Pancakes skrev 2010-12-10 14:10:34 följande:
Det här med albylen som ni pratar om.. Verkar som alla äter det mer eller mindre? Har ni börjat äta det på eget bevåg eller rekommenderar läkare? Det är för att förtunna blodet vad jag förstår. Är det något man borde tagit? Nu är det försent antar jag..
När jag väntade lilleman så åt jag Albyl Minor på eget bevåg, ja. Jag hade läst mig till att det skulle kunna hjälpa och att det inte skadade, så jag tänkte "varför inte". Jag hade haft 2 mf innan den graviditeten.
Sedan åt jag albylen med det som blev MA också, men där hjälpte den inte längre. Jag tror inte min kropp gick med på att bli lurad igen. efter MA följde 3 mf till och då blev jag ju utredd och fick Trombylen utskriven.
Grejjen med Trombylen är att alla prover som togs visade på absolut inga fel eller problem, men det testas ju inte på så djupa nivåer utan bara det vanligaste. Jag sa till läkaren att jag ju inte har nått att förlora så jag vill absolut testa Trombylen och läkaren höll med och skrev ut T redan innan testresultaten var klara. sedan har jag träffat överläkaren på Spec MVC också och hon har sagt att om Trombylen inte hjälper denna gången så sätter vi in Heparin /Fragmin och Prednisolon också, trots att proverna inte visat nått. det kändes skönt att höra.
För din del är det för sent att börja med albylen för det rekomenderas att äta det från och med ÄL. Blir man gravid den sykeln så fortsätter man äta det och blir man inte gravid så gör man ett uppehåll till nästa ÄL. Största hjälpen det blodförtunnande ger är just i början när ägget ska fästa och dem finaste kärlen ska bildas (och så senare att hålla kärlen fria från eventuella proppar).
*kram*