Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

tessiej skrev 2010-11-07 14:34:05 följande:
    Men det kan väl inte stämma? Jag skickade in mitt moderskapsintyg i samband med ansökan om havandeskapspenning och dom har då registrerat min gravidititet. Jag har kunnat ansöka om fp på bebis. Dock ser man inte bebisen under mina uppgifter än eftersom h*n inte fått ett riktigt personnummer än men om man klickar på anmäl föräldrapenning och begär föräldrapenning kan jag välja bebisen eller dottern..
    Nog borde dom göra likadant för alla? Har aldrig hört talas om att man behövt skicka in två moderskapsintyg.. tycker du ska ringa till FK igen.. 
    Jag fick ganska precis tag på fk, kvinnan jag pratade med igår var ju helt benhård med att jag skulle skicka in ett moderskapsintyg till just för fp, men hon jag pratade med idag sa att det ska jag inte alls behöva göra utan det är dom som har missat att registrera min graviditet bara och därför går det inte att söka fp.
    Det skulle uppdateras under natten så imorgon bitti kan jag gå in och då ska bebis vara registrerad.. så tack för att du sa att jag skulle ringa igen, annars hade jag fått böka med bm och innan ytterligare ett var inskickad och bli registrerat så skulle det nog ta en väldans tid, så skönt det känns nu

Helen: Åhhhh så spännande, nu är det din tur!!

Saraia: Stort grattis till flickan, mys
  • NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-11-07 16:52:56 följande:
    Är man hjärntvättad när man har på barnkanalen på tv och faktiskt kollar på det även om sonen för länge sedan gått ut ur rummet????
    Hahaha ja du är inte ensam
  • NJsmamma
    Marinero skrev 2010-11-07 17:49:17 följande:
    Den kvinnan som sa det ska nog läsa på lite om fk:s regler! Bra att du fick prata med ngn som vet hur det går till!

Saraia: grattis
    Ja verkligen, man kan ju bli förbannad för mindre alltså, hon jag pratade med igår borde inte sitta och svara på frågor med sitt okunnande!

Hoppas du kan få en tid hos läkaren imorgon, är nog verkligen inte helt omöjligt att det är ryggskott, kan ju vara skönt att få veta vad det är
  • NJsmamma
    Marinero skrev 2010-11-07 18:09:11 följande:
    Näe det låter ju jättekonstigt att hon inte visste en sådan ankel sak liksom!

Ja nu har jag googlat ännu mer och jag fattar inte att det inte kan va ryggskott! Men jag ska ändå ringa och be om tid! Precis man vill veta vad det är och isf få en remiss ngnstans! När jag drabbades av akuta ryggsmärtor -07 så åkte jag till cityakuten. Där påstod dom att det va en inflammation och han ville ens inte sjukskriva mig. Ringde en läkare direkt på måndag och han sa att det va ryggskott då, fast jag tror det va även ischias. Ja denna eländiga rygg alltså...
    Men det där är väl cityakuten i ett nötskal, mer stressade läkare och övrig personal får man ju leta efter   Ja, ring och be om en tid, du måste få ett svar på vad det är och kunna få den hjälp du behöver.. lycka till imorgon!
  • NJsmamma

Kicki: Åhhh vilken sötnos, och visst ser man den lilla skrattgropen

Fina magar ni har tjejer!!

Mita: Vad kul, stort lycka till nu!!

Nu längtar vi efter lite fler bebisar i tråden, så mysigt

• NJsmamma

Bebis: Herregud, jag förstår att du blir irriterad, är ju världens skämt.. men det värsta är väl att du får skicka iväg en ansökan så att inte gubben ringer din akassa, men vad trött man blir!

Har också både hört på nyheterna och läst idag om det här med paracetamol, men tar det inte så jätte allvarligt, det kanske är knäppt men känns lite som en skrämselpropaganda mot gravida.. vad tusan ska bli nästa grej??? Intressant att se hur dom gör på förlossningen, om mammorna inte kommer tilldelas alvedon etc längre..

Ni som har fått era små godingar redan, det här med amningsbh vad tusan ska man ha för storlek egentligen, hur mkt växer tuttarna?? Var ju ändå 6 år sedan för mig sist och känner att jag hal noll koll!!

• NJsmamma
    Love3 skrev 2010-11-08 16:28:15 följande:
    haha har samma "problem" jag vågar inte köpa någon BH för sisst så fick jag baouta tuttar och för små bh:ar Sånna jätte tuttar hade jag inte gången innan det, så vem vet hur det blir nu?

jag väntar nog med det köpet ett tag.... tror jag....
    Ja herregud jag fick dolly parton tuttar sist, det var INTE kul kan jag säga... har iaf en amningsbh nu som är en storlek större än vad jag har nu, men kommer ju behöva fler, kanske ska vänta ut det lite och se hur det blir denna gången
  • NJsmamma

Ja dessa tuttar Ja får väl helt enkelt klara mig på min ena bh tills mjölken har runnit till och sen se hur stora dom blir, har gått från 75C innan till 85D nu.. får väl hoppas på att jag orkar ge mig ut och leta bh sen
    Nä nu ska faktiskt jag och dottern krypa ner och kolla på halv 8 hos mig som hon älskar i min och sambons säng, har lovat att hon ska få sova där inatt då sambon kommer hem sent, myyys!!

• NJsmamma

GRATTIS även här Helen, underbart!!! Undra hur det går för Hedi?? Spännande!!

• NJsmamma
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-08 17:23:05 följande:
    *Hoppar in här* Bf 21 november tre flickor innan och väntar nu en kille :)
    Välkommen hit Mysigt med ett 4:de barn och dessutom en liten kille.. Jag har Bf dagen efter dig, den 22, har en dotter på 6 år sedan innan och nu väntar vi en liten pojk, mysigt

Vilket busväder vi har idag, snökaos kan man verkligen säga. Hoppas det lugnat ner sig lite tills jag ska hämta skruttan i skolan, för kallt lär det hinna bli på den korta biten, längtar efter att kunna få stänga en jacka
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2