Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

miraclee skrev 2010-12-14 21:33:43 följande:
    Jag ska absolut säga till om det! Jag TROR den görs uppe på Capio vårdcentral i centrum, så ska va noga me o påtala de iallafall.. =/ Känns inge vidare me röntgen i de området, men om de måste göras så..

Joo de gjorde jag, exakt en månad sen idag jag va inne för de, 14 nov.. men då va både CRP o temp lägre än denna gång..
    Hur diagnostiserade dem den förra gången då? Kan det vara den som inte läkt ut utan kommit tillbaka igen?
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-14 21:39:45 följande:
    Utan röntgen, bara lyssna på lungorna, kolla CRP o symptom.. även AT.. men CRP då va hmm.. minns fan inte.. har för mig den va lägre iallafall.. som sagt snurrig i skallen.. febern va iallafall inte lika hög! De vet jag.. kan säkerligen va den som kommit tillbaka igen, ELLER svår influensa sa han.. då har man ju höga CRP värden, 50-100.. eftersom lungorna lät OK idag! Kanske ÖLI.. hoppas på konkret svar imorn och att inte sänkan stiger mer!
    Då verkade de nöjt sig med det förra gången. Undrar varför han vill ha röntgen denna gången då det verkar vara samma symtom förrutom CRP som är högre. Ibland blir man inte kloka på dem hur dem tänker. Du får skriva här sen hur det har gått och vad du fick för diagnos.
  • rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-12-15 09:04:25 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp i v 20 ungefär?

Jag har gått upp 3 kg och väger nu 56, aldrig hänt så det känns koooonstigt.... är nog lite nojjig....
    Tror 5 kg. Gick upp mina 5 kilo snabbt. Sen planade vikten ut till 9,5 sen sa det pang och förra veckan var jag uppe i +15 kg., då med en månad kvar. Tror kroppen går upp det som den behöver. Visst kan man styra lite med kost och träning, men tror fortfarande till stor del att bebis tar det som den behöver och att det är ärftligt.
  • rontgensyrran

Usch..vilken natt!!!! Massviss av sammandragningar och mensvärk som varit starkare  i samband med sammandragningarna! Bebis ska ju inte komma än på 3 veckor!!!!! Och den får bara inte komma förrens innan nyårsafton! Ines hör på vad mamma säger!!!

Kan det bero på att jag var lite överaktiv igår? Jag har haft liknande sen en vecka tillbaka men i natt var det mycket värre.

• rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-12-16 11:53:52 följande:
    Oj oj, ska du kanske ringa in och kolla med BM eller läkare?
    Min barnmorska vet redan om att jag har mycket sammandragningar. Men risken är ju enbart att jag föder snart, vilket de inte hindrar ändå. Men ska till barnmorskan i morgon och funderar på att låta henne kolla om jag har börjat öppna mig. Jag får se vad hon säger imorgon. Ska vila mig nu i kväll och har tagit två panodil så får vi se om det lugnar sig till kvällen.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-16 13:29:14 följande:
    att vara överaktiv kan lätt göra att magen tränar lite extra, eller snarare att kroppen blir lite tröttare och känner av träningen på ett annat sätt. Prova att ta ett bad eller en varm dusch och en alvedon...försvinner sammandragningarna och det onda så är det lugnt, då är hon inte på väg ut ännu.

*bamsekram*
    Har vart iväg nu med, men har tagit två panodil och tänkte inta soffan nu hela kvällen och ta en varm dusch sen. Sammandragningarna kommer och går hela tiden, men tycker att de är värst vid vila. Borde inte slemproppen gå först innan förlossningen drar igång??? Hoppas på det, så det inte är dags ännu.
  • rontgensyrran
    Havsklippan: Skönt att höra från dig. Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut för eran del imorgon. Vad bra med försäkringskassan, jag hade förresten inga problem med dem heller utan det tog tid innan de handledde mina ärenden men sen efter jag fått en utbetalning så har det flytit på. Hoppas det är positiva nyheter imorgon. Kram

På väg mot syskon har väl inte vart här inne idag??? Undrar om det betyder att hon ligger på förlossningen nu kanske?
  • rontgensyrran
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-16 16:23:23 följande:
    Svarar lite kort, eftersom jag spytt igår, och tagit igen mig idag lite. Sambon hjälper me barnen så de känns super. Gjorde hinnsvepningen i tisdags, de hände ingenting, och idag va ja hos bm för en till hinnsvepning och hon sa att ja kan inte vara bättre än såhär "därnere" för att de ska gå.(öppen ca 3-4cm) och tappen hade påverkats å minskats, så de känns bra på de viset.. nu får man se de händer nått..
    Bm fick tydligen me sig slemmis sa hon efter hon utfört svepningen.
    När ja kom hem o gick på toa så såg ja mer av den troliga slemmisen, som en tjock klump-flytning, inge blod.. Kan de betyda nånting tror ni?

annars har mina slemmisar gått på förlossningen.
    Åhh vad spännande. Då måste det ju hända nåt nu snart! Typiskt att ni i familjen ska bli sjuka nu inför förlossning och allt. Hoppas ni snabbt är på banan igen och mår bättre och att bebis är på g :D
  • rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-12-16 18:22:39 följande:
    Hej på er!

Idag är en bra dag! Jag och mannen var på VUL. Jag trodde att jag skulle gå under av nervositet innan och försökte förbereda mig på det värsta. Det är ju liksom det man har blivit van vid. Tyvärr... MEN!!! Där låg ett litet pyre och sprattlade. Ett stort tydligt hjärta hade h*n också. Jag har blivit tillbaka flyttad ett par dagar, så idag är jag i v.10+3, men vad gör väl det? Allt såg perfekt ut och jag har gått och svävat på små rosa moln hela dagen. Jag vågade t.om berätta för min närmsta kollega, som vet vad vi har gått igenom, och hon blev så glad så tårarna började rinna.  Jippie!
    Stort Grattis! Den bästa av alla julklappr. Nu är det din tur denna gången. Kram
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-12-16 21:48:30 följande:
    Egouppdatering; jobbar sista dagen imorgon och sen julfest med jobbet. Två veckor kvar lite drygt till bf. Sååå overkligt. Förra året så här dags var jag också gravid, än så länge lyckligt ovetande om att plutten därinne inte längre levde. OM vår bebis föds 4e januari, vilket inte är helt osannolikt, så skulle det vara på dagen ett år efter vi fick reda på ma:t. Snacka om jätteplåster på såret...
    Likadant är det för mig. Fick ju MA konstaterat på julafton. Satt just då inne på KK-akut och kände hur hoppet försvann i väntrummet när jag bara blödde mer och mer och mer. Sen ta sig till julfest efter det...det var minsann inte lätt! Usch det är verkligen inga roliga minnen. Men nu i år ska vi ska bättre minnen eller hur tjejer?!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma