Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-12-17 20:27:50 följande:
    Röngensyrran:

Förstår att din dag känns som en skitdag när jag läser om hur stressigt du har haft det! *kramar om* Angående ditt sf mått så är anledningen till minskningen nog bara för att hon har fixerat sig nu, då sjunker magen och blir automatiskt mindre. Jag längtar tills det händer här för då får jag lite lättare att andas igen

men vill du att lillfian stannar i magen en stund till så ska du nog ta det lite lugnt nu (lättare sagt än gjort, jag vet), det brukar annars inte vara så långt kvar till förlossningen när magen sjunkit.

*bamsekram*
    Tack vännen! Jag vet, jag måste ta det lugnt nu. Men tycker det är så vansinnigt tråkigt att bara ligga på soffan och glo, men jag har nog inte så mycket val om jag inte vill att hon ska komma i dagarna. Så jag får väl försöka allt jag kan att behålla henne lite till i magen. Det är lite roligt hur alla vill att sina ska komma tidigare och vill ha ut dem nu. Medans jag bara vill behålla min i magen och hoppas precis på tvärtom. hahahahaaa....men mina anledningar är ju rätt många till att jag vill behålla henne inne ett tag till.

Nr 1 skilsmässan går inte igenom förrens den 23 dec. Föds hon innan dess, blir det automatiskt gemensam vårdnad och han pappa till barnet. Dvs vi får boka besök och sånt på familjerätten där de i sluändan avgör om våran vårdnad även om vi är överrens + han får föräldrardagar som jag behöver ha.

Nr 2. Jag har alla mina grejer till bebis här nere. Vagn, kläder, + allt annat. Barnstol + förlossningsväska tar jag ju med mig.

Nr 3. Då missar exet förlossningen och sin egen dotters födelse, vilket känns taskigt att beröva honom.

Nr 4. Stackars Ines kommer alltid att vara yngst i klassen, sist med allt, och fylla år vid jul.

Nr 5. Är mentalt inte redo, känns så overkligt alltihop.
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-19 12:38:36 följande:
    kajsa-lisa: Skönt att du har slutat jobba nu. Nu kan du gå hemma och fixa och trixa innan din klimp kommer.

Rontgen: Läste ditt inlägg om ditt ex och din jobbiga dag med honom. Han verkar ju inte vara den mest förstående och empatiska mannen kanske. Förstår att denna kommunikation med honom tar på dina krafter som du så väl behöver till annat. Ska han vara med på förlossningen?

Det som kan bli svårt i framtiden är just att veta hur mycket kommunikation du ska ha med honom. Inte för mycket och inte för lite. Suck! Ja det är väl egentligen det problemet som de flesta har som separerat med barn. Kom ihåg att det är viktigt att gränssätta. Du kommer ju få enskilsdvårdnad nu och då är det du som reglerar det mesta. Du bestämmer helt enkelt....Lova att du gör det som är bäst för dig och för barnet KRAM
    Även vi var på familjerätten i veckan där han skrev under faderskapet, under förutsättning att Ines inte föds innan den 23 dec så får jag ensam vårdnad. Annars föds hon inom äkenskapet, han blir automatisk pappa och delad vårdnad. Så nu har jag insett att det bästa för mig och Ines just nu är att hon föds efter det, för att slippa problem. Inatt lättade mina sammandragningar, troligtvis beroende på att jag just satt stilla i en bil och åkte upp hit. Så frams tills dess ska jag vara världens lataste. Ligga på sofflocket mot min vilja och bara äta praliner ;P

När jag var hos kuratorn diskuterade vi just detta med besök och sånt. Där sa hon precis som du skrev att man kan inte tvinga en pappa till besök, oavsett vad man har bestämt. Men däremot så kan man bli anmäld om du har sagt att du ska lämna barnet hos honom och inte gör det. Så himla skumma regler.

Det är skönt att själv kunna sätta gränser, det är en svår balansgång med umgänge. Vad som är lagom för mig och Ines. Vi får väl se hur det blir med allt, när väl Ines kommer till världen. Förhoppningsvis efter nyår.

Förstår att det är kämpigt med gamla ex, man förstå inte hur man väl har stått ut med dem överhuvudtaget. Men du har en ny man nu som lyfter upp dig, hoppas jag också träffar nån ny i framtiden som man vill dela resten av livet med och få en "normal" relation med.
  • rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-12-19 13:45:36 följande:
    Det verkar som om några av er har haft jobbiga dagar. Kram på er och hoppas att julen blir bra! Och Röntgen: Jag håller tummarna för att Ines stannar kvar i magen en vecka till!!! Fint namn du har valt förresten!

Egoupdate: Jag berättade för min bror idag. Gjorde ingen stor affär av det, och det gjorde inte han heller. Han lät lite dämpad på rösten, men tyckte att det var bra att vi berättade för dem först och att han får berätta för min svägerska i lugn och ro. Det kändes bra, att jag gjorde på rätt sätt. Hoppas bara nu att de lyckas få ett litet syskon. Jag vet inte om de har gett upp ännu eller hur det ligger till.
    Vad bra, att beslutet känns rätt. Då får hon tid att vänja sig lite innan alla andra börjar få reda på och prata om det.

Känner mig väldigt nöjd över namnet, får bara se om det ser ut som en Ines när hon väl tittar ut. :)
  • rontgensyrran

Usch...vilken natt!!! Jag åt väl aningens för mycket igår. Min mormor lagade hemmagjorda kroppkakor med skirat smör. Jag åt en hel massa såna, tills jag var proppmätt efter det tryckte jag i mig två kakor. För att sedan när jag och mamma var hemma i huset, bakade hon pepparkakor, lite speciella pepparkakor då de är lite knäckigare. Åt typ 15 st. Efter det delade mamma och jag på smörgåstårtan som var kvar, det var så gott. MEN redan när jag började äta det, så tänkte jag över några ggr, och kom fram till att jag var väldigt sugen, men det kändes som om jag kanske kommer att må illa efter jag har ätit detta, eftersom då klocklan redan var 21.00. Jag har ju grym halsbränna och kan inte lägga mig ner, då är risken att allt kommer upp igen. Men jag tänkte att det tar ju minst 2 h till innan jag lägger mig så det är lugnt.

Det skulle jag inte ha gjort. Mådde såååå illa. Fick somna upprätt sittande med en spypåse i famnen. Mina fisar kunde ha tagit död på nån! Hela min mage är i olag. Idag känner jag inte ens för frukost...BLÄÄÄÄ...usch fattar inte hur ni har orkat igenom graviditeten ni som kräks hela tiden! Det är det värsta jag vet!

Och inte nog med det så får jag knappt på mig mina största vinterskor längre. Trots stödstrumpor är mina fötter som bollar på kvällen och jag börjar noja för havandeskapsförgiftning trots att jag var hos bm i fredags mitt bltr var bra och även mitt urinprov var blankt. Det är väl att det närmar sig nu som jag känner mig orolig.

• rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-20 09:39:24 följande:
    Rontgen: Hahaha. Känner igen beskrivningen av MINA fötter. Och mitt bt och urinprov ser ju också bra ut men de är som fotbollar på kvällarna trots stödstrumpor....
    Sen det där med ätandet. Jag måste också tänka igenom det hårt numera, och hur mkt jag dricker. Hellre att jag lägger av att dricka (vad som helst - vatten, julmust - allt är skit) helt några timmar innan läggdags, hemskt. Men annars åker det hiss i halsen hela natten. Foten i munnen

Cat: Ha en mysig fixardag!
    Nu ska vi till bm!
    Skönt att höra att man inte är ensam. Synd bara att du inte har det bättre. Men snart då har vi våra bebisar Bjornis! När är du beräknad? Det är ju i dagarna eller hur? Jag vet att du är nästa kvinna på listan :) Ja det åker verkligen hiss hela natten. Har tvingat i mig två smörgåsar. Känner även nu diffust illamående och halsbränna men är ändå hungrig.
  • rontgensyrran
    ODD: wow, stort grattis!!! Vad kul att du blev uttagen till serien! Ska bli så roligt att se nån "man känner" på tv, som dessutom delar med sig av det finaste ögonblicket som finns. Även jag ska filma min förlossning har jag tänkt, fast det blir för mig eyes only ;P

Färnevik: Jasså så man kan få navelbråck när man är gravid. Hur yttrar sig det? Skrattar jag eller hostar så måste jag hålla in min navel, för det gör ont då den ploppar ut några till utanaför än vad den normalt ligger. Sen när jag reser mig från sängliggandes och ska anstränga mina muskler i magen så ser min mage döskum ut i navelregionen. Blir som en "tuppkam" som går upp i mitten, känns som om bukmusklerna typ glidit isär. Någon som känner igen sig i allt detta???

Bjornis: Är det imorgon det är den stora dagen? Tänk om bebis kommer då, så mysigt!

EGO: sammandragningarna har lättat lite nu igen, kan bero på att jag själv lugnat ner mig rejält och gör typ ingenting. Jag blir så lätt uttråkad, så det är lite påfrestande att inte sysselsätta sig, men vad gör man inte för lilla Ines, hon ska ju fint få stanna i magen gärna 1,5 vecka till har mamma bestämt.
  • rontgensyrran
    Mabaja: Hoppas det går bra med mannens ben idag. Det låter dock inte riktigt bra, verkar som han dragit på sig nån infektion eller att gipset suttit för hårt. Måste vara tufft när man inte kan få den hjälpen som man borde. Tyvärr kommer jag nog känna igen mig i det som blivande ensamstående. Men jag hoppas på att Ines pappa kommer när jag ringer honom vid behov som han har sagt tidigare iaf. Men tyvärr är ju det inget jag kan förlita mig på.

Smålandsjänta: Du har kommit lång nu. Hur går det där hemma??? Är livmodertappen fortfarande påverkad och det är sängliggandes som gäller? Tänk de sista veckorna går ändå snabbt nu, så snart har du din bebis hos dig :)
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-12-21 10:23:31 följande:
    Ja röntgen ta det lungt! Iaf så du kommer förbi den 23 var det inte då ni skulle få delad om hon kom innan?
    Hur länge har du varit hemma på heltid?
    Det stämmer den 23:e då är skilsmässan igenom och jag får ensam vårdnad utan strul och ytterligare besök på familjerätten :)
    Bjornis skrev 2010-12-21 11:03:05 följande:
    Rontgen: ja, imorn... haha. Men så känns det inte. En av mina bästa vänner fick sin dotter igår f.m. 6 dar  över tiden så räknar kallt med nåt liknande för mig. Men säger som du då. 1,5 v kan han snällt få vänta där inne isf. 10 dar närmare bestämt men SEN får han baske mig komma ut annars kommer jag nog få spel. Haha.

Tvättid nu och sen lite bakning och städ och sen vilodag.  
    Så spännande att vara så när mål nu. Jag blir lite mer nervös för varje dag jag närmar mig BF, undrar om jag verkligen är redo för vad en förlossning innebär. Fast eftersom jag inte gått igenom någon innan så har jag ju ingen aning. Kommer kännas skumt när värkarna eller vattnet går. Att då är det dags liksom det man har väntat på i flera månader.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma