går inte.

Det kanske inte blir en Sofia utan en Staffan ( fult namn)Haha!

• Happiness
    kajsalisa skrev 2011-01-02 18:08:33 följande:
    I min mage är det high life sen 20 minuter tillbaka. Sammandragningar blandas friskt med att plutten därinne spjärnar å det grövsta så hela magen blir helt deformerad...
    Haha du får en stark liten kille....Nu håller vi på att  SD ökar och blir kraftigare.Sen värkar på det....sen ploff UTE!!!!
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2011-01-02 18:18:05 följande:
    Happiness; ploff låter bra. Min vän fick sitt första barn tidigt imorse. 8 timmar från första värken till ploffet. Det tyckte jag lät bra. Fick ett SMS från henne där det stod att förlossningen gått som en dans och att jag inte hade nåt att oroa mig för. Jo jag tackar ja! Tror jag inte ett dugg på...
    Grattis! 8 timmar.Snyggt! Positiv tjej . Det är så himla konstigt men det finns faktiskt de som inte tycker förlossningar är så märkvärdigt. Inget särskilt säger de bara och rycker på axlarna. Typ min lillayster..."jag bara andades lite"...min mor: " det är bara som att vara lite hård i magen"...grannen: " men detta var ju inget skulle kunna göra om det imorgon om det så skulle vara". Tänk så olika det kan vara...en annan håller ju på att avlida av bara tanken. Men du verkar inte vara den som stressar upp dig över saker Kajsa, så du kommer ställa dig till skaran " lite hård i magen"
  • Happiness
    Mabaja: Just det jag glömde ju dig...alltså de som kan föda när som helst igen utan problem. Du är också med i skaran.."äh det där kändes ju knappt". Orättvist är vad det är. Haha!
  • Happiness
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-02 19:05:23 följande:
    flinar!! ja men vet du inte könet? eller känns de som pojke bara för de följer samma mönster som pojken innan?? Mina har varit rätt lika tror jag me sparkar/buffar.. men kan inte en tjej göra lika?? de e ju ändå bebisar båda haha =)

snyggt namn du sa haha *skojar*
    Det är det att hon är så himla stark..men jag vet inte de är ju bägge bebisar som du säger. Men jag har fått för mig att pojkarna är lite starkare och bastantare ..men det är ju bara gissning. Ser framför mig en näpen liten flicka...passar inte ihop med den starka bebsien i magen...Haha!

Könet fick vi fram på RUL:t i vecka 20 av en iof gammal och erfaren BM som gjorde det. Hon sa att hon var 90 procent säker. Men men det är 10 procent till pojke. Säkrast är ju FVP....Haha hon kunde ju faktiskt sett fel. Efter RUL:t vecka 20 har jag inte gjort något mer UL. Så ett TUL med kön hade suttit på sin plats nu

Hur vet du att det är pojke...RUL:et? Eller har de fortsatt konstatera på TUL:n?
  • Happiness
    Jania skrev 2011-01-02 19:23:57 följande:
    Jahapp...så har jag en fråga igen...
    Hur döljer man att man är gravid? Rent fysiskt. Har en provanställning å börjar bli nojig. Har svullnat upp ganska mycket runt magen å så och kan faktiskt inte ha mina största byxor länge till Tyst
    Vad gör man?
    Fråga Muffe honhöll det hemligt till vecka 18 typ. Hon är maskerings-proffs

Själv gick det inte att dölja i vecka 9 någonting....
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-01-02 19:29:59 följande:
    Jag kan fortfarande dölja utan problem, trots tajta linnen hahaha ;)
    Jaaaa Sofy nu är det så att alla inte har en fotomodells kropp à la Claudia Shiffer eller hon vad heter hon nu igen....jo Heidi Klum som var på Victoria Secret podiet 6 v efter förlossning och med 5 barn i bagaget (4 kanske ).

Vissa kvinnor här på jorden har begåvats med mindre attraktiva kroppar.....Hahahaha! Skämt åsido jag är bara avundsjuk på din vackra kropp...och det värsta är att du är gravid också. Haha!!!
  • Happiness

Tycker J-Lo har sån snygg rumpa. Gillar verkligen utåtstående rumpor. Men jag får vara glad för min platta breda. Haha . Sån rumpa har du 2barnsmamma.

Sonen har ju en sån riktig jeans-hockey rumpa. Men inte har han ärvt den av modern sin

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma