• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Sugar_ Underbart med VUL ocj bild med!!!

Sötfilur: ja tycker nog också att man kan köpa det nödvändiga innan och sedan det man behöver.

Vi kommer inte ha något rum till bebis. Vi har ju 2 barn sedan innan och egentligen har fvi inte ett rum till åt bebis utan vi måste bygga om huset men det får bli en senare fråga. Jag får väl hoppas att det ska gå bra nu. Går in i v 15 imorrn så det känns skönt att det snart är UL. De flesta här är ju längre gången än mig och har fått sina barn slutar man någonsin oroa sig eller får man räkna med att göra det till bebis är ute???

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-02 12:37:36 följande:
    Hur ska man veta om man är gravid eller inte ?
    När man delammat och jag har typ stoppat nu får ingen mjölk så jag ger ersättning nu.
    Har trott flera ggr att jag skulle fått mensen när det bara ran i trosan men varje gång har det varit massa massa flytningar ..
    Nu har jag trosskydd och trosskyddet är geggig och gul PRECS som jag var gravid med elias sist ..
    Hur ska man kunna känna hur det är när mensen inte kommit ??
    Svårt du får väl isåfall göra ett test för att se.........

Färnevik: Ja vi funderar på om de 2 minsta får dela från början. Men det kommerskilja 2,5 år men de kanswke i alla fall kan sova i samma rum. Ja det problemet har vi ju ett tag på oss att lösa

Vilka fina barn det är här i tråden!
  • Evve81
    mallanis skrev 2011-02-03 09:02:22 följande:
    jag har läst på flera ställen där de beskriver vad som händer under graviditeten och att det inte är alls ovanligt att det börjar från v 22-23 och framåt .... och visst har bland annat sofy haft det länge?

helsicke- hur har ni andra gjort med föräldrautbildning...jag behöver all utbildning jag kan få i detta ;)
    Vi har ju 2 barn sedan innan så vi ska inte gå någon föräldrautbildning. Annars är det ju ett bra sätt att lära känna andra som ska ha barn samtidigt.
  • Evve81

Skriver en snabb fråga här. Någon som haft problem med halsbränna???? Jag har en hemsk halsbränna och är i v 15 liksom 35 veckor till att ha det. Vad kan man göra åt det????

En positiv sak är att jag har käns bebis idag igen tror jag. Man kan ju som inte vara helt säker men jag tror det....

• Evve81

Odd: tack för tipset. Det känns ju som att om det inte blir äbttre kanske det är bättre att prata med BM och att hon i sin tur konsulterar någon läkare......... För alternetiv till järntabletterna är ju en järnspruta men jag vet inte.......

Havsklippan: Skickar en bamske kram. Jag håller mina tummar för dig!

Jag har jobbat idag första dagen denna vecka. Jag jobbade 6-12 och hämtade sedan barnen. När vi kom hem mutade jag dem med godis och så la vi oss i soffan. Sonen somnade och jag med. Så nu är jag mer än död och har halsbränna samt mår illa.... Nästa vecka är ju en hel vecka så jag undrar hur det ska gå....

• Evve81

Havsklippan: Åh vad spännande! Jag håller tummarna för er!

Någon som vet om man kan få halsbränna av järntabletterna? Min halsbränna har ju blivit mer eller mindre bestående sedan jag började med dem. Måste nog skaffa gaviscon ändå fast det tydligen kan hämma järnupptaget. Min tarmdoktor tycker ju inte jag ska äta järn så länge heller. Nåja ska prata med min bm när jag ska på glukosbelastning om 1,5 vecka.

Nu är det helg och det känns otroligt skönt! Sonen fyller år imorgon och enligt vissa fyller jag tant men jag vägrar tro det och kan tycka att det är MÅNGA år kvar Så vi har lite förberedelser att göra sedan ska vi till min mamma på middag ikväll för hon fyllde år i tisdags. Hela släkten fyller år nu så det är mycket kalas Ha en härlig lördag!

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-06 19:02:39 följande:
    Tack ska ni ha Flickor ja tänka sig tänk att man blir så glad är lika glad idag och då jag fick ett + haha sjukt !
    Ja piller blir det här
    Härligt med mens Själv skulle jag gärna slippa den efter denna graviditet men det är väl ett nödvändigt ont.

Nu har vi haft kalas hela dagen och jag är helt slut dessutom börjar jag tidigt imorgon och jobbar länge. Ska sedan med sonen till tandläkaren och han har redan bestämt att han inte tänker gapa! Men vi får väl se jag får väl muta med nåt från Dollarstore!
  • Evve81

Sötfilur: Vi har bröllopsdag på alla hjärtansdag så vi ska väl laga en god middag fast det är på måndag och vi ska jobba HELA fagen.

Jag tror gränsen för järntabletter går vid typ 120. Jag äter ju järn fast mitt blodvärde är 133. Det är ju mitt ferritinvarde som är dåligt...

• Evve81

Färnevik: Jag har låga järndepåer. Mitt Ferritinvärde låg på 17 och det var tydligen lite lågt. Vet inte vad det egentligen ska vara på. Sedan har jag ju en tarmsjukdom så min tarmdoktor hade också sett att jag har små blodplättar tror jag det var. Men jag bör inte äta järn så länge för det är inte bra för min tarm så jag ska prata med BM om det. Nu hoppas jag att både blodplättar och ferritinvärde går upp innan förlossningen och det är ju länge kvar så jag kan ju hoppas!

Sofy: Kan ju vara bra att få upp det innan förlossningen om du skulle tappa mycket blod eller så. Är det som gör mig lite oroad även om jag inte förlorat mycket blod vid mina andra förlossningar med mina dåliga depåer och små blodplättar för blodplättarna ska ju hjälpa till att läka ev sår och så tror jag.

Jag är ju i v 15 (16 imorrn ) och jag tror jag har känt bebis några gånger men nu var det några dagar sedan så jag har såklart hunnit bli lite nojjig som tur är har jag nog känt idag för det är ju mest fladder så här från början. Mår dessutom så illa fortfarande men halsbrännan är bättre så jag ser illa måendet som en positiv sak för annars skulle det bli jobbigare än vad det är

• Evve81

Sofy: Vad trist med dina föräldrar   Ev att jag ska få en järninjektion för då räcker det med en och jag behöver inte äta mer järntabletter isåfall

Jag är hemma och vabbar idag. Sonen har magsjuka. Finns det nåt värre liksom?? Jag och maken brukar turas om och sist var jag hemma så det var hans tur. MEN eftersom de hade kris på hans jobb och att jag jobbar på en skola och inte vill smitta ner hela klassen så tyckte jag att jag kunde vara hemma igen. Det värsta är att sonen brukar bli så himla sjuk. Sist han hade magsjuka tog det 2 veckor innan han slutade kräkas........ Dessutom vill vi andra inte bli smittade. Jag hade magsjuka när jag väntade dottern och det slutade med en vecka på sjukan och en vecka hemma för att vila upp mig..... Tyvärr brukar jag suga åt mig de flesta bacillerna som gravid. Idag hoppas jag på en lugn dag med mycket sömn för jag är trött!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma