• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Nu har jag boat lite till

Morgonen började tidigt, men lilleman var på bra humör så det gjorde inget idag. När vi hade ätit frukost så fixade jag med linneskåpet som står i bebisrummet...ena halvan är lillemans och andra halvan är bebisens...det blev så bra! Nu ligger inte lillebrors kläder i en kartong utan prydligt sorterat i skåpet (och lillemans kläder är sorterade...något som behövde göras också)

sedan fixade jag lite lunch till lilleman och nu ligger han och vilar. Perfekt!

Men hörre ni...en fråga också:

Vad kan akut trötthet bero på???? Jag var ju så sjukt trött i går och idag när jag vaknade var jag pigg....men så helt plötsligt när jag skulle fixa lunchen så blev jaf sådär akut trött igen och blev alldeles svag i kroppen...kändes inte alls bra! Svepte då ett glad juice och har tryckt i mig lite choklad nu och nu mår jag bättre igen. Men varför denna akuta totala känslan av utmattning? Någon som vet?

Måndag i morgon och då ska jag till BM....ska fråga henne också.

*kram på er och ha en bra tredje advent*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-12 12:20:08 följande:
    Pojke - född 2003-05-03 22:42, föräldrar Maria Windt och Richard Porsander Här är han. Bilden ligger på nätet och är tagen på BB av BM som sen lägger ut en webbis. Axel är 1 dag gammal här och gör någon helt obegriplig grimage till BM. Min stora fina pojk som snart ska fylla 8 år. Han kommer självklart alltid vara mammas bebis.
    Hihi...plutten då!!!  ska se om jag hittar en bild på minstingtösen som vägde 4540 hihi....våra små knubbsälar
  • Odetta
    färnik skrev 2010-12-12 12:26:05 följande:
    Jag blir också sådär ibland Odd, vet inte vad det beror på tyvärr... För mig hjälper det inte att äta dock, bara att lägga mig... Obestämd

EGO: Idag har jag ont i magen igen, lika som sist, ihållande mensvärk. Inte alls trevligt, men inga sammandragningar. Får hoppas att det är som förra gången,inget att bry sig om, och att det går över fort...

Jag som ännu inte vågar tro eller hoppas på att det ska gå bra den här gången, gjorde igår ändå första bebisrelaterade sysslan! Jag var uppe på brygghusvinden och kikade på lite babyprylar, letade fram det hembygda skötbordet som vi byggde när dottern låg i magen (det är dock för litet, men då med första barnet visste vi inte riktigt hur stort ett skötbord behövde vara... Dock räcker det alldeles utmärkt för de första månaderna iaf), mätte den gamla ärvda spjälsängen som nu är inne på 7:e barnet snart och som saknar madrass (visade sig naturigtvis vara den lilla modellen som inte är standard längre, 55*115... Och det måttet finns väl bara i babyaffärerna, där madrasserna är så dyra *suckar*) samt letade upp dotterns babyskydd. Det är egentligen för gammalt, och vi ska få ärva ett betydligt nyare av en kompis vars bebis är 4 mån nu och som kommer byta upp sig i februari-mars... Men jag tänkte att det var bra att ha koll på var det fanns  iaf, om bebis mot all förmodan skulle komma innan vi fått hem det nya babyskyddet.

Trots att jag inte vill/vågar ta ut ngn glädje i förskott, så var det ändå lite kul att iaf slänga ett litet öga på sakerna som kanske kan fåkomma till användning snart igen...
    Då får du se till att vila lite vännen *kram*

Angåedne madrassen...vi har 2 gamla sängar vi också och det vi gjorde är att vi köpte en madrass på IKEA och så klippte vi bara till den Tycker du gär rätt i att dagdrömma lite och titta på bebissaker, de stunder behövs också!

*kramisar*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-12 12:26:50 följande:
    ODD: Ja det där kapitlet (eller ska vi säga boken ) om trötthet ja. Alltså det kan ju vara miljarder med saker. Men huvudsaken är att du inte börjar bli sjuk....alllt från förkylning till havandeskapsförgiftning och högt blodtryck. Hur ligger dina järndepåer? Det är det första som slår mig? Både du och jag har ju högt järn men jag fick Niferex för två veckor sen för att få upp depåerna. Kan din trötthet bero på att du har haft ett högt tempo tidigare under graviditeten och det är först nu som du slipper tex morgon stressen. Trötthet kan ju komma retroaktivt....Men som så länge du inte blir sjuk eller att tröttheten är något symtom på något. Bra att du ska ta upp det med BM redan imorgon. KRAM!

Ja du....mina depåer är ju skitlåga, det är dem. Hade bara 11 i ferritinvärdet och läkaren kan inte förstå varför jag har så högt hb när depån är så låg. Men jag ska absolut inte äta järntillskott för jag blev jättedålig av att göra det dem 2 veckorna jag faktiskt åt det...hade huvudvärk och allt...kroppen mådde skit.

Jag funderade om det är retroaktiv trötthet, men tycker ändå att jag lyckats vila upp mig bra. Den här tröttheten kommer dock inte smygande utan den hoppar bara på mig pang bom...helmysko. Men men...ska fråga BM i morgon, tror iofs inte att hon har någon bra förklaring för hon är lite sådär, men känns bra att kolla mina värden i alla fall.

Hur mår du nu för tiden då?

*kramisar*
  • Odetta

Här är min yngsta dotter när hon bara var någon timme gammal Hon vägde 4540 gram och var 56cm lång

• Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-12 14:05:48 följande:

Gud va roligt o se era barn som ni fått när de va små =)
    Här är min största pojke, min stora knubbis på 4960g 55cmSolig

Man kan säga att min 2.a pojke va något "smalare" då han vägde 3410g o 49cm
    söööötis!!!!  Och visst blir skillnaden enorm när man får en "liten" bebis efter. Våran lilleman vägde bara 3080 gram och vad 49cm lång....han kändes PYTTE liten (ska se om jag hittar en bra bild på honom också)
  • Odetta

Här är lilleman 1 vecka gammal Han var verkligen ingen knubbis....han hade faktiskt en hals!!! 

• Odetta

Åh...ljuvligt tidsfördriv att titta på allas bebisar (gamla som nya) men jag håller med Björnis, man längtar ju inte direkt mindre

*kramisar*

• Odetta

Åh jag är så trött på mig själv....suck!

Häromdagen glömde älskade mannen sin mobil hemma och jag är nästan lite sjukligt nyfiken ibland. Absolut inte att jag misstänker nått eller är misstänksam...jag är bara NYFIKEN. Så där satt jag med hans mobil i handen och försökte övertala mig själv att inte titta i den....men det gick inget bra, nyfikenheten tog över. Så jag kollade runnt lite, försökte skicka en bild till honom från min telefon via bluetooth och  tittade efter vad han har för roliga nummer i sin telefonlista.

Och där hittar jag ett namn jag inte alls känner igen. Och det är inte ens ett namn utan mer ett ord...gissa om jag är nyfiken NU!

Jag blir så trött på mig själv ibland altså när min nyfikenhet tar över sådär. Nu sitter jag här och min hjärna klurar och klurar och jag har sökt på nummret utan resultat och min nyfikenhet blir bara värre och värre. Men inte kan jag säga att jag tittade igenom telefonen heller...det är ju inte snällt egentligen att göra och jag skämms nog lite för att jag har så dålig självkontroll faktiskt.

Och logiskt är det säkert en kollega till honom, dem brukar jag inte få höra hela namnen på med tanke på att det är ett säkerhetsjobb han har...men min jävla förbaskade nyfikenhet...GAAAAAHHHHHH!

Jaja, jag ska släppa det här...blir ändå inte klokare. Skönt att skriva av sig dock hahaha. Nyfikenhet är just nu lika illa som gravitationskraften...INTE min kompis!

*kram på er*

• Odetta

Hemma igen efter besök hos BM:

Vikt: 92 kilo
    bt: 120/75
    glukos: 7.6
    hb: 121
    sf: 34cm  (inte undran på att magen kännts stor, den ÄR stor....gjorde ett jättehopp på kurvan!)
    Bebishjärtat: 145
    läge: huvud ner och rörlig

Ja, angående mina trötthetsanfall kunde BM inte säga så mycket mer än att det kan hänga ihop med att mitt hb helt plötligt har bestämt sig att sjunka till en normal nivå. Jag tänkte prova lite nu att sluta undvika precis allt med järn i och kanske äta en smörgås med leverpastej om dagen...mer vågar jag inte med tanke på att min kropp verkar tycka om järn dock. Nästa BM besök ska vi ta ett nytt ferritinvärde för att se hur det står till och fortsätter mitt hb att vara såhär "lågt" så ska jag prata med läkaren på SpecMVC om att kanske sluta med Trombylen i v36 ändå. Men det får ferritinvärdet och nästa hb avgöra.

Nu ska denna tjockis äta kvällsmat, macka med stekt ägg och ost

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma