Plus igen efter mf/ma
Den här gången var sf-måttet 27 i v 29. (TUL knappt 2 v tidigare visade på +10%, och en minskad mängd fostervatten...)
(Jag har ju hela tiden tidigare också nojjat över ett stort barn, medan jag nu helt plötsligt har vänt helt. Varför växer magen så "dåligt"? (kurvan har dippat från över medel till medel) Varför är magen mindre nu med andra barnet? Tänk om jag får ett jättelitet barn? Nu känner jag nästan att ett barn under 4 kg fullgånget för mig, tyder på att ngt är fel.
Kan du inte göra ett privat TUL happi, så du får lite klarhet i hur det ser ut?
Ok så nu har det vänt helt för dig. Men jag tycker det verkar väldigt lovande med att ligga på mitten kurvan. Förstår ändå att du blir orolig när kurvan dippar. Vet att de gör TUL om kurvan sjunker. Har oron väl slagit klorna i en är det klurigt att "lura" hjärnan att tänka om. Eller ja tänka mer positivt. Som sagt jag har ju Aurora BM som kan försöka banka i mig lite förstånd. Träffar du någon Aurora eller har du någon annan? Hur var det nu igen, hade du fått tid till fler TUL? Eller skulle du kunna få dem till att göra ett extra UL nu? Har de lovat att hålla ett extra öga på din graviditet?
Tack för idéen med privat TUL. Ja det ska jag verkligen överväga om det inte går på annat sätt. Barnmorskegruppen gör det vet jag....
Men det skulle ju kunna vara så att du faktiskt har fått mindre mängd fostervatten men att bebisen följer "sin" kurva. Lite mindre fostervatten är ju inget konstigt eller farligt. Är det inte så att för mycket fostervatten är skadligt? Att det tyder på något. Bara en tanke som slog mig då en granne sa att hon fick igenom KS pga för mycket fostervatten. Fråga mig inte hur det hänger ihop.
Vi får försöka att inte oroa oss men samtidigt ligga på sjukvården, så att vi kan bli lugnade. Jag har passerat gränsen för att någon ska kunna "tala" mig ur oron. Utan jag måste se det med egna ögon. Skriv så fort du vet något nytt eller hur vi ska "tolka" våra kurvor.