Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Det är ju så himla typiskt...nu har jag fått svamp IGEN. Blir ju så himla trött. Har skickat iväg mannen till apoteket....men funderar ändå på om detta inte har med cellernas energi försörjning att göra (alltså hypotyreosen). Men det svider som bara tusan. Tandköttet är också så extremt känsligt. Går omkring med tandtråd och borstar för att försöka hålla det i trim.

Skulle ju till sjukgymnast idag men vi har mått så illa här allihop så jag fick skjuta på det. Jaja vad är en bal på slottet .

• Happiness
    Odetta skrev 2010-12-30 13:44:01 följande:
    apoteksgrejjerna (receptfria läkemedlen) hjälper aldrig mig vid svamp utan jag tvättar med kallt vatten flera gånger om dagen och smörjer med naturell joghurt sedan finns det en kylsalva från ACO som lindrar fint också, men ja...joghurten funkar för mig bäst (brukade alltid få svamp i samband med ÄL och mens förut)

*kram*
    Ja det kan jag tänka mig att det funkar. Tog ju Xylocain en gång och det funkade hur bra som helt. Bara så slemhinnorna fick vila lite. Vatten vågar jag inte ta för att det torkar ut ännu mer. Men mandel olja funkar.  Hur duttade du upp den naturella yougurten i snippan?
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-30 14:11:38 följande:
    Med fingret och papper

Den där kylsalvan finns bland intimprodukterna, den är tänkt att ha "där". Samma med deras intimolja, den funkar också fint. Men just joghurten är suverän.

Tänkte på en sak. Använder du trosskydd? Då får man ju lättare svamp Jag köper aldrig billiga trosskydd för det är som att be om svampen, men apoteket säljer några som är lite dyrare som är som bomull och andas...dessa kan jag också rekomendera (de har en pärm man kan få titta i där de har alla sina trosskydd så man kan titta och känna på dem )

Svamp är såååå jobbigt *kramar om*
    Använder inte trosskydd just pga "svamprisken" . Bra att apoteket har lite olika att välja på. Tror jag drog på mig detta under våran lilla äventyrsbadsdag. Satt ju i vatten och fukt en hel dag.... Tack för kramen, *kramar tillbaka*
  • Happiness

Välkommen Jania....här är du bland likasinnade .

Loggade in nu för att se bilder på nybakade bebisar. Haha thji fick jag....Trodde PÅVÄG var ett absolut säkert kort även CAT79. Får en känsla av att CAT är den som ligger närmast till nu. Hon är säkert på BB. var väl ett tag sen hon var inne..Kajsa mår hur bra som helst och inga känningar. PÅVÄG äter middag med kusiner. Nä next ut blir CAT...jag sitter nu här klistrad. Ett tag iallafall. Ska ner till ett samfällighethus där har man mans flicka just nu 9-års barnkalas.

Hittade på en lek till henne...istället för att sätta knorren på grisen. Målade jag en snygging så ska tjejerna ha läppstift på sig och den som kommer närmast med pussen har vunnit. Riktig tjejlek.

Kramar till Sofy för att du spyr och mår dåligt.
    Kramar till Mabaja. Ska säga det tog låång tid innan jag kände mig som mamma. Undra när man gör det egentligen. Igår var jag rädd att sonen hade glömt av sin mor. Haha!
    Kramar till tjejer på BB och till de som väntar på att deras presenter ska komma.

Själv mår jag ILLA. Äter Gaviscon för glatta livet. Kunde inte sova inatt satt uppe till 4. Är stenhård i magen hela livmodern drar ihop sig. Känns redan som Sofia har för liten plats att röra sig på. Fattar inte...igår fick jag ett ihållande tryck uppåt under en längre tid och jag hade svårt för att andas. Usch! Men det verkar som svampen ger med sig sakta. Nu är medicinen slut så jag hoppas verkligen det. Vill inte ta fler än 3 vagitorer.

