• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Förresten, en rolig grej som hände igår:

När jag var inne på ICA för att posta tösernas paket kom det fram en gubbe till mig och sa "Du har en bulle i ugnen" HAHA...jag fick sådan lust att säga "Nähäääää....har jag???" Men det gjorde jag inte utan sa bara "ja" och log.

Folk är udda ibland

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-15 12:20:56 följande:
    Men Odd, hur gammal är du? Har inte du massa barn? Haha. Kommer inte in på din profil så jag inser att jag inte vet mer än det du skriver här om dig. Du ser ju så ung ut! Du kanske är ung med en massa barn iofs, inte nåt konstigt med det. Hehe. Men du ser ju ut som 22.
    haha, tack för komplimangen...jag är 30 (jag lägger till dig i mina adressbok så kommer du in på min sida )

*kram*
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-15 12:35:09 följande:
    Tack! Ja, nu är du ju inte lastgammal men 30? Nä, du ser mkt yngre ut än mig och folk gissar ofta att Jag är yngre än jag är (är ju 31). Ja, sug du åt dig av komplimangen för det var en sån. Solig

Näpp, nu lovade jag i ett svagt ögonblick igår att jag skulle ta mig ut och köpa skruv (jihooo) idag... Bara bylsa på sig och vagga ut!
    Idag har vi fått gamla sängen såld också. Hade lagt ut den för 700 men så var de bara såååå söta de som kom och köpte den. Ett ungt par som skulle flytta ihop här i gbg så de fick den för 500. Jag gör alltid så, prutar åt fel håll när jag säljer saker. Haha.
    Du får vagga försiktigt

Jag tycker också att det är svårt att sälja saker...är lättprutad jag med. Men se det såhär...nu har du gjort en god gärning såhär i jultider

*kramkram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-15 12:53:06 följande:
    Tack tack Pancakes...Min son är född-03 och min man har två barn...och så har vi lilla Sofia i magen Men jag börjar redan bli sugen på en till..Haha! Känns så himla fjutigt att "bara" få 2 barn på en livstid. / i familjen skulle ju gå bra eftersom de stora familjebussarna är 7 sitsiga. Kramkram
    Haha, jinxa dig inte med hur många platser ni har i familjebussen...bara för det blir det tvillingar nästa gång

(På tal om tvillingar...undrar hur det går med Lallan och hennes sötisar)

*kram*
  • Odetta

PvMS: Det låter spännande! Jag håller mina tummar att det drar igång ikväll då, du får lova att hålla oss uppdaterade

*kramisar*

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-15 18:50:42 följande:
    Odd; jag avvaktar med att svara om tisdag. Mannen bröt benet igår så ska in på ny bedömning imorgon om operation. Ser det bra ut blir det operation på fredag, annars nästa vecka!
    Nämen gumman då...vilken otur! Åh...brutit benet? Mår han bra för övrigt? Så typiskt innan jul och allt....stackars er! Och måste det opereras? Jag håller er i mina tankar!

Vet du vännen, vi tar vår fika när det passar, ingen brådska alls. Se till att NI mår bra hela familjen, det är viktigast!

*bamsekram*
  • Odetta

Vet ni vad RÄDD jag blev idag???

Lilleman älskar clementiner och mannen skalade en åt honom och lillkillen blev så glupsk att han stoppade in 2 klyftor som fortfarande satt ihop i munnen...OCH DET FASTNADE I HALSEN!!!

Det kändes som en evighet innan han kräktes upp dem där klyftorna...lite luft fick han eftersom han grät panikartat, men fyyyyy faaaaaan säger jag bara! Jag satt med honom på golvet och höll honom över knät och dunkade i ryggen och varje gång han grät till trodde jag att det hade lossnat bara för att inse att det fortfarande satt fast Till slut kräktes han och då kom den upp....jävla clementinbit!

Altså, det kändes ju som en evighet och när sånnt här händer så är jag väldigt lugn och systematisk, men jag hann fan tänka "Nu dör han ifrån oss" för jag läste en gång om en liten pojke som dog för han satt en korvbit i halsen och det flög genom mitt huvud Sedan satt jag jätte länge och bara kramade min lilleman....shit vad skakis jag blev efteråt....

Tur att det gick bra altså och när han såg sin spya blev han upprörd för jag lät honom inte ta den biten clementin Han fick sitta vid bordet sedan och fick resten av clementinen serverad på tallrik och skuren i små bitar kan jag tala om...mammas lilla hjärta liksom

• Odetta
    Lallan skrev 2010-12-15 17:34:10 följande:
    Kikar in lite flyktigt och ser mig själv bli omnämnd

Det går framåt här hemma,tjejen äter numera som en häst och har förhoppningsvis nått födeselvikten tillpå fredag då dom ska vägas igen. Pojken är lite kinkigare och svårare att få i mat. Han äter lite och kan vara slö emellanåt. Förhoppningsvis piggar han på sig nu ikväll annars så blir det tvångsmatning inatt igen ngt vi precis gått ifrån och tyckte att det började funka ändå

I övrigt sitter vi mest och myser hela dagarna
    Åh så mysigt!!! Hoppas att han inser snart att det är mycket roligare att vara glupsk än att bli tvångsmatad..han får lära sig av systra sin.

Du får gosa dem lite från mig med...pluttarna!

*kram till dig*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-15 19:14:32 följande:
    jo han mår bra! det är mest jag som mår skit då allt faller över mina axlar! jag måste ju ordna med allt här hemma och dessutom oroa mig för vår ekonomi... och nalkas ju långtidssjukskrivning...
    Fy vännen. Hur lyckades han med att bryta benet? Förstår att det känns stressigt med en på mammapeng och en sjukskriven. Fast om man ska försöka hitta något positivt i eländet så får ni massor med familjetid nu en tid framöver. Men ja...fan också. det finns ju trevligare anledningar till familjetid än ett brutet ben.

*kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma