• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-12-17 12:45:34 följande:
    Odd, vad fin du blev!!! Har du lockat håret lite också eller har du självlockigt?Tack, det ska bli roligt att känna nåt! Låter mysigt! man blir lite nojig också när det är så länge sen ultraljudet nu och jag inte fått höra hjärtljud än, så man undrar ju om krabaten lever liksom.

HM och Lindex har väl mammatrosor? Jag har bara stingtrosor eftersom jag oftast har tighta byxor så jag vet inte hur jag ska göra sen. Det lär väl inte finnas några mammastringtrosor direkt? Mammatrosor = stora tanttrosor??
    Tack det är mitt självfall Hon hade i det där balsamgucket och kramade bara håret för att betona och stärka fallet. sedan frisyren är bara en "tofs" lite slarvigt nålat till ena sidan....så enkelt egentligen! Hoppas jag får till den här frisyren på måndag bara...då ska vi få tv besök
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Pancakes:

det finns mammatrosor som är string Annars så brukar dem flesta trosor som är low-cut funka för dem hamnar ju under magen liksom. riktiga mammatrosor har jag svårt för...skulle inte känna mig fin i sådanna alls

• Odetta

Älskade Havsklippan....fan också   Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag är så otroligt ledsen för att UL idag inte kunde ge något vidare hopp....det var ju inte såhär det skulle bli ju. Tack för att du orkade berätta för oss hur det gick idag och det är helt förståligt om du tar lite avstånd från tråden. Det viktigaste nu är att du och din man tar hand om varandra...kramas, gråt och kramas mer.

Jag tänker på er båda och det otroligt svåra beslutet ni står inför, tänker på er och skickar all styrka åt erat håll.

*stora stora stora kramar*

• Odetta

Röngensyrran:

Förstår att din dag känns som en skitdag när jag läser om hur stressigt du har haft det! *kramar om* Angående ditt sf mått så är anledningen till minskningen nog bara för att hon har fixerat sig nu, då sjunker magen och blir automatiskt mindre. Jag längtar tills det händer här för då får jag lite lättare att andas igen

men vill du att lillfian stannar i magen en stund till så ska du nog ta det lite lugnt nu (lättare sagt än gjort, jag vet), det brukar annars inte vara så långt kvar till förlossningen när magen sjunkit.

*bamsekram*

• Odetta

Tack för alla komplimanger idag också Snacka om boost för självkänslan *kram till er alla*

Mannen min tyckte också att jag blev fin i håret och jag var ju lite orolig över att han skulle tycka jag var dum som la ut så mycket pengar för det där balsam och sprejen jag köpte så kalaset blev dubbelt så dyrt...men han bara klappade mig kärleksfullt på kinden och log och sa " du är så söt". Han är ju som sagt bara bäst

*kram på er alla*

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-19 16:44:26 följande:
    ODD och Pinklove: Lust att träffas på tisdag? Jag håller på att bli galen här hemma! Måste bort om det så bara är för några timmar!
    Absolut Jag kan mellan 11:30 och typ 14:30...är det en tid som passar?

(kommer logga ut nu för vi ska titta på film, men kollar svar senare )

*kram*
  • Odetta

Haha..vet ni vad vi  har gjort hela dagen idag???

....Haft besök av Tv4

Det var jätte trevligt och spännande och ja, nästa gång vi ses blir på förlossningen Och på tal om förlossningen så fick jag idag min tid bekräftad, den 26/1 klockan 10:30 ska vi träffa läkare för igångsättningenbedömning och då blir vi förhoppningsvis nerskickade till förlossningen och igångsatta

Tjoohooo!

• Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-20 16:41:50 följande:
    Hemma från besöket på spec mvc... Jag fick självklart en tant som jag inte gillar för 5öre. "min" tant" fick jag inte, de va synd =(

Är i V 38+2 idag. Det stod 2 vikter o ja missa o se vilken som de ska va, men dem va rätt lika. beräknad stod de på 1. vikt 3252 2. vikt 3185g
    Så de verkar vara en normalstor bebis.

Besviken av spec mvc besöket. Den sk hinnsvepning hon utförde va knappt att kalla det. gick mycket fortare än det hos min egna bm. samt hon sa att de låg långt bak men hon nådde o göra det. Medans min bm sa att de låg centrerat.. men NÄÄ inte enligt henne bla bla bla.................

O hon sa typ nej till igångsättning när jag frågade........, så nu får ja vackert vänta. Suck...........
    Men vad trisst *kram*

men en halvan hinnsvepning kanske är allt som behövdes nu efter att du fått 2 ordentliga....jag håller i alla fall tummarna vännen!

*kramisar*
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-12-20 16:58:52 följande:
    Coolt! Ska du vara med i nån dokumentär eller nåt? Ska de filma på förlossningen? Jösses, vad modig du är i såna fall. Jag har till och med totalförbjudit min man att ha med kamera, haha.
    Japp, vi ska vara med på en dokumentär som kommer att visas i Tv4 I samma stil som det brittiska "one born every minute"

Så idag var de hemma hos oss i 4 timmar (skulle ta 2-3) och interviewade och filmade och allt. Det var jätte kul! Och vad mycket grejjer det ligger bakom när det filmas! Stora lampor och strålkastare och så fick mannen och jag ha varsin sådan där liten dosa med mick  Och ja, som sagt, nästa gång vi ses blir på förlossningen...hihihi!
  • Odetta

Och föresten en annan sak jag gjorde igår....haha...jag köpte 2 barnvagnar

Jag köpte de från samma ställe som jag beställde mjukliften (från tyskland med andra ord) och fick 2 sprillans nya vagnar inklusive frakten för 4300 kr! Så när de kommer ska vi se vilken vi gillar bäst (den ena är en enkelvagn och den andra en syskon) och den vi inte gillar säljer vi då plus att om syskonvagnen vi beställde är bättre än Phil & Ted vagnen vi redan har så säljer vi Phil & Ted vagnen också. Haha...det ni!

Jag ääälskar vagnar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma