Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-12-21 19:11:02 följande:
    Shit vad ni skriver tjejer.. har haft datorn inlämnad och nu har jag läst allt ni skrivit.

Kul med alla namn... finns massor fina att välja mellan och vi har inga klara ännu.
    Odd: Ska följa dig på TV4 sen, roligt att du blir kändis :)
    Rontgensyrran: Håller med dig att bebis kan vänta till jan men man vet aldrig.....
    Kajsalisa: Förstår din skeptis ang SJ men hoppas ni kommer fram ordenligt. Inte illa att åka iväg så här tätt inpå beräknat.
    Miraclee: Alltid gött med lite extra inkomst för er och det kommer att gå åt en del till bebis :) Roligt nöje att handla!
    Påvägmotsyskon: Synd att det var ett sådär besök idag men men snart så är bebis är här! Förstår din längtan och väntan....
    3 barns mamma: Söta Elias, blir bebissjuk...

Har fler jag borde kommentera men minnet är kort....

Ego: Var hos BM idag och hade gått upp 1 kg på 2 veckor, har gått upp totalt 12 kg. Bebis hjärtslag 148 och mitt blodtryck normalt. Däremot hade ej SF-måttet växt nåt....o det ska det ju helst göra efter 2 v. Tydligen brukar de vilja göra ett TUL om magen ej växt nåt på 3 v men nu fick vi tid på måndag för säkerhetsskull. Vi blev lite nojjiga att nåt skulle vara fel men enligt BM så är det ingen fara. Pga vår bakgrund så tyckte hon att vi skulle få en extra koll. DÅ bebis ligger så långt ner i bäckenet så kan ju måttet förändras då magen inte är så hög så säkert ingen fara.

Nu målas det i barnrummet (min sambos projekt) och jag ska koka lite gröt nu.

Kram på er alla!
    Åhh vad skönt att höra! Mitt SF-mått hade ju tom krympt 0,5 cm sen sist, dvs på två veckor ungefär. De sa även då (2 bm tittade på mig) att bebis ligger långt ner nu i bäckenet och det är normalt, men skulle det visa sig till nästa gång att det inte ökat eller sjunkit ytterligare så skulle även jag få ett TUL till. Skönt att höra att nån mer fått höra att det är normalt.
  • rontgensyrran

Usch då ODD, förstår att du blir stressad. Men vad är det hon ska göra som är så viktigt??? Kan du inte berätta för henne hur du känner, att detta gör att du blir stressad inför förlosssningen. Har du inte annars någon bra vän som kan ta hand om lilleman under tiden? Men samtidigt ODD så kanske denna förlossning kommer bli jättensnabb och smidig?! Du får ju inte glömma att du är tv-kändis då, och deras förlossningar är ju alltid smidiga enkla och de är smala direkt efter ;P 

• rontgensyrran
    Muffe: Mandeln går jättebra att skålla dagar innan :)

EGO: so far so good. Ingen Ines i sikte. Igår ringde exet och undrade hur det var med mig. Hade två missade samatal på mobilen från honom när jag ringde upp. Trevligt att han bryr sig om att kolla upp mig och pluttan. Än så länge lyckas jag hålla mig någorlunda lugn och slappandes. Men det bär emot. Hittade ett jättesnyggt garn igår och bestämde mig för att sticka mig en halsduk. Ni som håller på med handarbete skulle skratta ihjälp sig åt mina stickor. Garnet var tjockt och det skulle stickas luftigt, hahahahahaa.....STRL 20 på stickorna!!! Det känns helt sjukt, så sitter mamma jämte och stickar en filt till Ines, hennes stickor är strl 5 och hon har över 100 maskor, medans jag 11. Vem tror ni kommer bli klar först :P
  • rontgensyrran
    När kommer Bjornis bebis? Vikt? Längd?

3 barns mamma84: 25/12 Klockna 13:55, 51 cm och 4040 g (Pojke)
    PåvägMotSyskon 26/12  Kl 14.42, 52cm vikt 3575g
    Odd: 27/12 klockan 07:53, 52 cm lång och 3760 gram
    Mabaja 29/12 kl 02.30, 54 cm och 3895 g
    Rontgensyrran: 28/12 kl 15.16, 50 cm och 3865 gram.

Hoppas det går bättre för mig denna gången, minns att jag var urusel på Mabajas gissning...hhahahaha

Toksnippa: såklart att vi kniper, iaf jag. De som inte kniper även bjornis och på väg mot syskon :)
  • rontgensyrran

God morgon flickor! Det verkar vara som julafton är min grej. Först MA:et som satte igång förra julafton. Och nu så gick vattnet för ca 30 min sen. Först så var jag uppe och kissa sen efter det så låg jag i sängen och kände att det knäppte till i underlivet sen började det rinna lite, först tänkte jag är det flytning eller jag måste kanske kissa igen. Sen när jag gick mot toaletten fortsatte det att rinna lite sen satt jag där och kissade/vattnet gick efter det så gick jag och la mig för att efter 5 min gå på toaletten igen och så rann det.

Så nu ringde jag till förlossningen i Jönköping och ska in där efter jag ätit frukost. Efter vattnet har gått har jag nu fått 3-4 värkar.

Så det blir en spännande dag idag flickor :)

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-24 05:52:30 följande:
    Åhhh va spännande röntgen! Men vi hann ju aldrig gissa på din bebis ju! Snart är det inte långt kvar tills du har din lilla Ines hos dig! Lycka till nu gumman!
    Känns så sjukt. Är det verkligen på g nu liksom?! Men hon skulle ju hålla tidsplanen och inte komma förrens efter nyår hade jag ju sagt ;P

Du är uppe med tuppen ser jag :)
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-24 06:22:39 följande:
    Det är inte så lätt att kiiiiipa som alla säger eller hur!? Din tjej verkar ha en egen vilja! Har vattnet gått så är det inte långt kvar tills ni ligger där och myser! Tänk dina planer om förlossningen verkar inte gå ihop trots allt

Uppe med tuppen, ryggen är paj av allt liggande så en hård soffa istället för en varm och mjuk säng få det bli resten av morgonen!
    Näää verkligen inte ;P Det är väl inte det. Efter vattnet har gått så kommer väl bebis inom 3 dygn iaf. Och värkarna jag har talar ju för att det bli idag nån gång.

Usch då trist med så ont i ryggen. :(
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-24 06:36:49 följande:
    Håller tummarna för dig! Hoppas det går snabbt, snart är du MAMMA!!! tänk Ines kanske hunner uppleva sin första julafton 2010 ändå!
    Det gör hon nog säkert. Är såååå glad för mina bautabindor nu. Känns otroligt läskigt när det rinner ur än.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma