Pancakes skrev 2010-12-17 12:48:05 följande:
Jag har också funderat över det där med var man ska ha skötbordet. Tack för alla tips. Verkar som det funkar att ha det i barnrummet ändå. Vi kommer att ha flyttat när bebisen kommer och vill inte "förstöra" mitt spabadrum med ett skötbord. Vill bara ha myspys därinne. Men men, man får kanske prioritera om lite sen. Tvättstugan då? Ingen som har den som skötrum?
Bor i lägenhet så av naturliga skäl så tror jag inte grannarna upskattat det i tvättstugan...hahahahaa....
ODD: så fin du blev! Jättesnygg ny frisyr.
EGO: Är så vannsinnigt arg på mitt ex. Han undrade om jag skulle med honom idag på en del ärenden och julklappshandling och så skulle han då skjutsa mig till barnmorskan och därifrån. Det började med att jag fick ringa och väcka honom en halvtimme innan han skulle vara här!!! Sen var det ju bråttom värre till bm. Sen efter det fick vi åka hem till hans päron och fixa papper som han hade glömt där och sen ner till arbetsförmedlingen med dem. Sen vidare till köpcentra för lunch och sånt. Han skulle stressa in och ur affärerna, tyckte det var jobbigt att jag var hungrig typ vid 14.00 tiden och ville äta. Han ville bara gå i sina affärer och sen hade han mage att tycka att han hjälper mig med mycket!! Jag nästan gapade och frågade exakt vad är det han hjälper mig med?!!! Jo hämtar och lämnar dig hos bm, åker och handlar mat med dig och jag har sagt att du kan bo här ute om du vill ha extra hjälp. Ursäkta , MEN skulle jag bo ute hos hans föräldrar??? Skulle inte tro det och att han har skjutsas mig till barnmorskan en dag! Och handlat mat med mig en dag! Jag kan ju för faaan inte bära hem matkassar själv! Och har ingen bra mataffär i närheten. Sen skulle han ta katten med sig, det slutade med att katten är kvar här hos mig och antagligen åker med till Jönköping i morgon. Han var hårdhänt mot honom när han försökte rymma ur buren. Skulle inte ha vårat kvalitetsfoder med sig, och jag försökte förklara att det här är det bästa fodret för honom och denna rasen. Han ska inte äta billighetsfoder från vanlig affär även om det innebär att han äter ev mer mat. Sen skulle han inte ha med sig katten toa, för han har en liten låda där hemma vilket jag tycker är dumt om han ska ha honom en längre tid nu att han ska tvingas gå på en liten låda utan lock istället för att ta med sig den härifrån.
Jag blir såååå irreterad.
Och barnmorske besök gick väl sådär kan man säga. Jag har nu gått upp +17,6 kg. Mitt SF-mått har minskat med 0,5 cm sen sist och är nu 32 cm. Vilket innebär att om jag nästa gång kommer dit och det ligger lågt så blir det ett nytt TUL för mig. Bebisens hjärtljud var bra. Och när hon skulle känna hur hon låg, så blev hon lite frågande och sa -hur ligger hon nu? Jodå huvudet är fortfarande fixerat men rumpan ligger på vänster sida och hon spjärnar emot med knäna på andra hållet. Men hon skulle ändå konsultera en barnmorska till och hon sa samma sak och att bebis låg väldigt långt ner i bäckenet och var fixerat. De undrade dessutom om min slempropp gått ännu, när de fick höra om alla mina sd och mensvärk. De sa då att det kan hålla i sig i en vecka eller två. Men BF är ju om 3 veckor!!! Så de trpr alltså att min lilla Ines kommer att komma till mig innan det är dags. Och det är så jag känner just nu med. Hoppas verkligen på att skiljsmässan iaf är igenom innan dess! Och min knuta i bröstet är fortfarande kvar och jag fick tid hos läkare för att kolla upp den i början av januari.
Usch helvetes dag!!!!!