• Odetta

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-12-14 21:18:19 följande:
    Det där är så svårt. Handlar det om att du inte gillar att han dricker eller handlar det om att du inte riktigt känner att du litar på honom när han är berusad? Ring om du tror att det får dig att må bättre...
    Jag litar faktiskt på honom, det är verkligen inte det. Jag tycker bara det är obehagligt med drickandet...åh, svårt att förklara. Jag litar inte på spriten? Nä...det blir inte rätt det heller. Att höra honom berusad satte bara fart på mina spöken och allt gammalt jag bär med mig...minnen. Jag tycker inte om mina minnen alkohol och berusade människor väcker till liv. Typ. Svammligt...jag vet

Fan...jag ringde just och han svarar inte. Han hade jättesvårt att höra mig när han ringde så vi pratade ju bara jätte kort. Han hör nog inte mobilen nu...jag skulle inte ha ringt för sånnt här gör min ångest bara värre
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-12-14 21:36:43 följande:
    Odd; om han känner till ditt förflutna så tycker han förhoppningsvis att det är förståeligt att du mår dåligt när han dricker. Ingen lätt situation vännen. Följ ditt hjärta och prata, prata, prata. (fast inte när han är onykter förstås...)
    Tack för dina taknar *kram*

Ja, han vet om min bakgrund och han bryr sig om mig och går ju redan så gott som aldrig ut just pga det. Men jag blir så trött på mig själv när det blir såhär för jag vill inte att han ska behöva betala för något någon annan har orsakat...vill inte att mitt bagage ska påverka honom liksom. Men det gör ju det och återigen finner jag mig själv med känslan att ha sabbat hans kväll (helt mina ord...han skulle aldrig tycka det). Jag vill så gärna kunna ge honom en kväll ute UTAN att jag blir såhär knäpp....men det har jag hittils inte lyckats så bra med. Har ju redan ringt 3 ggr (utan att få svar) och skickat 2 mess så han kommer ju fatta hur jag mår....vilket jag INTE velat att han skulle behöva tänka på

nä, nu ska jag gå lägga mig. Orkar inte med mig själv längre för jag sitter bara är och grinar och har ångest...ingen ide att sitta uppe då.

*kram på dig*
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-14 22:03:11 följande:
    Jo just det Odd: förstår precis hur du känner gällande drickandet. Jag blir illa till mods när maken är ute och så märker man att det kanske blev en öl mer än det skulle när man hörs. Samtidigt som det är ju kul att han är ute och har det trevligt så vill man inte vara surfittan till fru som "förstör". Men jag tror att han förstår om han vet om ditt bagage.

precis så är det...*kram*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-12-14 22:14:22 följande:
    ODD. Har du Lergigane hemma? Eller Tavegyl?  De är ju inte så starka. De hjälper mot din oro. Hoppas du får sova. Kram
    Jag tror att jag har lergigan hemma...men vet inte hur dem funkar med Trombylen? Vet inte heller på rak arm vart jag har dem...vad är Tavegyl? Känner igen namnet...

blir inte man trött av Postafen också? Kan ta en sådan så är jag inte allt för däckad i morgon...

*kram vännen*
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-14 22:17:07 följande:
    Happi: JÄTTEFINT kort!! Och roligt!

Odd: Massa kramar till dig. Jag känner så igen mig. Hade kunnat vara jag som gjort exakt samma sak och min man verkar tänka precis som din så det är ju ingen fara men man vill ju kunna hejda sig ibland. Det kommer bli fint detta ska du se. Försök sova gott!
    Tack för dina värmande ord...inte för att jag blir glad att höra att någon annan funkar som mig, men det känns skönt att man inte är ensam att vara såhär.

*kramkramkram*
  • Odetta

Happiness:

Jätte fint julkort vännen! Tänkte bara om du inte själv tänkt på det så på bilden du la ut nu visas hela ert efternamn.

*bamsekram*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-12-14 22:25:00 följande:
    Ja men det låter ju jätte bra ODD. perfekt att du har Postafen kvar. Absolut kommer oron ge med sig lite av postafenet men att du inte blir heldäckad. Vem vet du kanske måste ha lite krafter under natten också. Vad bra vännen!!!!!! Du fixar detta nu....ta en postafen och lägg dig i sängen...försök sova det är det bästa botemedlet. Så vips har du din man snart hos dig igen.  *KRAMAR*
    Yes Ma´m

*Bamsekram till världens bästa Happiness*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-14 22:31:32 följande:
    Happiness: TACK!!!! Och massor av kramar till dig, Sofia och hela din familj! Vilket fantastiskt julkort du skapat! Jättefint!  

Bjornis: Ja det var lite kylslaget! och ögonen var som sandpapper på slutet men med lite vila så var det bra igen!

Odd: Jag tycker också att det är jobbigt med alkoholintag! Själv har jag ju aldrig druckit men det har varit många duster mellan mig och min man. Jag har väldigt negativa erfarenheter och de kommer upp emellanåt! Men vill du prata så finns jag här, på mobilen och i Västerås för en fika! Flört 
    Tack bästaste Mabaja! Då ser jag fram emot en fika med dig och underbara Wilda! Kolla upp tisdagen vet ja...runt 11-12 tiden förslagsvis?

Nu går jag och lägger mig...känns lite bättre nu också. TACK alla underbara för ert stöd, ni är bara bäst!

*kramkramkram*
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-12-15 08:56:18 följande:
    Godmorgon på er fina tjejer!

Miraclee, hur mår du idag? Lät inget kul det där?

Happiness, vad duktig och pysslig du är! Superfina kort. Men vilka är barnen? Har inte hängt med nu... Inte har du väl tre barn sen tidigare?

Odd, hur gick det igår? Hoppas det känns bättre idag. Känner igen mig med hur jag var med mitt ex som hade dåligt spritsinne. Men känner inte alls så med min nuvarande. Jag har väldigt hög tolerans vad han gör och skulle han bli för full är det hans problem och det lägger jag mig inte i. Om han inte skulle vara dum mot mig förstås men det är han aldrig. Blir bara kramig. Jag får samma tolerans från honom och han har tagit hand om mig om jag råkat dricka för mycket och mått dåligt. Men visst kommer man kanske känna annorlunda sen när man är höggravid. Det är inte lätt att inte ta med sig sina gamla erfarenheter in i förhållandet och då blir det ju svårt att lita på nån. Var likadan i början men det gick över med åren. Det är ju inte hans fel liksom att någon betett sig som en idiot i mitt förflutna. Jag hoppas att ni kan ha ett bra samtal om det idag och förstår varandra och att han förstår hur du känner dig. Kram på dig!
    Hej vännen! Tack för dina tankar också! Ja...jag håller fullständigt med om att det ju inte är älskade mannens fel att mitt ex var en sådan jubelidiot...och jag jobbar stenhårt på att inte låta mitt bagage påverka allt för mycket. Men ja, ibland så funkar det bara inte.

Han kom hem rätt tidigt inatt, innan midnatt och var jätte kramig. Vi pratade lite redan då och han bedyrade att jag kan lita på honom. Jag sa att jag gör ju det, litar på honom...jag har bara svårt att lita på alkoholen. Allt elände som har hänt i mitt liv har haft en koppling till alkoholen så då är det som om min hjärna går i någon slags panic-mode och då blir jag sådan här. Han lyssnade och kramades och sa att jag är den bästa så han skulle aldrig göra något dumt, det kunde jag lita på....tror inte att han riktigt hängde med att det ju inte var det som var problemet....fast det var ju såklart skönt att höra ändå. Sedan somnade han.

Nu idag har vi också pratat lite för jag är en sådan som grubblar och så får jag en massa frågor och så. Så vi pratade mer idag. Jag frågade honom om han tycker att jag förstör när jag blir såhär, men det tyckte han inte...så nu känns det mycket bättre. Känner mig lite bakis bara efter gårdagens ångest.

Han är bara bäst min älskade man...jag måste verkligen lära mig att släppa mitt förflutna och slappna av lite.
    Det känns skönt att höra att du känner igen dig och att det har blivit bättre för dig med åren. Jag vill också dit!

*stora stora kramar*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-12-15 09:04:25 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp i v 20 ungefär?

Jag har gått upp 3 kg och väger nu 56, aldrig hänt så det känns koooonstigt.... är nog lite nojjig....

Jag kommer inte ihåg hur mycket jag hade gått upp i v20, men mer än 3 kilo var det i alla fall Vägde mig hos BM i måndags och nu väger jag 92 kilo....dvs +14 kilo sedan jag plussade (går in i v33 idag)

Fast min startvikt låg lite högre denna gången än vad den gjort tidigare graviditeter, jag hann aldrig gå ner det jag hade gått upp med MA:et.

Men du, jag tycker att 3 kilo låter helt normalt och absolut inget att oroa sig över. Och framför allt inte om du bara väger 56 kilo nu..det är ju nästan ingenting! Och hur kroppen kommer att se ut efteråt kan du inte påverka så jätte mycket ändå, hur den återställer sig har mycket med dina anlag att göra och inte så mycket med huruvida du går upp några extra kilon eller inte.

*kram*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma