• Odetta

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-12-16 13:21:41 följande:
    Ni som gjort snitt innan BF vet inte vem men om någon kan hjälpa mig ?
    Var nyss på toan har idag haft väääärsta värken mensvärken kommer o går ja jag har honom liggandes i sängen och ej gravid och när jag nyss var på toan kom massa brunt jag torkade vidare då det aldrig tog slut och sen kom trådiga flytningar så där egggiga slemmiga typ och sen torkade jag vidare och värsta geggan kom ut slemproppen jag bara vaaaa vad fan nu då  ja hur kan detta vara möjligt ??????
    Jag har aldrig blivit snittad, men som jag har förstått det så har man ju avslaget och allt det där ändå. Moderkakan lämnar ju ett stort sår efter sig som måste läka, och då spelar det ingen roll om man fött vaginalt eller med snitt.

Så jag tror att det är helt lugnt bara det inte börjar att lukta illa, då ska du nog ringa läkaren. Men så länge det inte luktar "sjukt" så är det nog bara din livmoder som läker.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-16 09:50:12 följande:
    Usch..vilken natt!!!! Massviss av sammandragningar och mensvärk som varit starkare  i samband med sammandragningarna! Bebis ska ju inte komma än på 3 veckor!!!!! Och den får bara inte komma förrens innan nyårsafton! Ines hör på vad mamma säger!!!

Kan det bero på att jag var lite överaktiv igår? Jag har haft liknande sen en vecka tillbaka men i natt var det mycket värre.
    att vara överaktiv kan lätt göra att magen tränar lite extra, eller snarare att kroppen blir lite tröttare och känner av träningen på ett annat sätt. Prova att ta ett bad eller en varm dusch och en alvedon...försvinner sammandragningarna och det onda så är det lugnt, då är hon inte på väg ut ännu.

*bamsekram*
  • Odetta

I morgon ska jag till frisören hihi vad spännande! Får se vad jag vågar göra...har ju så långt hår och klippa allt för mycket på längden vill jag nog inte...men kanske någon lugg? Haha, iiiingen aning! Ska se vad frisören säger

Och igår förresten, då kom våran mjuklift jag köpte. Tjohoo! Den är sååååå fin! Men...haha...liiiite lite stor för våran Phil & Ted vagn! Men jag har tagit ut sidostyckerna som gör sidorna hårda (den kan ju omvandlas till åkpåse) och då passade den mycket bättre  

*kram*

• Odetta

Havsklippan:

Hej gumman....jag tänker så mycket på dig ska du veta! Ska hålla mina tummar för er i morgon och det ska banne mig vara ett bra resultat då!

*massor med massor med kramar*

• Odetta
    mallanis skrev 2010-12-16 15:27:22 följande:
    Havsklippan- Hoppas hoppas ni får bra svar i morgon! *kramar*

Odd- tror mitt inlägg om dig tidigare försvann ;) Kul att se dig och din goa familj på bild! Du har så snälla ögon, ögonen är ju själens spegel  ;) och kul att se att du ser lika snäll och go ut som dina inlägg i tråden =)

2-barnsmamma och Muffe- Sorry girls HAR ingen aning om någon av era frågor  *asg*

Mabaja- Men så jobbigt med maken, men oroa dig inte för ekonomin det löser sig säkert!

Huru ni ni tråden.... Jag är ju i v 16 (15+? ) i måndags och tisdags så flög jag och försökte känna om det var bebis som röde sig...men njaaa kände nog inget Men igår.... så tror jag faktiskt att jag kände den där bubblande känslan.... vet att ni har skrivit det tidigare... men när kände ni första bebisbubblet?
    Gulle dig, ja det missade jag nog. Tack för komlimangen *kram*

Och du, bebisbubbel i v16 är inte alls omöjligt! Första kände jag i v17, andra i v15, tredje i v14, fjärde i v14 och denna filur i v18 tror jag eller nått (moderkakan i framväggen). Vad mysigt att bubblet har kommit nu, nu blir det bara mer och mer och innan du vet av det sitter du där och blir boxad på blåsan samtidigt som en vass liten fot trycker dig mot revbenen

*kramisar*
  • Odetta
    maria204 skrev 2010-12-16 18:22:39 följande:
    Hej på er!

Idag är en bra dag! Jag och mannen var på VUL. Jag trodde att jag skulle gå under av nervositet innan och försökte förbereda mig på det värsta. Det är ju liksom det man har blivit van vid. Tyvärr... MEN!!! Där låg ett litet pyre och sprattlade. Ett stort tydligt hjärta hade h*n också. Jag har blivit tillbaka flyttad ett par dagar, så idag är jag i v.10+3, men vad gör väl det? Allt såg perfekt ut och jag har gått och svävat på små rosa moln hela dagen. Jag vågade t.om berätta för min närmsta kollega, som vet vad vi har gått igenom, och hon blev så glad så tårarna började rinna.  Jippie!
    Wooohooooooo gumman!!!! YES säger jag bara!

*kramkramkram*
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-12-16 21:48:30 följande:
    Egouppdatering; jobbar sista dagen imorgon och sen julfest med jobbet. Två veckor kvar lite drygt till bf. Sååå overkligt. Förra året så här dags var jag också gravid, än så länge lyckligt ovetande om att plutten därinne inte längre levde. OM vår bebis föds 4e januari, vilket inte är helt osannolikt, så skulle det vara på dagen ett år efter vi fick reda på ma:t. Snacka om jätteplåster på såret...
    Visst känns det som en bra revansh? Får vi våran bebis den 26/1 så blir det exakt 1 år efter skrapningen...

skönt med bara 2 veckor kvar...tiden kommer flyga även om det inte kommer kännas som det

*kram*
  • Odetta

Hihi...hemma igen efter frisören

Jag fick en hel timme med frisören och en massa bra tips hur jag kan göra med mitt hår, jätte bra! sedan klippte hon topparna och klippte upp det lite samt fixade en mjuk lång snedlugg och så satte hon upp det på ett snyggt sätt och visade noga hur jag ska göra för att få det eller det resultatet. Jag är jätte nöjd! Men haha...liiiite ångest har jag för jag räknade med att det skulle kosta 360kr (klippningen) men sedan köpte jag ju både en balsam och en spray så det blev dubbelt så mycket!!! Jaja...jag går till frisören kanske en gång om året, får se detta som en julklapp till mig själv (ska bara få mannen min att se det så också..han lär tuppa av)

Men i alla fall....såhär blev resultatet:

kramkram, nu ska jag läsa ikapp
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-17 10:00:54 följande:
    Det är ju väldigt olika beroende på moderkakans placering. Kanske har dudin i framvägg? Som isf gör att det blir som en stötdäpare fram till och man känner i regel inte fosterrörelser lika tidigt. Men snart så känner du det med :)
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-17 09:50:06 följande:
    Känner igen mig jag fick MA 15 dec och shit mitt hjärta gick i 1000 bitar och smärtan var hårt !!
    Men man van igen och fick den bebisen man längtade efter JO elias HjärtaHjärtahan var meningen för oss !!
    Det är svårt att se nån "mening" med dessa mf/ma, men nu  i ditt fall när du har Elias hos dig, så hade det ju aldrig blivit "han" om du fått den andra bebisen. Du hade gått misste om Elias, hans utseende och egenskaper. Din egen perfekta bebis. Jag vet att det kanske låter flummigt, men så försöker jag tänka, att se meningen i allt. För att att man ska kunna gå vidare och blicka frammåt och se att allt dåligt som händer ändå för nåt positivt med sig.
    Precis så ser vi på saken...att hade vi inte fått MA och alla mf nu så hade ju inte denna bebis kunnat flytta in och växa sig stor. Samma med lilleman...fick ju 2 mf innan honom och hade det inte blivit dessa mf så hade vi inte fått vår lilleman...och honom vill vi ju verkligen inte vara utan!

*kram*
  • Odetta
    airamanna skrev 2010-12-17 12:08:28 följande:
    så himla fint det blev!!!! Skrattande tycker det låter som en ypperligt bra julklapp till dig själv!
    Tack!

Ja, jag är nöjd...framför allt med alla tips jag fick, det behövde jag

*kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma