Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Längtan: ha en underbar resa! Njut av sol och bad och varandra!

Havsklippan: fy sjutton vad jobbigt. Tycker synd om dig. Hoppas det snart blir bättre.

Muffe: det kommer gå bra, härligt att höra att du är positiv. Om 6 veckor kan vi slappna av. Jag längtar dit så sjukt mycket!!!

• sugarrush

Åh Inez älskar jag! Tyvärr gör inte mannen det här, men annars hade jag lätt valt det.

• sugarrush

Fan fan fan!
    Jag går idag in i vecka 7, är altså på 6+0.
    Tog ett CB digital nu på morgonen och det visade bara "gravid 2-3 veckor". Det borde ju visa "gravid 3+" nu ju, med marginal!
    Är det ett tecken på att mitt hcg inte stiger som det ska? Kommer jag få missfall igen nu????
    Är så orolig att jag inte vet vart jag ska ta vägen...

• sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-09-05 10:21:18 följande:
    De säger att "gravid" ska vara väldigt tillförlitligt, men inte antalet veckor.. Sluta ta en massa onödiga test, du är gravid!
    Jag vet, jag är helknäpp. Jag ville nog bara se att hormonet ökade eftersom jag har så lite symptom. Och så fick jag detta resultatet, ja gissa om jag ÅNGRAR att jag testade alls. Fan!
  • sugarrush
    Happiness skrev 2010-09-05 10:31:16 följande:
    Vet inte vad det sista utslaget på digital är...är du säker på att det står då "gravid 3+". Har inte sett det någonstans. Använder inte digital tester har lite dålig erfarnhet av dom. Tycker inte de är pålitiga och så exakta som jag vill ha dom. Ställer mer till med frågetecken. Ta ett vanligt CB och är det knallblått och brett då är det absolut ingen fara. Men jag förstår din oro.Hur känner du dig annars?

Vid det här laget ska hCG stigit så mycket så att ett kraftigare utslag på CB kan du inte få. Därför tycker jag du ska ta ett CB för att stilla oron.

Jag har ju fått ett tillbaka bildat så at säga och senast nu MCT. Man ser klart och tydligt på CB om hCG går ner. Men om du känner dig illamående och gravid. Inget blod eller magont ja då kanske du kan prata dig själv ur oron. KRAM!
    Jag känner väldigt lite symptom och det oroar mig lite. Känner inget illamående, bara lite ömma bröst. Alla andra verkar känna så himla mycket och jag blir orolig, precis såhär var det några veckor innan det förra missfallet också, symptomen minskade och försvann nästan helt.

Från början på vecka 6 (5+) så ska man få "gravid 3+" på CB digital. Men trots att det gått mer än en vecka sedan dess för mig är jag inte på rätt nivå hormonmässigt (jag gjorde det på morgonurin förstås).
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2010-09-05 10:44:01 följande:
    Sugarrush; jag har inte haft så mycket symptom alls, å jag är i vecka 24 med liten därinne som sparkar hur mycket som helst. Alla graviditeter är olika...
    Det är bara så läskigt att det påminner så ofantligt om förra graviditeten som slutade i mf. Då visade också CB digital för få veckor. Verkar som om ingen annan har haft det så.... SUCK!

Men tack alla för stöttningen!
  • sugarrush

Orkar inte gå och vänta in ett nytt missfall. Jag vill ju vara gravid. 

• sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-09-05 11:28:18 följande:
    kan du inte gå till bm imorgon och ta ett hcg-prov? För att lugna dina nerver?
    Kanske det. Kan man det? Vart ska man gå då?
  • sugarrush

Jag ringer nog BM imorgon, men de kommer säkert att säga att jag är löjlig bara.
    Vill bara gråta just nu. Ska försöka att inte tänka på det mer men det är väldigt svårt. Det var ju precis såhär innan mitt förra MF....  

• sugarrush

Ja, Kajsalisa, här har vi också internationella namn på agendan. Men det enda pojknamn vi lyckats enas om är Harry. Men vi har ju massor av månader kvar att fundera på (om det ens blir något).
    Många fina namn ni funderat på. Hugo och Oliver tycker jag nog är finast av dem du nämnde. Ett annat fint, men som redan är taget i vår familj är Edwin.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma