• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Åååhhhhhhh 3 barnsmamma....jag SMÄLTER!!!!!!!! Vilken liten gooooing....och vilka söta runda kinder han har *vill också ha vår bebis nu*

GRATTIS GRATTIS GRATTIS VÄNNEN TILL EN DRÖMFÖRLOSSNING OCH EN ABSOLUT HELGO DRÖMKILLE!!!!

*puss på dig*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-12-10 14:10:34 följande:
    Det här med albylen som ni pratar om.. Verkar som alla äter det mer eller mindre? Har ni börjat äta det på eget bevåg eller rekommenderar läkare? Det är för att förtunna blodet vad jag förstår. Är det något man borde tagit? Nu är det försent antar jag..

När jag väntade lilleman så åt jag Albyl Minor på eget bevåg, ja. Jag hade läst mig till att det skulle kunna hjälpa och att det inte skadade, så jag tänkte "varför inte". Jag hade haft 2 mf innan den graviditeten.

Sedan åt jag albylen med det som blev MA också, men där hjälpte den inte längre. Jag tror inte min kropp gick med på att bli lurad igen. efter MA följde 3 mf till och då blev jag ju utredd och fick Trombylen utskriven.

Grejjen med Trombylen är att alla prover som togs visade på absolut inga fel eller problem, men det testas ju inte på så djupa nivåer utan bara det vanligaste. Jag sa till läkaren att jag ju inte har nått att förlora så jag vill absolut testa Trombylen och läkaren höll med och skrev ut T redan innan testresultaten var klara.  sedan har jag träffat överläkaren på Spec MVC också och hon har sagt att om Trombylen inte hjälper denna gången så sätter vi in Heparin /Fragmin och Prednisolon också, trots att proverna inte visat nått. det kändes skönt att höra.

För din del är det för sent att börja med albylen för det rekomenderas att äta det från och med ÄL. Blir man gravid den sykeln så fortsätter man äta det och blir man inte gravid så gör man ett uppehåll till nästa ÄL. Största hjälpen det blodförtunnande ger är just i början när ägget ska fästa och dem finaste kärlen ska bildas (och så senare att hålla kärlen fria från eventuella proppar).

*kram*

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-10 20:44:59 följande:
    Odd: Apropå det vi pratade om förut på vår fikadejt, Change (underklädesbutik) finns i Gallerian i Västerås! :)
    Tackar tackar! Då ska jag förbi där sedan och handla

När ska vi fika igen då??? Och finns det någon mer som vill haka på???

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-10 21:16:03 följande:
    Har du tid innan jul eller ska vi ta efter?

Jag är klar med alla julklappar och så så jag har ingen större press, förutom dagen innan då vi ska julhandla maten och julstäda då vi firar här hemma! Har bara ett läkarbesök inbokat typ på tisdag hos amningsmottagningen, min svamp försvinner inte! :(

Pinklove: Ville du hänga på och ta en fika?
    Men vilken envis svampinfektion du fått då....tusan!

Men innan jul funkar för mig tror jag...ska kolla kallendern så återkommer jag Skulle vara himla kul att ses igen! Och efter jul kanske vi kan se om vi får ihop nått i Enköping kanske...då kan ju Sofy vara med också (och andra från storstan som vill så klart ) för då blir det ju inte så långt att åka för nån av oss

*kramisar*
  • Odetta

god morgon *gäsp*

Hur har eran natt varit? Min har varit ok, men jag drömde att jag hade löss! FY så äckligt säger jag bara!!! Och nu är jag så trött att ögonen går i kors och jag skulle kunna somna sittandes.

Meeeen det kan jag inte för lilleman är minsan inte trött ännu....någon som vill låna en pigg liten nästan 2-åring som pratar nonstop en liten stund? Bara en timme eller så så jag får sova...sen vill jag ha tillbaks honom

*kram på er därute*

• Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-11 10:35:45 följande:
    idag går jag in i v38 =) Fast jag undrar om jagick in i de igår ( efter 38 veckor så kommer den funderingen. För jag ska ju ha på nyår som det e beräknat till.. borde ja inte bytta på fredagarna då?

hur som helst, så är de 9 dagar kvar (om ja inte får tid snabbare om ja ringer) till hinnsvepningen & tul.. så då hoppas jag på bebis om högst 11 dagar!! =))
    Men inte är det väl nyår om redan 11 dagar? Det är 13 dagar kvar till julafton

det där med byta veckor kan vara lite knasigt. Man byter vecka när det är +0 (tex 38+0) men BF är på +6 (altså 39+6)

*kramkram*
  • Odetta

Altså...jag är så trött så jag är illamående....några tips?

Och en fråga...hur långt tid tar det för ett paket att komma fram innom sverige??? Jag kan ju spåra mjukliften via DHL och där står det att paketet anlände i sverige i går  *längtar*

• Odetta

Vilken skitdag det är idag

Jag är fortfarande sååå trött och mitt tålamod är verkligen i botten. Lilleman har varit på skithumör han också och det i kombination med bristen av mitt tålamod har resulterat i en total bråkdag

Tänkte att åh så bra, vid 11 ska jag lägga honom för vila och då ska jag sova en stund och bli på bättre humör...la honom och tror ni han somnade? nej....tyst i några minuter så jag hann slumra till och så började han gnälla....tyst i några minuter och så gnälla. Jag blev bara mer och mer frustrerad och efter 1½ timme gav jag upp. Åt lunch med honom och lekte en stund, gick sedan ner och skulle mysa i soffan med barnprogram, men han är ju trött egentligen och då gör han en massa dumheter så det slutade med att jag nu klockan 15 bar upp en ilsken skrikande son och la honom i sin säng igen.

NU verkar han vila...men hur bra är det egentligen när klockan är så mycket? Kommer ju knappast hjälpa nattningen senare

Jag är såååååå ledsen när det blir såhär...känner bara för att gråta hatar att bråka med lilleman och hatar att inte ha nått tålamod, det är liksom inte jag. Men jag är bara så totalt utmattad idag....orkar verkligen inte någonting och känner mig nu som världens sämsta mamma. Typiskt att det är älskade mannens 3-nätters jobbhelg också...då kan jag ju inte få någon avlastning eller hjälp så det är bara bita ihop.

blä, funderar på att totalfrossa kladdkaka eller nått sen och hoppas på att det blir en bättre dag i morgon...

• Odetta

Så damer, nu är den glada jag tillbaks!!!

MIN MAN ÄR BÄST!!! Bara så ni vet

När han gick upp så var jag i upplösningstillstånd för lilleman bara grinade och inget hjälpte, han ville sitta i mitt knä, men jag fick inte hålla i honom (jo tjena att DET går bra med min bautamage) och ja....det var bara kaos. Då fixar älsklingen först mat till oss och sedan tar han fram en BALLONG! Det sa POFF så var den där griniga missnöjda lillemannen helt plötsligt lika go och glad som han brukar vara och lekte förtjust och helnöjd i säkert en TIMME med den där ballongen!!! Han hade så himla kul och medan han lekte så fixade jag lite i bebisrummet, fixade till lillemans rum OCH damsög! Mannen hann tyvärr åka till jobbet, men istället för den griniga nattningen jag såg framför mig så gick nattningen hur bra som hellst och lilleman sover nu

Tjohoo vad mycket bättre det känns nu. Är bara SÅ glad att kvällen inte blev som dagen har varit för jag hatar verkligen...absolut hatar, när det blir såhär bråkigt. Men kvällen blev fylld av mycket skratt och jag kunde natta lilleman med ett leende *tackar min man som kom till min räddning*

Jag älskar min familj!

*kram på er*

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-12 08:53:34 följande:
    Vet ni flickor nu sitter jag här och läcker som en KO Hahaha ja som en KOOOOO shit det bara rinner från brösten och jag är LYCKLIG!!!!!!

O godmorgon hehe hur har ni det ?
    Någon som börjar få ont för att snart åka in ååh jag hoppas någon åker in sen när det är väl e dags.
    Hoppas ni sover bra på nätterna hmm inte jag jag skulle vilja sova men nu e man uppe istället
    god morgon vännen!

Åh...jag vill också ha min bebis nu. Vill också läcka som en kossa hahaha!!!

*kram på dig*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma