BF November,2010 DEL 2
tessiej skrev 2010-11-07 14:34:05 följande:
Men det kan väl inte stämma? Jag skickade in mitt moderskapsintyg i samband med ansökan om havandeskapspenning och dom har då registrerat min gravidititet. Jag har kunnat ansöka om fp på bebis. Dock ser man inte bebisen under mina uppgifter än eftersom h*n inte fått ett riktigt personnummer än men om man klickar på anmäl föräldrapenning och begär föräldrapenning kan jag välja bebisen eller dottern..
Nog borde dom göra likadant för alla? Har aldrig hört talas om att man behövt skicka in två moderskapsintyg.. tycker du ska ringa till FK igen..
Jag fick ganska precis tag på fk, kvinnan jag pratade med igår var ju helt benhård med att jag skulle skicka in ett moderskapsintyg till just för fp, men hon jag pratade med idag sa att det ska jag inte alls behöva göra utan det är dom som har missat att registrera min graviditet bara och därför går det inte att söka fp.
Det skulle uppdateras under natten så imorgon bitti kan jag gå in och då ska bebis vara registrerad.. så tack för att du sa att jag skulle ringa igen, annars hade jag fått böka med bm och innan ytterligare ett var inskickad och bli registrerat så skulle det nog ta en väldans tid, så skönt det känns nu
Helen: Åhhhh så spännande, nu är det din tur!!
Saraia: Stort grattis till flickan, mys