BM försöker lugna mig och säga att Sofia är liten...suck men jag vet inte..nu känns det helt plötsligt inte alls roligt längre. Bara hon inte blir stor...får panik bara jag tänker på det. Är i v 30 nu och ligger på 30 i SF. Kan någon hjälpa mig hur ligger jag till? 2barn och Påväg ni är de jag först kommer ihåg har fått stora. Hur låg ni i v30? Även ODD, du har väl en lite större kille på gång? Som ni märker börjar paniken infinna sig. Tur att jag snart ska till Aurora..så hon får försöka lugna ner mig lite.

• Happiness
    Mamma till W skrev 2011-01-02 13:25:47 följande:
    Hur får du i dig gaviscon? Jag spydde av de för att jag inte klarade av konsistensen. haha. Mitt sf-mått i v 29 låg på 27 och i v 32 på 29.5... Wilda var "normalstor" när hon kom 10 dagar efter.
    Tack Mabaja. Hoppas jag skrev rätt nu...gaviscon sånna där tabletter som man tuggar på och sen växer de liksom i munnen. Absolut håller med när de växer och man ska svälja. Urk! Man får verkligen koncentera ig så inte allt kommer upp igen. Har ätit Losec Mups  ett tag  men jag tror inte heller man ska hålla på att dem som underhåll. Novalucol  har jag provat men effekten uteblir.

Tack för siffrorna....ja Wilda var normal stor hela vägen. Så skönt!

Och nu vill jag bara dra i handbromsen. Vill verkligen att detta ska bli normalstort eller vad ska jag säga ligga på mitten kurvan. Men det är väl så att det finns inget jag kan göra åt saken.  Men jag vill verkligen veta denna gången så det inte blir en baby-au-suprice. Får försöka jobba mig till et TUL. Här i Vg region är de väldigt återhållsamma med det då de anser att det är en ekonomisk fråga. Och ja det är det ju...men jag tycker de kan göra ett udantag. Haha!
  • Happiness
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-02 14:26:16 följande:
    Happi - hihi, de va min kärnfamilj + resp + våra barn (de blir kusiner) hhihihi

Ge inte upp mig... han kommer snart nångång.. Åhhh.. vill nu.. känner ju av mer nu i några dagar än tidigare.. å imorgon är de hinnsvepning igen, å nu e de på övertid.. Så håll en extra tumme..

känns som man blir sist av alla, fast ja trodde på bebis innan jul =(
    Hihi ånej ånej jag tror bara det smäller till så ligger du på BB. Du har haft alla dina
  • Happiness

...forts...SD och hinnsvepningar. Nu kommer bebisen ut som en oljad raket. Hmmmm när skulle jag gissa...inatt skulle vara bra tycker jag. Nä vänta imorgonbitt tidigt. Du har fått sova hela natten och ätit frukost. Lämnat barn dit de ska sen bara glida in på BB. Ska vi säga att den unge herrn är ute klockan toln ca? Nu kör vi så det ryker

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-02 14:19:41 följande:
    Drömde så himla kul inatt, ni alla vat med! Istället för att vara med i en tråd på FL arbetade vi alla på samma kontor, ALLA som redan fått barn var chefer, ALLA som ligger före mig i sin graviditet hade egna rum och var högre uppsatta än mig och alla som är lika långt gångna som mig eller kortare jobbade på golvet eller hur man säger, satt i ett stort rum med massor med skrivbord. Det bästa av allt var att precis innan jag vaknade hade jag smygit mig in på Odds rum och letade godis! (kan ha ovh göra med att jag är extremt godissugen just nu och Odd är bra på att hitta på gott!) Haha tänk vilka spår ni sätter i min hjärtna, kan inte släppa er ens när jag sover!

Nu hoppas jag på att det kommer fler bebisar så jag får några fler chefer!
    Haha detta var ju hur kul som helst..en riktig gravid dröm...då kanske vi satt bredvid varann. Hej  i kontorslandskpet!
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2011-01-02 16:51:14 följande:
    Ja ni.... Var håller Cat hus? Förlossningen kanske?
    Ja jag tror hon ligger och luktar på bebis nu...Hallåååååå CAT var är du? Det här är ju så vansinnigt spännande.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma