Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-12-14 11:11:55 följande:
    jo men var in igår och då fick jag ingen magmapp att kolla på! :) Men nu, och OJ vilka fantastiska bilder!
    Nähäää...vad skumt! För du var redan tillagd. Tack :D Man känner sig riktigt fin nu, var längesen man fick så många fina komplimanger. Kommer att gå runt här idag med ett smile på läpparna :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-12-14 11:14:42 följande:
    jag är stolt som en tupp över henne och hennes utveckling! :)

Kan tillägga att CHANGE har 30% rabatt nu i december... Jag köpte en där i stl 80G innan Wilda kom, stoppade in en hand och knöt den... Den funkade även bra när mjölken runnit till.. Nu har jag dock fått gå ner runt om så nu har jag 75H...
    Åhhh herregud tjejer. De som har mycket får ännu mer!!! Jag har fortfarande 80 b. Mins tuttar har inte växt nåt alls, bara blivit bredare runt bröstkorgen. Jag vill också ha BOOOBS!!!! Inte alls avis ;P
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-14 12:19:55 följande:

Oj vad ni skrivit på 1,5 timma. Pratade lite i telefon med min mor och sen däckade jag i soffan tills det ringde på och en karl som skulle köpa vårt xbox vi haft till salu. Helt yrvaken känner jag mig fortf. Men nu har vi fått in lite extra pengar och är av med lite extra grejer så det är ju skönt.
    Nu ska jag hålla mig vaken också. Haha.

Rontgen: Vilken söt lekfilt. Avancerad också måste jag säga. Jag har köpt lite röd velour och vadd och pinglor, tänkte sy nån slags skallra. Köptes innan jag gick hem på ledighet för alla sa "du kommer ju dö av tristess". Jo hejsan. Inte ens packat upp den där påsen men så hittar jag på annat att göra istället. Hehe. Som att baka å så. Mmm.. Det är godare. Och kommer ju också bebben till "nytta". Eh.

Mabaja: Å glömde ju kommentera bilden. Gud så söt hon är och det där håret!! Helt crazy. Är det efter dig eller pappan? Vår bebis kommer va skallig. Typ hela livet om det är en kille och lite flygigt hår om det är en tjej. Haha.

Ang amnings-BH
    Jag köpte min amnings-BH på LaRedoute. Jag är inte nåt fan av att ha BH i vanliga fall. Brukar köra med en mjuk topp till makens förtert, som han tjatar! Haha. Jag har alltså eg noll på koll på BH-strl men gissar på 85B men till detta köpet fick jag mäta om då ju Laredoute har franska konstiga strl men oj va skön den är. Ska beställa mig minst en till. Fick tipset från MVC att va utan bygel iaf i början. Woho. Ska öva mig på att ha BH nu. Denna är iaf mjuk.
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...=

Även jag har fått det tipset av min barnmorska att vara utan bygel. Även nu under graviditeten, då jag fått en liten knuta i börsten vid bygelkanten i storlek av en ärta. Jag är inte orolig och inte heller min barnmorska, troligvis en mjölkgång som det blivit nåt kludd med av trycket från bygeln.

Det var inte lätt att hitta bygellösa bh:ar med vaddning i. Jagade runt i alla affärer. Jag använder ju normalt sätt alltid push med vaddning. Har man inte mycket så får man ju ge en illusion av att man har aningens mer iaf ;P Tillslut fick jag nöja mig med en bh från lindex med minimalt med vaddering. Däremot hittade jag amningsbh med vaddering, men tyckte det inte var lönt att köpa i min storlek nu, då jag troligvis inte kommer att kunna ha den sen.

Tänk så olika vi är. Jag hade aldrig gått utanför dörren i en mjuk topp isf till träning med tjcoktröja utanpå. Hade kännt mig vrålplatt!
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-12-14 12:26:50 följande:
    Vilken action det är i tråden :)

Mabaja: Vilket fint kort på din prinsessa, så stadig nu och är verkligen en liten tjej!
    Rontgensyrran: Är med nyfiken på de fina bilderna? Har också tagit många bra men kan inte lägga upp dem på famliljeliv? Konstigt format? Oteknisk som man är. Var också på sista föräldrargruppen idag och nu är det snart på riktigt att man själv är mitt uppe i att med förlossning, bebis, amning.....
    Kajsalisa: Sista veckan nu då?
    Smålands jänta: Skönt att du tittar in då och då men tycker synd om dig ang sängläget men vad gör man inte för bebis.
    Bjornis: Som sagt inte länge tills din tur.... inga känningar ännu?

Angående amningsbehå så köpte jag två stycken i Ullared och får se hur dem är annars får jag titta efter annat, så svårt att veta hur stora tuttar men få.

Hoppas alla får en härlig tisdag. KRAM
    Då är du med tillagd :) Jag fick ändra om storleken på dem för att de tog för mycket plats. En bild får ju inte vara större än 2 mbit??? Usch jag är så dålig på data termer, men jag vet att de inte fick vara större än 2 nåt iaf...hahahaha..de flesta av mina bilder jag tog var ju på 4 så då kopierade jag samt beskar bilderna och sparade om dem i en annan mapp. Så funkade det :) Är nyfiken på att se dina bilder. Hoppas du lyckas få in dem!
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-14 18:05:34 följande:
    Nej de är nog de enda jag kan lessna ordentligt på. Är fasen sjuk heeela tiden! Blir frisk och är i ngn vecka, sen sjuk igen. Yiho! Jag som har sämst immunförsvar innan också. Yes, 19.30 har jag läkartid, men funderar på om de ens är värt o gå till dom, ringde upp Huddinge närakut (ligger i centrum, är inte knutet till Huddinge sjkh) o bad om en tid, hon frågade va de gällde o jag berättade, då frågar hon "Vad ska vi göra då?" EH? "Ja, ni kan väl lyssna på lungorna, kolla halsen, ta snabbsänka..?" - "Jaa, de kan vi ju iofs göra.. 19.30 då" SKA JAG BERÄTTA VAD DOM SKA GÖRA? Herreminjävlagud va less jag blir. De va ju på samma ställe där idioten skrev ut fel medicin sist också, suck. Får se om de ger ngt, annars söker jag upp ngn annan imorn.

Ja, tempen låg på 39,9 efter alvedon.. jag får alltid hög feber när jag är sjuk :( Så min kropp är helt paj. Jag har astma/kronisk bronkit sen innan så hostar gör jag ju mer eller mindre alltid, men nu äre värre.. Blä!! Vill ju jobba!!
    Usch hoppas du snart är på bättringsvägen. Kom ihåg när jag flyttade till Malmö för ca 8 år sedan, jag var sjuk heeela tiden. Var en himla massa skit hela tiden. Jag kan tillägga att jag rökte på den tiden och sen var det ju blåsigt här på ett rått sätt som jag inte alls var van vid. Har hört det från flera andra också som flyttat till Malmö. Blåshåla! Men sen efter jag slutade och vänjde mig vid klimatet, så har mitt immunförsvar blivit bättre. Även sen jag började jobba på sjukhus, där stöter man ju på en massa bakterier och virus hela tiden, så jag tror det har gjort mig mer tolerant.

I ditt fall är det nog bristen på näring och graviditeten som gör att ditt immunförsvar är nedsatt.

Usch jag bävar redan för dagis tiden, där snackar vi mean-killer bakterier!!! Då lär man mnog vara sjuk för jämnan.
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-12-14 18:09:21 följande:
    Jag var väldigt nöjd över mina 75DD, men nu bävar jag efter resultatet när jag slutat amma! :) Men samtidigt så tänker jag att det går ju faktiskt att ta till kniven! Men det får ju visa sig när barnaåren är avklarade! Nu har jag ju utrymme för MASSOR av mjölk! :)
    Usch på tal om att ta till kniven så känns det otroligt läskigt efter den där incindenten i Polen. En svensk kvinna som fick det i morgongåva från sin man till bröllopet och det uppstod problem efter narkosen. *ryser* när jag tänker på det. Man vet ju att det är en risk med alla operationer, men ändå så är det inget som drabbar mig tänker man. Och att då operera sig för skönhet och ta risken är något som jag tänker minst en gång extra över just nu. Innan dess tänkte jag inte så mycket på det och skulle inte haft nåt problem med att korrigera lite här och där.
  • rontgensyrran
    Bjornis: Var inne i ditt galleri nu. Fin tröja du hade på magbilden den i v 33 tror jag det var, med fluffärmarna. Barnrummet såg så mysigt ut. Det är underbart att boa in där den lilla ska vara.

Mabaja: Förstår att det måste vara frustrerande att se så dåligt. Det är ju mer ett handikapp än en skönhetsoperation.
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-14 21:12:36 följande:
    Jahapp, hemma från läkaren då :( CRP låg på 72.. inge vidare! Ska på lungröntgen imorn samt nytt CRP för o se hur vi går vidare, om de är lunginflammation eller om de är ngt annat.. blä!

Jag får absolut inte jobba nu heller, jävla skit rent ut sagt!!

Och imorn ska ja in till gyn för o kolla upp hur grabben därinne mår, tydligen. Dom vill se så han inte är påverkad av mitt höga CRP samt min tokhöga feber? (Brukar ha 40 och uppåt.. så även idag!) äter alvedon för o trycka ner den. Vadå, hur kan han påverkas av min feber o infektionsvärde nu? :/
    Glöm inte att säga ifrån att du är gravid!!! Och säg att du vill ha ett blyförkläde över magen...fast man sätter det på ryggsidan till ;P Så att personalen där är nogranna med att blända in så du får så lite styrålning på dig som möjligt. Om du har tur räcker det ev med en bild. Förhoppningsvis kan läkarna titta på den på direkten och bedömma om det behövs en sidobild också.
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-14 21:22:58 följande:
    Hahahaha tack för att du finns!! Jag är så off i skallen nu så jag inte ens hade tänkt på de.. suck! TACK!! ;)

Men han verkade lite förvirrad den där läkaren, över den höga sänkan o va de kunde va. Han skrev ju en remiss till läkaren ja ska till imorn o hans frågeställning är ju pneumoni.. hm! Men ändå säger han att lungorna låter ok! Jaja.. vi får väl se, frisk är jag ju inte iallafall :(
    Jag vet inte hur det är med det riktigt, vad som är värst äta pencillin i onödan eller röntgas. Men det är ju upp till läkaren att bedömma. Men som sagt hoppas jag att de tar en bild och får den utvärderad för att sedan se om det räcker med den eller om de behöver en till. Så brukar jag iaf göra med mina gravida patienter. Samt jag brukar fråga ALLA kvinnor i fertil ålder om graviditet och vid ev graviditet gå in till våran läkare för att få besked om vilka bilder som de kan "nöja" sig med. Samt blyförklädet och att man är snål med strålfältet.

Förstår att man inte alltid tänker i dem banorna. Men jag är yrkesskadad hahahahaha...hoppas det går över och att de hittar var problemet ligger. Du åt väl alldeles nyss en kur väl av pencillin för pneumoni?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma